Gå til innhold

er amped 3 no bra spell?


trondtrond

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Det har release på Fredag, ble utsatt en uke i Europa av en eller annen grunn.

Reviews sier det er et ok spill, vurderer sterkt å kjøpe det, da jeg som PC gamer i mange år savner et godt snowboardspill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg plukket opp Amped 3 idag, og jeg har mye morro med det. Cutscenene og musikken er utrolig fanstisk, og historien er en bra drivkraft faktisk.

Områdene er enorme, og utrolig gøy å kjøre opp og ned på (ja, kjøre opp. Man har snøscooter)

 

Synes dette er en tittel som er verdt å sjekke ut om man liker snowboardspill (eller sportsspill generellt).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Har nå spilt noen fler timer, og har vel både pluss og minus å legge til.

 

Flotte ting:

Soundtracket - liker du punk, liker du det. Liker du ikke punk, så gjør du det etter å ha spilt Amped 3.

Fjellene - de er utrolig store, og seamless. Det å stå på toppen av et fjell å se utover er utrolig. Selv om mye av det du ser til tider er ikke spillbart, så er det såpass bra mappet at du ikke legger merke til det. Det er regelrett nydlig.

Pudder! - snøen i spillet ser herlig ut, og du får nesten lyst til å løpe ut og lage snøengler.

Filmene - Ooooh, man. De er så awesome!. De toucher innom så mange genre, og de har fått meg til å le mang en gang. De går i nye retninger for hver video, og det funker bare så latterlig bra.

Grafikken - hele spillet er bare så nydelig å se på, og det har et utrolig fint overall design.

Kontrollene - de er kanskje litt knotete til å begynne med, men de funker utrolig bra etter kort tids spilling.

Historien - ja, du leste riktig. Dette spillet har faktisk en historie med en viss drivkraft, og som gir deg lyst til å spille videre, bare for å finne ut hva som er det neste som skjer.

Destruction mode - legg utfor et fjell på en slede (det kan være alt fra en faktisk slede til en utedass, badekar, stol, osv), og skad deg for så mye som mulig.

Freeride - det er faktisk veldig gøy å bare cruise rundt på fjellet, enten med sleder, snøscooter eller på brett. Fint om man er lei av å bare kjøre fra mål til mål.

 

 

Ikke fullt så bra ting:

Ingen multiplayer - altså, det er en modus som krever to kontroller - og det er destruction-modus. Hver player har sin egen slede, og det er om å gjøre å skade deg for så mye som mulig.

Litt få valg på noen mål - på noen av de forskjellige målene (f.eks score 50000 points), er det ofte en vei ned fjellet som funker.

Kan bli ensformig - det kan kanskje bli ensformig å gå fra mål til mål, men da har man freeride mode og mange varierte mål går det som regel greit.

Auto-grind - dette er en feature som kan bli litt irriterende - idèt man går over grindable objekter så går man i grind-mode. Kan fucke opp litt, men man venner seg til det og hvordan man skal unngå det.

Litt røff learning curve - jeg sleit iallefall med ting i begynnelsen - det kan være enten at ting var dårlig forklart, eller at jeg skippa innstruksjonen. Uansett, man tar seg kjapt opp.

Du kommer til å restarte events et par ganger - veldig ofte er det å finne rett vei ned et fjell, og da tar det et par forsøk før du får det til å sitte som det skal. Uansett, er du dritlei av det målet du driver med, ta et annet for variasjonens skyld. Jeg pleier dog å gutse gjennom, og det funker.

 

Dette er egentlig det jeg kommer på i farta, og bør gi folk en liten oversikt over hva som er å forvente av dette knallspillet.

Jeg synes iallefall det er vel verdt de 600 spenna jeg betalte for det, mye fordi jeg ikke har spilt et så godt snowboard-spill... siden... faen - noensinne, faktisk. Jeg har såvidt testa SSX-spilla og de to forrige Amped-spilla, men ikke nok til å gjøre opp noen mening.

Uansett, om det er tidenes beste snowboardspill er opp for hver enkelt å bedømme, men det er iallefall et topp-3 spill.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar

Yeah.. det tror jeg må være det første snowboard spillet jeg har hørt om som ikke har det.. Da er jo hvertfall halve gleden borte, siden snowboard(og sportspill generellt) er spill man spiller sammen med andre..

 

Hvordan er det med Xbox live på det? ikke mulig å spille på multiplayer annet enn destruction der heller?

 

Må innrømme at etter å lese din "mini-anmeldelse":) så mista jeg ganske mye av lysta til å kjøpe det ja.. Virka ikke helt som jeg forventet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Nå pleier vel ikke snowboardspill å ha multiplayer, se på SSX On Tour f.eks - mangler også multiplayer.

De to-player utfordringene spillet har er faktisk morsomme, og tåler å spilles over et godt antall ganger. Jeg skal indrømme at spillet fint kunne lagt inn en multiplayermode, da mange av de forskjellige modusene man kommer over hadde passet fint til det - uansett, jeg synes ikke at spillet taper seg grusomt i verdi pga. dette, da jeg fint klarer å bli oppslukt i singleplayer delen.

Dette er egentlig et spill det burde komme demo av på marketplace, da jeg tror veldig mange tipper mellom hvorvidt det er verdt penga eller ei.

 

Uansett, jeg er strålende fornøyd med spillet, og anbefaler folk iallefall å prøve det før et eventuellt kjøp. Dersom man blir såpass bugged over mangel på multiplayer, så vil nok det legge en demper på det, men jeg har alt PGR3 og PDZ som jeg spiller multiplayer på, og har nok å sysle med på Live,

Lenke til kommentar
Er skikkelig sjokka over at det ikke er multiplayer jeg.

Med tanke på at ALLE Xbox 360 spill skal ha skikkelig Live! støtte!

Det har jo Microsoft selv sagt!

5285507[/snapback]

Alle Xbox 360 spill skal være Live Aware. Alle Xbox360 spill trenger ikke ha en multiplayer modus, det har Microsoft aldri sagt Condemned har det heller ikke Oblivion kommer ikke til å ha det, og mange flere.

 

Er lei av at folk skal vri å vende på ting Microsoft sier for å lage elendige løgnaktige argument av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...