Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen vil ikke reagere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et gigantisk problem, og problemet er veldig likt dette så jeg tar det her:

 

Jeg (eller stefaren min) har en ny Pacard Bell. Da jeg skulle ta ut ram brikken for å skifte den med en annen, så vil den ikke starte verken med den nye eller gamle ram brikken. Den lyser blått forran, og hovedviften starter, men den kommer på det lengste til pacard bell skjermen (DVS rundt bios en plass, men med dette møkket ser en ikke hvor maskinen feiler). Alle kablene er tilkoblet og det er ikke skjermkortet.

 

Noen som har en prognose utenom ram brikken?

Lenke til kommentar
Jeg har et gigantisk problem, og problemet er veldig likt dette så jeg tar det her:

 

Jeg (eller stefaren min) har en ny Pacard Bell. Da jeg skulle ta ut ram brikken for å skifte den med en annen, så vil den ikke starte verken med den nye eller gamle ram brikken. Den lyser blått forran, og hovedviften starter, men den kommer på det lengste til pacard bell skjermen (DVS rundt bios en plass, men med dette møkket ser en ikke hvor maskinen feiler). Alle kablene er tilkoblet og det er ikke skjermkortet.

 

Noen som har en prognose utenom ram brikken?

5274891[/snapback]

Ikke ram-brikken(e) det er no galt med. Du ville ikke fått bilde da. Skjekk i BIOS hvis du kommer inn der, om den registerer de diverse komponentene. Skjekk også om du/dere eventuelt har kommet borti og ødelagt noe fysisk på hovedkortet.

 

Til christer90:

Test PSU'en ved og jumpstarte den. Hvordan kan du lese her:

http://overklokking.no/diverse/stromforsyninger.html

 

( Eneste du gjør er og koble PS-ON til jord, så det er bare svak-strøm som går over bindersen et kort øyeblikk. :) )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Jeg har et gigantisk problem, og problemet er veldig likt dette så jeg tar det her:

 

Jeg (eller stefaren min) har en ny Pacard Bell. Da jeg skulle ta ut ram brikken for å skifte den med en annen, så vil den ikke starte verken med den nye eller gamle ram brikken. Den lyser blått forran, og hovedviften starter, men den kommer på det lengste til pacard bell skjermen (DVS rundt bios en plass, men med dette møkket ser en ikke hvor maskinen feiler). Alle kablene er tilkoblet og det er ikke skjermkortet.

 

Noen som har en prognose utenom ram brikken?

5274891[/snapback]

Ikke ram-brikken(e) det er no galt med. Du ville ikke fått bilde da. Skjekk i BIOS hvis du kommer inn der, om den registerer de diverse komponentene. Skjekk også om du/dere eventuelt har kommet borti og ødelagt noe fysisk på hovedkortet.

 

Til christer90:

Test PSU'en ved og jumpstarte den. Hvordan kan du lese her:

http://overklokking.no/diverse/stromforsyninger.html

 

( Eneste du gjør er og koble PS-ON til jord, så det er bare svak-strøm som går over bindersen et kort øyeblikk. :) )

5275519[/snapback]

 

 

Jeg kommer ikke inn til BIOS, med dette Packard Bell opplegget "ser du ikke" når den tester i Bios, den viser bare logoen. Utrolig trøttende opplegg!

 

Men nå tror jeg at jeg sender den tilbake til Elkjøp og håper på garanti (ikke noe er ødelagt fysisk som jeg kan se)

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...