Gå til innhold

MPX laptoptilbud denne uken. Bra?


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp mail om denne laptopen på mpx.no:

 

MPX Notebook KN1 - 15,4"WXGA Celeron M

 

Jeg skal hovedsaklig bruke den til spilling. Lurte på om dette er et greit kjøp? Har ikke tenkt å kjøre de mest heftige spillene, men det blir for det meste ganske nye online rollespill, strategi etc. Da er etter min erfaring 6600 bra nok, men så ser jeg at den "bare" har 512 MB minne. Håper på tips fra folk som eventuelt har denne. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har denne maskinen selv, men med Pentium M 740 og 1 Gb ram, og er strålende fornøyd! Skjermkortet tar alt av spill jeg har testet, støynivået samt batteritiden er bra. Skjermen fungerer veldig godt for meg selv om mange kanskje mener den har litt lav oppløsning.

 

Ville lagt på 1500 og fått dobbelt så mye ram, bedre prosessor og 20 gb mer harddisk og altså en mye bedre maskin! :)

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=58126#

Lenke til kommentar
Har denne maskinen selv, men med Pentium M 740 og 1 Gb ram, og er strålende fornøyd! Skjermkortet tar alt av spill jeg har testet, støynivået samt batteritiden er bra. Skjermen fungerer veldig godt for meg selv om mange kanskje mener den har litt lav oppløsning.

 

Ville lagt på 1500 og fått dobbelt så mye ram, bedre prosessor og 20 gb mer harddisk og altså en mye bedre maskin! :)

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=58126#

5260882[/snapback]

 

Helt enig. Tror jeg kan konkludere med at dette ikke er noe bra tilbud fra MPX sin side hvis man ser på denne maskinen til 1600,- NOK mer som ikke er på "salg" denne uken...

Lenke til kommentar

Celeron-prosessoren er ikke særlig mye tregere enn pentium m (såfremt du ikke velger de raskeste pentium m, men da er prislappen også en helt annen), jeg vil si det største problemet er at de ikke støtter speedstepping og dermed bruker mer strøm og lager mer varme og gir kortere batterilevetid. Noen modeller som f.eks asus sine pentium m kommer med strømsparing fra produsenten som kan være bedre for å holde liv i batterier enn det en vanlig pentium m prosessor gjør. (eks søstra mi sin asus med celeron m kan ved settes til å kjøre på 375 MHz hver gang batteriet brukes, noe som gjør at den varer i 4 timer med lett bruk på tross av dårlig batteri). Hvordan disse mulighetene er på MPX sin modell vet jeg ikke, men du kan jo spørre dem.

Lenke til kommentar

Synes ikke at det tilbudet var så bra, disse halvfabrikatene til blant annet psdata til 9995 (9999?) gir mer for pengene.

 

Den andre pcen som er nevnt her, så derimot mye bedre ut. Dvs er et mye bedre kjøp, når du ser på hva du får for pengene.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...