Gå til innhold

Laptop vil ikke starte.


TriGem

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en notebook, ikke så gammel.

Den har fungert meget bra, men på lørdag ble den litt rar. Når jeg skulle starte den på søndag var den "død".

 

Den starte i 3-4 sek. vifta går så dør den bare ut igjen.

Harddisken klikker også som vanlig, når den starter.

 

Noen som kan ha en fjerneste aning hva dette er for noe?

 

Takker for svar

Endret av TriGem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan komme med en oppdatering:

 

Det er jo et lite ikon på dataen som viser når den lader. Det gjør den ikke på den maskina her når jeg setter inn kontakten.

Har fått et tips på at batteriet er ødelagt, for lite ladespenning.

 

Kan det høres riktig ut?

 

Etter litt knoting fikk jeg ladelampa til å lyse igjen, men vil den klare å gjøre en recovery på batteriet, eller burde jeg bare bestille nytt?

Lenke til kommentar
Etter litt knoting fikk jeg ladelampa til å lyse igjen, men vil den klare å gjøre en recovery på batteriet, eller burde jeg bare bestille nytt?

Uten å vite batterietype, hva knotingen gikk ut på og andre detaljer, kan jeg bare si at et ødelagt batteri kan ikke repareres ved ladning, et flatt batteri kan lades og vil fungere.

Er maskinen gammel? Hvilken type batteri er det snakk om (metalhybrid har minneeffekt)?

Lenke til kommentar

Det er ikke lett å svare på, men er av typen: BTP-52EW

 

Maskinen er 1 år gammel.

 

Knoting mener jeg med å fikle litt med strømledningen. Når jeg tar å dytter den inn, drar den bittelitt ut igjen så lyser laderen.

 

Jeg har nå prøvd å lade litt på laptoppen, men det samme skjer enda. Den starter i noen sekunder så dør den.

Lenke til kommentar

Hvis ladelampa lyser når du "knoter litt" med ledningen kan det skyldes at det er dårlig kontakt mellom pluggen og kontakten i PCen, eller at selve kontakten i PC-en har løsnet fra hovedkortet eller hva den nå er festet til. Det kan også være et brudd i ledningen, men siden det "virker" når du trekker den litt ut heller jeg til at det er forbindelsen mellom pluggen og kontakten som dårlig.

 

Når du sier at laderen lyser mener du da en lampe/diode på selve PCen eller på laderen/strømforsyningen?

 

Har du forsøkt å måle spenningen på pluggen?

Som nevnt av andre her så skal det fungere å kjøre PCen uten batteri. Har selv vært borti et par gamle bærbare som hadde feil på batteriet. Maskinen startet fint uten batteriet (med strømforsyning tilkoblet vel og merke :!: )

 

Hvis PCen ikke er så fryktelig gammel bør du ta kontakt med forhandleren. Husk at det er min. 3 års reklamsjonsrett (eller 5 hvis produktet er ment å vare vesentlig lenger enn 5 år).

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...