Gå til innhold

Hvor mange Opera brukere har Hardware.no ?


bergetun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor lager aldri moderatorene polls? Selv om det sikkert er gjort før om dette emnet, så skader det vel ikke å gjøre det igjen?

 

Opera ruler villt.

 

Det er utrolig mange grunner til at opera er bedre, men jeg nevner en her.

 

Når du trykker "tilbake" i Iexplorer, så pleier den å laste siden på nytt eller noe slikt tull, og det tar lang tid med ISDN. Med opera tar det ca 1 hundredel sekund. Skjønner ikke hvorfor IE ikke kan gjøre det like raskt og effektivt.

 

Jeg bruker aldri IE hvis jeg ikke må.

Lenke til kommentar

Tipper på nettet og Norsk Tipping MÅ jo være kjøpt av Bill........fungerer KUN med IE. Og samme h...... med Dnb sin nettbank. Rikstoto.no fungerer også bare med IE, sikkert litt pengeutpresssing i bildet!...Mange tippesider klarer ikke Opera; det er min erfaring!

Har kapitulert: bruker MyIE, selv om egentlig Opera kunne/hadde vært bedre!

Lenke til kommentar

Har brukt opera siden 3.x, nå har den blitt helt konge. Har ikke vært nødt til å bruke IE på noen side på flere uker nå, til og med Postbankens nettjuling funker fint:) Kjører Identify as Opera også, da blir varmpost faktisk bedre enn med IE, ettersom jeg kan klikke Continue using hatmail og komme rett til inboxen i stedet for å laste et tonn med reklame fra hvodesia.

[Alle skirvefeil er intenjosnelle;)]

Lenke til kommentar

Har brukt Opera lenge jeg også, nå bruker jeg ikke annet!

Blir veldig spennende å se når 7.0 kommer ut før jul! Synd at så få bruker Opera! :sad:

 

Dessuten, var det IT-avisen som la ut en artikkel om hva brukerne deres benytter for slags browser? 4% var Opera eller noe, men så er jo Opera innstilt til default å identifisere seg som Iexplore da... Leit!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-02 15:47, TST skrev:

Quote:


Den 2002-09-02 14:55, bergetun skrev:

Hvor mange Prosent har feks Opera her på Hardware.no


Ca. 10%, men som du sier er Opera default satt til å indendifiseres som IE (noen som vet hvorfor?) så det blir ikke helt reelt.

 

Jauda, den er satt til å spoofe som IE, men UA-strengen inneheld klart og tydeleg "Opera/6.0x" til slutt, så det er ingen grunn til at statistikken skulle bli feil.

 

MSIE er satt som default fordi det ser ut til at flest sider funkar på den måten. Td. enkelte bankar som gjensidige-nor og skandiabanken funkar berre når spoofing er satt til MSIE. Opera har og "støtte" for fleire ting når spoofinga er satt til MSIE, f.eks enkelte ting som blir brukt i dynamiske menyar.

 

På den andre sida er det jo enkelte sider som funkar berre når spoofinga er satt til Opera (td. psdata), men Opera vurderer det slik at det er best å spoofe som MSIE som default.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...