Gå til innhold

Xbox 360 Error


Amatour

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok takk.

Blir vell ikke no xbox 360 spilling på meg til jul da :(

Blir så irritert :mad:

kansje det hadde vært best å bare styre unna xbox  :hmm:

5250467[/snapback]

Hvis feilen er alvorlig nok skaffer MS deg en ny boks utenom køen i butikkene, så håpet om noen omganger i jula er ikke tapt ennå!

De antydet at min sak ordnes til uken.

Beste tipset er vel egentlig å raskest mulig få avklart hva denne feilen er, og om det er byttegrunn slik at du kan kontakte support raskest mulig (anbefaler telefon - har fortsatt ikke fått svar på mailen jeg registrerte via web på fredagen)

 

http://news.spong.com/detail/news.asp?prid=9336&cb=0.3553082

http://www.nforcershq.com/article4712.html

Disse bildene ser kjente ut:

http://www.flickr.com/photos/80491849@N00/

Lenke til kommentar

Ja det bildet DSC00298 ser kjent ut.

Kommer opp akkurat samme bare at de hvite strekene er der ikke. Helt svart bakgrunn og med tallet E74.

Håpet på om jeg kunne bare gått til butikken og fått en ny en jeg da men.

Noen som har prøvd dette?

 

Eller eventuelt fått igjen pengene og bare kjøpt en ny i en annen butikk :hmm:

Lenke til kommentar
Ja det bildet DSC00298 ser kjent ut.

Kommer opp akkurat samme bare at de hvite strekene er der ikke. Helt svart bakgrunn og med tallet E74.

Håpet på om jeg kunne bare gått til butikken og fått en ny en jeg da men.

Noen som har prøvd dette?

 

Eller eventuelt fått igjen pengene og bare kjøpt en ny i en annen butikk :hmm:

5250579[/snapback]

Vet ikke om man får tak i den i butikken nå, tipper det er utsolgt overalt.

Jeg vurderte å maile butikken å høre om det gikk ann å få reservert 1 fra neste ladning som jeg kunne bytte min defekte i, men dropper det nå som MS ordner opp. Vet ikke når neste lass kommer heller, men MS antydet vel ny ladning hver uke. Uvisst hva som skjer når neste ladning komemr også - blir det kø om mårran og utsolgt 15min etterpå, eller greier de nå å levere så mange at alle får, og det faktisk blir igjen noen i butikken også - da burde det være håp om å få byttet inn.

Lenke til kommentar
Noen som kan kjøpsloven her?

Har jeg krav om å få pengene tilbake hvis jeg vill det :hmm:

For da kunne jeg evt kjøpt den i en annen butikk.

Eller om jeg har krav på ny hvis de har det på lager?

5254939[/snapback]

Har du pratet med support? Hvis ikke: ring dem og hør. Virker som om de gjør det de kan for å ordne opp (hvis du bare kommer til noen som tar telefonnummeret ditt for så å ringe opp igjen kan det være lurt å ringe på litt senere - jeg har lagt igjen to ganger og ikke blitt ringt opp ennå - første gang var fredag kveld, andre gang i dag ca. 1030).

 

Da jeg forklarte mitt problem om jeg sa jeg vurderte å kontakte butikken for å få byttet når de får inn nye sa han "Men snälla deg, du kan ikke vente så lenge".

Jeg fikk ikke helt tak i prosedyren da jeg pratet med dem lørdag morgen, men de skulle sende en retureske med UPS som jeg returnerer xboxen i. Er usikker på om UPS da allerede har med en ny xbox, eller om den kommer etter at jeg har levert inn. Hvis du kommer gjennom, kan du kanskje sjekke hvordan de løser det - får vi ny xbox idet UPS kommer å henter den gamle, eller må vi vente ytteligere et par dager?

 

Det kan være raskere å få nye direkte fra MS enn å vente på neste ladning og stå i kø der.

ang. kjøpsloven tror jeg det heter seg at butikken har rett til å forsøke å rette opp dersom dette er innen rimelighetens grenser. I dette tilfellet er det nok lite de kan gjøre annet enn å sende den defekte til service hos ms og evnt gi ut en ny om de har.

(Står også i manualen for xbox360 at du kun skal ta med xboxen tilbake til butikken dersom du har fått beskjed om det av MS.)

 

Konklusjon: Ring MS og hør. Prøv gjerne også å ringe butikken å hør hva de sier.

Lenke til kommentar

Ringte butikken idag de sa at de skulle sjekke det opp og ringe MS.

Par timer ringte de til meg igjen og ga meg tlf nummer til MS som jeg skulle ringe. Å det bruker de så lang tid på.

Syns egentlig butikken burde ordne opp i det hele.

Ikke får jeg svar når jeg ringer heller så blir litt frustrert nå:(

Lenke til kommentar
Par timer ringte de til meg igjen og ga meg tlf nummer til MS som jeg skulle ringe. Ikke får jeg svar når jeg ringer heller så blir litt frustrert nå:(

5255676[/snapback]

Antar du fikk oppgitt nr. 80014174.

Jeg kommer bare til england (som kun tar nummer og sier sverige skal ringe opp, noe de ikke har gjort hittil) eller får en bip-bip-lyd som høres ut til å bety "overbelastning" i dag.

Dersom du kommer igjennom er det fint om du hører hva som er prosedyren for retur og for å få ny.

Jeg fikk beskjed om at UPS kommer med en retureske, men fikk ikke i farten med meg når og hvordan den nye xboxen evnt kommer.

Da jeg sa jeg ikke alltid er hjemme sa support at de plasserer esken utafor døra (dette betyr nok at det ikke er noe ny xbox i den ialelfall!)

han kunne heller ikke gi med ref.nr til UPS da de ikke hadde fått det så rask. Dette kunne han heller ikke maile meg, eller ringe meg opp om.

Endret av Bipp
Lenke til kommentar
Noen som kan kjøpsloven her?

Har jeg krav om å få pengene tilbake hvis jeg vill det :hmm:

For da kunne jeg evt kjøpt den i en annen butikk.

Eller om jeg har krav på ny hvis de har det på lager?

5254939[/snapback]

 

kjøpsloven er delt avhengig av om du kjøpte maskinen via nettbutikk eller ikke. hvis du kjøpte den på nettbutikk kan du sende den tilbake og kreve pengene. hvis ikke har butikken rettighetene til å forsøke å fikse den. Du får neppe pengene tilbake om du kjøpte i butikk.

Lenke til kommentar

Syns likevel det er galt av Expert å si at jeg skal ringe det nummeret.

Har de glemt hvem som er kunden her? de burde vell ha litt service.

Tar en tur dit imorgen igjen, håper det står en annen person bak disken har merka at det er veldig forskjellig på hvor ivrig de er til å prøve å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Syns likevel det er galt av Expert å si at jeg skal ringe det nummeret.

Har de glemt hvem som er kunden her?

5256795[/snapback]

Sant nok - dersom dette gjelder veldig mange er det iallefall best for kundene (dvs oss) om det kan ordnes via butikk. Vil tro det sparer MS for mange henvendelser også. (Hadde ikke minst vært behagelig å kjørt innom etter jobb å byttet inn i en fungerende konsoll!)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
ok takk.

Blir vell ikke no xbox 360 spilling på meg til jul da :(

Blir så irritert :mad:

kansje det hadde vært best å bare styre unna xbox  :hmm:

Hvis feilen er alvorlig nok skaffer MS deg en ny boks utenom køen i butikkene, så håpet om noen omganger i jula er ikke tapt ennå!

De antydet at min sak ordnes til uken.

Beste tipset er vel egentlig å raskest mulig få avklart hva denne feilen er, og om det er byttegrunn slik at du kan kontakte support raskest mulig (anbefaler telefon - har fortsatt ikke fått svar på mailen jeg registrerte via web på fredagen)

 

http://news.spong.com/detail/news.asp?prid...mp;cb=0.3553082

http://www.nforcershq.com/article4712.html

Disse bildene ser kjente ut:

http://www.flickr.com/photos/80491849@N00/

 

akkurat denne feilen fikk eg idag. spillte fifa09, så fikk eg flimring på skjermen. spiller ferdig matchen, booter, feilmld E74....:/

jeg har hatt min Elite i snart 1 år, men lager eg scene utenom det vanlige om eg ikke får byttet direkte til en ny...:D

Lenke til kommentar
Gratulerer med århundres bump! :)

 

Hvilken butikk skal du lage baluba i forresten? Hadde vært moro å få med seg :) Tviler på at de gir deg ny box uten videre. Kjøpsloven gir deg gode rettigheter, men ikke så gode. Det mest effektive er nok å ringe MS.

 

hehe, takk for det :) la ikke merke til at denne tråden var så gammel.

skal ringe MS imorgen fra jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...