Gå til innhold

Xbox 360 finner ikke pc (Windows media Connect)

Andyax

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Som mange vet så er det mulig å koble xboxen til pcen for å laste over bilder og musikk. Jeg har en vanlig windows xp pc og innstalerte derfor Windows media connect for å prøve å koble den til xboxen. Da jeg innstalerte programmet og skrudde av windows brannmuren, fant ikke xboxen pcen min. Jeg har kobla både pcen og xboxen til en router, så det burde ha gått bra. Noen som vet hva problemet kan være?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har samme problemet. Koblet både Xbox 360 og pcen til ruteren, men finner den ikke i programmet. Så trenger også hjelp til dette :hmm:

5250302[/snapback]

Ja du har nesten det samme problemet. Jeg ser xboxen i programmet, men xboxen ser ikke pcen. Det er så snodig :dontgetit:

Håper noen vet hva som kan være problemet, for da blir vi glade :)

Skrevet

Jeg melder meg på samme problemstilling.

PC's Media Connect ser Xbox 360, men konsollen har ikke kontakt med PC-en.

Konsollen skriver noe slikt på skjermen:

Jeg skal eksportere et oppsett fra Media Connect til en USB-penn og sette pennen i konsollen. Da vil konsollen automatisk konfigurere seg mot pc-en.

Finner ingen steder i Media Connect hvor jeg kan eksportere profil, settings eller oppsett.

Skrevet

Har noen i det hele tatt greid å få det til?

Har noen prøvd å koble pcen direkte til xboxen uten å gå igjenom ruteren?

Irriterende at så mange har problemer med det ass.

Hvis noen vet hva problemet er så er vi veldig, veldig takknemlige!

Skrevet (endret)

hos meg fungerer dette helt fint...

bruker dere versjon 2.0? http://www.microsoft.com/windows/windowsme...ct/default.aspx

har dere husket og tillata xboxen å koble til pc'n?(står det allow med grønn skrift under xboxen i WMC)

har dere delt en mappe i WMC?(hvis du ikke deler noe vil den ikke finne pc'n)

Har dere starta fildelinga?(under settings i WMC)

Tøff feature det at man kan koble til pc'n, musikk kan streames fra mp3-filer på pc til ingame musikk :)

Endret av Civilix
Skrevet

Hmm, lurer på om Microsoft har lagt opp til at man må ha Mediasenter PC for å få full samkjøring med Xbox (streaming osv.). I så fall minner det meg om misbruk av markedsmakt..

Skrevet

Streaming fungerer fint med vanlig win XP.

Slå av brannmurer før dere prøver og koble til, så går det nok.

Event. sjekk om du kan pinge din egen pc.

altså kommandolinje og skriv ping 'ipadressen til din pc'

dette må fungere for at du skal kunne koble til..

Skrevet

Jeg har det samme problemet.

PC'en er koblet til routern med kabel. X-boxen har trådløst. (ps de er koblet til samme boks). Begge har tilgang til internet.

La inn WMC, og den fant min Xbox 360, men Xbox'en finner ikke PC'en. Pc'en klarer videre ikke å pinge ip'en til xboxen.

Hva skal man gjøre? ;(

Skrevet
Jeg har det samme problemet.

PC'en er koblet til routern med kabel. X-boxen har trådløst. (ps de er koblet til samme boks). Begge har tilgang til internet.

La inn WMC, og den fant min Xbox 360, men Xbox'en finner ikke PC'en. Pc'en klarer videre ikke å pinge ip'en til xboxen.

Hva skal man gjøre? ;(

5256009[/snapback]

Klarer ikke pinge xboxen jeg heller, men virker likevel her..

Willy

Skrevet

Jeg har også samme problemet, prøvd det meste av mulige løsninger som jeg har funnet men ingen ting funker. Xboxen min finner eller greier ikke få kontakt med PCen. Om noen fant en løsning vær så snill å si i fra :(

Skrevet
Jeg har også samme problemet, prøvd det meste av mulige løsninger som jeg har funnet men ingen ting funker. Xboxen min finner eller greier ikke få kontakt med PCen. Om noen fant en løsning vær så snill å si i fra :(

5260727[/snapback]

Samme problem - men nå har jeg løst det! Aner ikke åssen jeg klarte det da :(

Sleit i 3 dager, så bare funka det..selv om jeg prøvde samme metoden alle gangenen... :hmm:

Skrevet

Kan ikke forstå hvordan dette skaper problemer, hvis du har 3-part brannmur må den settes opp, hvis man bruker brannmuren i windows kan denne auto konfigureres fra WMC.

Se på bildet:

1. Har du starta fildelinga i WMC?

2. Har du tillata 360'n å koble til pc'n?

3. Har du delt ut noe innhold, og har xboxen rettigheter til å lese det?(all info får du i WMC programvaren)

På selve xboxen er det ikke nødvendig å konfigurere noe som helst, bar gå inn på media sliden og trykk deg videre inn på music og så computer.

post-6775-1133898682_thumb.jpg

Skrevet

Hadde samme problemet, men etter jeg slo av brannmuren (Norton AV 2005 pakka) midlertidig i fem min, fungerte det. Har virket etter det uten at jeg må slå av brannmuren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...