Gå til innhold

SATA raid problem


stianfr

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et SATAraid pci-kort for en uke siden, men jeg har enda ikke fått det til å oppføre seg som det skal. Det var riktignok et Q-teckort :hrm: , men det skulle jo funke for det.

 

Jeg har to WD 250gb som skal brukes i raidkontrolleren, men jeg får ikke satt dem opp i raid 0 eller 1 i winxp. Jeg kunne også hatt dem uten raid,men jeg får ikke formatert dem hver for seg med NTFS, men jeg får formatert dem hver for seg med FAT32. Men jeg vil jo gjerne ha NTFS, samme om de sitter i raid eller ikke. Trenger jo egentlig ikke ytelsen til ettersom dette bare vil være en filserver for noen få pcr.

 

Lurer på om det er noe jeg gjør galt, eller om det rett og slett bare er kortet som det er feil på?

Endret av zYro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, jeg har prøvd SI egne drivere Q-tec sine drivere og trust sine drivere. Jeg har også prøvd biosoppdaterinbg på raidkortet, men er det samme da. Skal prøve det i en annen pc i kveld tenkte jeg.

Jeg får satt opp raid i både programmet som fulgte med i windows og i biosen til raidkortet.

Men nå begynne jeg å bli veldig lei av Q-tec, så jeg tror butikken skal få det tilbake hvis det ikke funker i den andre pcn heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...