Inspekta Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 (endret) Hvordan kan jeg legge inn win xp på en s-ata disk på maskin uten diskettstasjon på? Ser ikke noen annen mulighet for å legge inn s-ata driver uten diskettstasjon men jeg har ikke greie på det. Skriv gjerne hele prosedyren hvis du kan for jeg har ikke peiling PS syns det er rart at win xp ikke laster inn disse driverne i starten av setupen? kan hende det gjøres på nyere versjoner men Endret 3. desember 2005 av Inspekta
ducmaster Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 (endret) Grunnen til at winxp ikke laster inn disse driverne er fordi det ikke fantes noe s-ata på den tiden når winxp kom ut =) har du ikke floppy er det egentlig ikke noe problem, for du kan laste ned et program som heter Nlite og lage din egen versjon av windows, med dine drivere som du trenger integrert. i tillegg kan du også fjerne en haug med ting og modifisere akkurat slik du vil at winxp skal være http://www.nliteos.com/ her kan du laste ned programmet, det er gratisvare og her kan du lese om hvordan du kan lese om å brenne ut en bootable winxp cd http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=297 Endret 3. desember 2005 av ducmaster
HAG Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 Har du nForce4 hovedkort og bruker ei av nVidia chippen sine satakoblinger er behovet for floppy null når en SATA disk skal brukes - floppybehovet kan dukke opp om en skal bruke ei raidløsning. Ei USB minnepenn kan erstatte floppyen om drivere må lastes inn - driverene på "pennen" istedet for floppyen. Bruker en SATA disk på MSI K8N Diamond - brukte øverste løsning selv.
Inspekta Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Skrevet 3. desember 2005 Takk for det, har ikke særlig peiling når det kommer til software men kan prøve, det virker jo ekstremt heftig å kunne modifisere sånn jeg vil på win kommer nok til å plundre litt med det der
Inspekta Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Skrevet 3. desember 2005 Ok, det var en ny metode for meg, har uheldigvis nforce3 . det er ikke en nybygd data det er snakk om =\ men takk for respons
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå