Gå til innhold

Julekalender 2005 - luke 3


Anbefalte innlegg

Jeg syntes dere hører ut som en gjeng drittonger som ikke får is av mamma eller pappa, klager over alt mulig, viss alt eg så for jævlig så ikke vær med i julekalenderen da, makan til klaging!

5245313[/snapback]

 

Det gode gamle argumentet "om du ikke liker det, så hold deg unna" Mener du det samme skal brukes om alle hw.nos artikler, eller om det er noe du ikke liker med landets styring, så bør man flytte ut?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg syntes dere hører ut som en gjeng drittonger som ikke får is av mamma eller pappa, klager over alt mulig, viss alt eg så for jævlig så ikke vær med i julekalenderen da, makan til klaging!

5245313[/snapback]

 

Det gode gamle argumentet "om du ikke liker det, så hold deg unna" Mener du det samme skal brukes om alle hw.nos artikler, eller om det er noe du ikke liker med landets styring, så bør man flytte ut?

 

AtW

5245382[/snapback]

 

ta et hint! det har bare vært klaging etter at julekalenderen kom! jeg synes personlig at julekalenderen er bra og at dere som lager dårlig stemning kan lage dere en egen tråd der dere kan surmule :mad:

Lenke til kommentar
Jeg syntes dere hører ut som en gjeng drittonger som ikke får is av mamma eller pappa, klager over alt mulig, viss alt eg så for jævlig så ikke vær med i julekalenderen da, makan til klaging!

5245313[/snapback]

 

Det gode gamle argumentet "om du ikke liker det, så hold deg unna" Mener du det samme skal brukes om alle hw.nos artikler, eller om det er noe du ikke liker med landets styring, så bør man flytte ut?

 

AtW

5245382[/snapback]

 

ta et hint! det har bare vært klaging etter at julekalenderen kom! jeg synes personlig at julekalenderen er bra og at dere som lager dårlig stemning kan lage dere en egen tråd der dere kan surmule :mad:

5245506[/snapback]

 

Ta et hint fra hvem? Folk er ikke enig, at jeg ikke er enig er ikke fordi jeg ikke "kan ta et hint". Personlig påpekte jeg bare at jeg synes det var litt diffuse alternativer i dag, surmuling er vel å dra det litt langt. I den grad det er dårlig stemning og surmuling synes jeg den i større grad kommer fra de som hisser seg voldsomt opp over at folk mener svaralternativene i dag var uklare.

 

AtW

Lenke til kommentar

nå synes jeg vi bare skal la den saken ligge. Greit nok at folk synes at dagens svaralternativer var litt diffuse, je gpersonlig forstod meget godt hva forfatteren bak dagens julekalender mente.. Så, nå får vi vel bare håpe vi er vinnere hele gjengen, så har vi en god julestemning i dag også. Peace out!

Lenke til kommentar

Blir masse å svare på én gang, men..

 

Er sikker på at svaret på oppgaven er uten vifte, MEN :

Oppgaven er ikke klar nok til at jeg kan svare på den heller.

Her er det snakk om definisjoner som ikke er fagmessig definerte. En nedkjøling er en aktiv prosess uansett. For komponenten er det en aktiv inngripen uansett hvordan det foregår når denne kjøles ned til en lavere temperatur enn den ville fått uten den aktive inngripen.

Ser at det kommer mange gode bidrag til definisjoner her.

Jeg kan til nød være med på at å skru komponenten fast på en kjøleribbe er passiv kjøling.

Alt annet blir for meg aktivt.

Men sitter ribba på et skjemkort som uheldigvis også treffes av vind fra processorvifte eller andre vifter tiltenkt andre oppgaver. Er den da så passiv ?

Helt umulig oppgave dette !

5245135[/snapback]

Jeg lurte på hvor lang tid det tok før dette kom opp, men det gikk raskere enn jeg trodde. Det har vært en del definisjoner jeg har tenkt på, men ingen av dem virker vanntette. Det nærmeste jeg kommer er vel: "et selvforsynt system i det gitte miljø". Men, det er helt sikkert et utall måter å mistolke det på også...

 

jeg synes folk bagatelliserer dette litt for mye!

 

hvis du skal kjøpe deg prosessorkjøler og du finner en uten vifte så står det passiv kjøling, hvis du kjøper deg vannkjøling så står det ikke passiv kjøling det står vannkjøling!

 

passiv betyr jo uten vifter og hvis du ser i oppgaven og bruker elimineringsmetoden så finner du bare ett svar.

 

alt fra meg men hvis noen påstår at jeg tar utrolig feil så fyr løs!

Jeg er enig med deg, og det er ikke så særlig kult å fyre opp under noe du vet kommer til å bli et rimelig betent tema. På den annen side, når jeg står der, uten å vite hva jeg skal svare, så synes jeg likevel det er berettiget å nevne det.

 

Jeg syntes dere hører ut som en gjeng drittonger som ikke får is av mamma eller pappa, klager over alt mulig, viss alt eg så for jævlig så ikke vær med i julekalenderen da, makan til klaging!

http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

 

ta et hint! det har bare vært klaging etter at julekalenderen kom! jeg synes personlig at julekalenderen er bra og at dere som lager dårlig stemning kan lage dere en egen tråd der dere kan surmule

Å påpeke en feil er ikke å klage, med mindre du ser etter en grunn til at det skal være det.

Endret av OMGLOLWIN2K
Lenke til kommentar
Passiv kjøling betyr ikke uten vifte. Langt derifra.

Passiv betyr Uvirksom, initiativløs, "uten inngripen", for den som har lært å lese da.

Passiv kjøling er ikke et system som kun brukes til processorer.

Feilen med oppgaven er at man oppgir to svar som begge kan være riktige.

5245802[/snapback]

 

men vi snakker om kjøling og gjør det ikke for komplisert...

Lenke til kommentar

Alle som har holdt på med pc litt mere enn noen mnd og prøver å holde seg litt oppdatert, skjønner da at passiv kjøling i dataverdenen betyr at det er ingen beveglige deler som står fysisk på prosessoren som kjøler den ned (som en vifte) derav passiv kjøling. Det samme gjelder for skjermkort.

 

Du finner ikke alle svar i ordboka, men jeg kan være enig at f.eks. skjermkort med heatpipe løsning er MERE passiv enn vannkjøling.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Du mener vel ikke at det blir mindre komplissert om passiv hadde en rekke forskjellige betydninger som man måtte vite om ?

Passiv har en bestemt betydning u-avhengig i hvilken sammenheng ordet brukes. Sånn må det bare være.

Det er slik for å gjøre det enkelt.

 

I en heatpipeløsning foregår det aktivitet. Det er den samme aktivitet som skjer i en kjøleribbe hvor tilførsel av ny luft må til for at kjøleribba skal virke. Bare at det er luft.

Løsningene krever begge aktivitet enten i lufta eller i vannet. Men det tilføres ikke noe og må derfor kalles passive begge to.

Derfor finnes det to svaralternativer som er riktige.

Endret av finnipinni
Lenke til kommentar

Det har vært whining opp ned og i mente etter at HW.no startet med disse konkurransene. Hadde det vært riktig burde de stoppet hele greiene, men da hadde det vel blir mere whining. Jeg tror alle om de legger litt godvilje til visste hva svaret skulle være så lenge det ikke kunne være med vifte og ikke hadde noe med temp styring å gjøre.

Lenke til kommentar
Det har vært whining opp ned og i mente etter at HW.no startet med disse konkurransene. Hadde det vært riktig burde de stoppet hele greiene, men da hadde det vel blir mere whining. Jeg tror alle om de legger litt godvilje til visste hva svaret skulle være så lenge det ikke kunne være med vifte og ikke hadde noe med temp styring å gjøre.

5246070[/snapback]

 

Kan jo hende folk likte det gamle systemet bedre? Personlig synes jeg det er gøy med konkurranse og liker godt at butikkene tar seg av juletulbudene selv.

 

Uansett så er jo det to froskjellige ting, er vel ikke de samme som har poengtert at spørsmålet er litt diffust, som har klagd på at det er konkurranse og ikke tilbud?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hvorfor folk tolke dette som et tegn på at julekalenderen suger og bør avskaffes. Det må da til helvete være lov å påpeke en feil uten at det skal bli ramaskrik av den grunn. Ingen av Alternativene Er Riktige, men dette vil da ikke si at hele opplegget er fåfengt. HW.no får tolke de riktige/gale svarene som de vil (gjerne med det utfall at jeg får en ny kjøler, for jeg har seriøst behov for en:P), men det kan ikke skade et de tar det til etterretning og er litt nøye med alternativene før de legger de ut. Skulle alle dagene være som denne, kan de jo like godt bare be om navn og mail-adresse, og trekke én tilfeldig blant disse.

Endret av OMGLOLWIN2K
Lenke til kommentar
Kanskje ikke helt tilfeldig gevinst i dagens luke heller  :whistle:

5245177[/snapback]

I tillegg til at oppgaven er elendig formulert, er dette en av tingene som irriterer meg med denne såkalte "julekalenderen".

 

Det er jo opplagt hvem som får de egentlige premiene ved åpning av lukene; regner med at produsentene må spytte inn en pen liten slant for å få lov til å paradere produktene sine i denne "konkurransen".

 

Kjip lanseringsjournalistikk på linje med de udugelige programmene som går etter ordinær sendetid på TV2/TVNorge. Man lodder ut noe verdiløst søppel for å ta inn noen reklamekroner fra produsenten og litt sms-penger fra idiotene som er dumme nok til å delta.

 

Syns hw.no kunne holdt seg for god for dette, og istedenfor returnert til den gamle kalenderen med juletilbud fra nettbutikkene. Det hadde iallefall en viss nytte for forumbrukerne generelt.

5245262[/snapback]

 

 

Helt enig. Hardware.no har blitt en lite tillitsvekkende pengemaskin som kaster seg på trenden med såkalte "konkurranser", der man får en eller annen produsent til å betale for å vise frem et produkt (eller "premie" som de kaller det), og stiller et spørsmål som absolutt alle klarer. Dette er helt på linje med de bedritne søppelkanalene TV2 og TVNorge, som lurer barn og mindre intelligente mennesker til å sløse vekk store summer på å sende inn bilder og meldinger. Hadde jeg drevet Hardware.no, ville jeg ikke ønsket å bli assosiert med slikt. Men det er vel kanskje nødvendig for å tilfredsstille aksjonærene i Orkla. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hva er det dere er så sure for?

Hardware.no får sponsa en premie, som de lager spørsmål til, og så trekker de ut en av de som har svart riktig. Syns bare det er fint at vi har mulighet for å vinne noe :)

Den gamle julekalenderen kan dere finne hos de forskjellige webshopene, slutt å syt!

5251695[/snapback]

 

Nå er jo all denne meta-sytingen like irriterende da, eller hva med min meta-meta-syting :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...