Gå til innhold

Flytte OS HD fra nf3 hk til nf4? Går det bra?


cybervision_

Anbefalte innlegg

Spurte litt i den offisielle tråden for a8n sli premium også, men fikk ikke så mye respons, prøver igjen.

 

Har nå er en raptor 74 gig med windows på som jeg kjører på et hk med nforce 3 250gb brikkesett på, og får i morra nforce 4 sli hovedkort, vil det funke å bare flytte hd over og oppdatere driverne etterpå? Maskinen vil starte?

 

Setter umåtelig stor pris på respons fra folk som vet hva de prater om!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, får ta å legge alt "viktig" over på en annen hd og kjøre en repair da...Gidder ikke å legge inn alle programmer på nytt....

5237445[/snapback]

 

 

Anbefales ikke! Ta en fullformatering du, det er det absolutt beste. Glem repair funksjonen, som det har blitt nevnt oppstår det ofte hvis ikke alltid problemer med repair.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hmm, får ta å legge alt "viktig" over på en annen hd og kjøre en repair da...Gidder ikke å legge inn alle programmer på nytt....

5237445[/snapback]

 

 

Anbefales ikke! Ta en fullformatering du, det er det absolutt beste. Glem repair funksjonen, som det har blitt nevnt oppstår det ofte hvis ikke alltid problemer med repair.

5237482[/snapback]

 

Er ikke min erfaring.. Har gått bra hver gang jeg har prød (ca. 3-4 ganger).. selv med HK med totalt ulike chipsets..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er jo verdt et forsøk, funker det ikke så mister jeg jo alt allikevel?

5237853[/snapback]

 

Bare prøv..

Jeg bytter hk/chipset nesten ukentlig (på det verste)

:blush:

På f.eks. Intel-system (ulike chipset) så går det helt greit..

WinXP booter og alt går automatisk.. særlig dersom man er så smart at man har lastet ned drivere for de komponentene på HK som er ulike.

På nForce-brikkesett har jeg ikke testet dette. .For Via-baserte .. en rekke ganger.. Går greit der også.

Det *kan* gå galt ja.. da virker "repair" fint (sålenge man har driver-CD klar).

Uansett vil du ikke tape annet enn tid i forhold til å gjøre en "clean" install dersom det ikke går bra.

En annen ting er at det utifra ett ønske om å unngå evt. problem med gamle drivere/installert software som oftest er best å gjøre en "clean" install.

 

På mine Intel-system kan jeg ikke se at jeg har tapt noesomhelst ytelse ved å være "lat" når jeg har oppgradert HK og ikke lagt inn XP pånytt..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har få gode erfaring med å flytte os mellom chipset. Mulig du kan få det til å virke viss du fjerner nf3 driverne helt først, men ingen garantier.

 

Repair vil i alle fall funke, du trenger ikke kopiere ut dataen eller noe. Det verste som kan skjer er at windows fortsatt ikke funker (noe jeg aldri har opplevd) og at du må gjøre en vanlig installasjon. Formatering ser jeg ikke noe poeng i, eneste det måtte kurere er fragmentering og korrupsjon.

Lenke til kommentar

bytt HK uten format først ja. Jeg oppgraderte fra nForce2 til nForce4(jeg bytta dessuten CPU, RAM og GFX kort) uten å gjøre noen endringer, eneste jeg gjorde var å avinstallere HK drivere ved første boot, og installere nye nForce drivere fra nvidia.

 

Funka 101% like bra og stabilt som den gamle maskinen. Mye bedre enn nå når jeg har tatt totalformatering (byttet disk) :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hei. Jeg bytta hovedkort og CPU i går. Gikk fra nForce3 til ULI1695 chipset. Jeg fulgte guiden under ved utskiftingen og det fungerte helt fint hos meg. (Guide hentet fra microsoft.com)

 

1. Start Windows, and then log on as an administrator.

2. Insert your Windows CD in the CD-ROM drive or the DVD-ROM drive, and then let Autorun start.

3. Do one of the following:

• For Windows Server 2003:

a. Click Install Windows Server 2003.

b. In the Windows Setup window, click Upgrade (Recommended) in the Installation Type list, and then click Next.

c. Follow the instructions on the screen until the computer begins to restart.

• For Windows XP:

a. Click Install Windows XP.

b. In the Windows Setup window, click Upgrade (Recommended) in the Installation Type list, and then click Next.

c. Follow the instructions on the screen until the computer begins to restart.

• For Windows 2000:

a. Click Install Windows 2000.

b. In the Windows 2000 Setup window, click Upgrade to Windows 2000 (Recommended), and then click Next.

c. Follow the instructions on the screen until the computer begins to restart.

4. Just as the computer begins to restart, turn off the computer.

5. Replace the existing motherboard with the new motherboard.

6. Turn on the computer, and then allow the upgrade to continue.

 

Setup installs the HAL, the IDE controller drivers, and any other drivers that the new motherboard must have.

7. After the upgrade is completed, reinstall any service packs or hotfixes that you had previously installed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...