Gå til innhold

Bærbar uten harddisk


Anbefalte innlegg

Tipper dette produktet er mest beregnet med bedriftsmarkedet. Du har en bruker som ønsker seg en bærbar pc, men du ønsker ikke at han skal kunne bruke denne til private ting eller slippe snørrungene sine på den. Hvis du da har en terminalserver løsning så er dette produktet helt idielt for en person som ønsker å jobbe både på kontoret, hjemme og når han er på farten.

5235386[/snapback]

 

Det er vel begresent hvor mye du får jobbet "på farten"? Det finens jo ikke nettuttak overlat akkurat, og trådløst nett for en tynnklient? Kan ikek si det er en tanke som appelerer til meg som bruker av en PC.....

 

AtW

5235439[/snapback]

 

Vell. Nå kan jeg vel tenke meg at din bruk av pc samsvarer mye med bedriftsmarkdet. Akkurat derfor klarer ikke du å se nytten i et slikt produkt. Smell inn et 3G-kort eller lignende i maskinen og du har et perfekt arbeidsverktøy for f.eks hjemmehjelp osv.

 

Er det noen som vet om det finnes eksisterende ferdige løsninger a`la dette på markedet allerede? Kan være veldig interessert i å gå til anskaffelse av et større antall slike maskiner relativt kjapt.

5236054[/snapback]

Jeg har ikke hørt om andre lignende alternativer hvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper dette produktet er mest beregnet med bedriftsmarkedet. Du har en bruker som ønsker seg en bærbar pc, men du ønsker ikke at han skal kunne bruke denne til private ting eller slippe snørrungene sine på den. Hvis du da har en terminalserver løsning så er dette produktet helt idielt for en person som ønsker å jobbe både på kontoret, hjemme og når han er på farten.

5235386[/snapback]

 

Det er vel begresent hvor mye du får jobbet "på farten"? Det finens jo ikke nettuttak overlat akkurat, og trådløst nett for en tynnklient? Kan ikek si det er en tanke som appelerer til meg som bruker av en PC.....

 

AtW

5235439[/snapback]

 

Vell. Nå kan jeg vel tenke meg at din bruk av pc samsvarer mye med bedriftsmarkdet. Akkurat derfor klarer ikke du å se nytten i et slikt produkt. Smell inn et 3G-kort eller lignende i maskinen og du har et perfekt arbeidsverktøy for f.eks hjemmehjelp osv.

 

Er det noen som vet om det finnes eksisterende ferdige løsninger a`la dette på markedet allerede? Kan være veldig interessert i å gå til anskaffelse av et større antall slike maskiner relativt kjapt.

5236054[/snapback]

Jeg har ikke hørt om andre lignende alternativer hvertfall.

5237127[/snapback]

 

Jeg tror folk misforstår hva jeg mener med "appellerer til meg som bruker", da tenkte jeg som bruker av tynnklient, har hatt den tvilsomme æren av å sitte på tynnklienter med for dårlig nett før, og det er en sann lidelse. Jeg innbiller med latency og variabel signalikvalitet som et trådløst nett introduserer, så kan det bli kjipt, derfor jeg er skeptisk (som bruker av tynnklienter)

 

AtW

Lenke til kommentar

det hele får meg til å tenke på noen planer jeg hadde en gang (tror det finnes en post om dem her på forumet men gidder ikke snuse dem opp).

 

skifte ut hardisken på en laptop med en flash/ide-overgang. slenge en live-cd linux på flashen. henvise brukerprofil og annet til en ekstern lagringsenhet...

 

dette gjør at ett større antall brukere kan dele ett mindre antall pcer. si for eksempel under skiftarbeid eller lignende. når du går av skiftet så tar du ut din lagringsenhet, og den som kommer på setter i sin.

 

nåja, dette kan vel til en viss grad gjøres i nyere windows også om en bare setter den opp til å lagre en brukerprofil på rett sted, eller?

 

å ordne ett større sett av slike pcer på kort tid skulle gå an. aopen halvferdige laptoper (minne, optisk enhet, harddisk og cpu mangler), flash til ide overgang pluss passende stor brikke, minne, cpu og vips.

 

største jobben blir nok å få os til å være snill bisk...

Lenke til kommentar
Jeg tror folk misforstår hva jeg mener med "appellerer til meg som bruker", da tenkte jeg som bruker av tynnklient, har hatt den tvilsomme æren av å sitte på tynnklienter med for dårlig nett før, og det er en sann lidelse. Jeg innbiller med latency og variabel signalikvalitet som et trådløst nett introduserer, så kan det bli kjipt, derfor jeg er skeptisk (som bruker av tynnklienter)

 

AtW

5237147[/snapback]

 

WLAN funker greit. Citrix funker jo glimrende på mindre enn en isdn-linje

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt satser vår skole hardt på tynnklienter, og vil bekrefte at dette fungerer meget bra! Vi får mange klager fra elevene på div. pc'er på datarom, men har ikke fått en eneste klage på tynnklientløsningen enda. Det hele er meget driftssikkert og kjapt, såfremt du har brukbar nettverksinfrastruktur og kjappe servere.

 

Fortsatt ingen som har funnet allerede eksisterende bærbare tynnklient-løsninger? Klør i fingrene etter å prøve noe sånt!

Lenke til kommentar

ah.. så ikke artikkelen fra drammens tidene før nå. Dette virker virkelig interessant!

 

Men ser for meg et teknisk "problem".

 

For å unngå å måtte kable samtlige arbeidsplasser på samtlige klasserom ville man måtte ta ibruk wlan. Hvordan dette vil bli stabilitetsmessig stiller jeg for det første et spørsmål til. Det andre er at jeg ikke har funnet wlan kort som har støtte for PXE-boot, og da må man laste et lite OS først (f.eks. windows CE.net, eller en linux-distro (f.eks. thinstation) som igjen starter en RDP client.

 

Er det noen som har komentarer til dette?

Lenke til kommentar

Fake? Søren, jeg som akkurat betalte for en slik via paypal da gitt.... :p :!:

 

 

Fake eller ikke er igrunnen for meg helt irrelevant, noe slikt ville ha en pris som ikke lignet grisen uansett.

Poenget er bare at, som man ser av artikkelen denne tråden hører inn under, utviklingen går i den retningen og dette bare er forsmaken på bærbare løsninger uten hdd...

Endret av Netfrog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...