pologutt Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Kan en mikrobølgerovn i bruk ødelegge eller hemme telefonen på noen slags måte? Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Prøv! Tror den vil få noe skade over lengre tid.. Lenke til kommentar
mp3skalle Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Kan en mikrobølgerovn i bruk ødelegge eller hemme telefonen på noen slags måte? 5226977[/snapback] Nei, bare sleng den inn og skru mikrobølgeovnen på fullt. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 29. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Planen var ikke å legge den inn i ovnen. Jeg tenkte mer på om jeg snakket i telefonen rett ved siden av mikroen som stod på. Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Nei, den har ikke noe skade av det.. det er blyplater(?) som er i ovnen, som gjør at strålene holder seg i boksen... Dette er ikke fakta Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 29. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Hva som ikke er fakta? Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 At det er blyplater er ikke fakta, men hadde telefonen fått noe skade av microbølgeovnen så hadde nok de fleste visst det. Så du kan slappe av når det gjelder det. Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Den største faren er nok for den personen som står nær microen og prater i mobilen. Dobbel strålefare Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 microbølgestålene varmer bare opp vann molekyler, så ikke noe fare. Lenke til kommentar
leffa Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Innvendig i microen vil telefonen være eit vrak når den kjeme ut der i fra. Det meste av elektriske kretser vil være grillet. Utvendig ser ej ikkje at det skal by på noe problem siden microen er skjemert så strålane ikkje slipper ut. Lenke til kommentar
mire Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 microbølgestålene varmer bare opp vann molekyler, så ikke noe fare. 5231661[/snapback] Heh... så det er bare vannmolekylene i f.eks. hodet ditt som blir satt i sving (les: varmet opp)... Så altså, ingen fare. On a serious note: Jeg tviler meget sterkt på at noen stråling av betydning slipper ut fra mikrobølgeovner godkjent for det europeiske markedet. Så jeg føler meg trygg på at både nepene og mobiltelefonene våre er trygge i nærheten av disse dommedagsmaskinene. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Ja, det stemmer. Det er kun vann som blir varmet opp, men siden kroppen inneholder mye vann så vil den bli kokt på sekunder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå