Gå til innhold

XBOX 360 - modifisering, mulig? noe vits i?


FranzJosef

Anbefalte innlegg

Modifisering av gamle xboxen var jo alfa og omega for å få fullt utbytte av den. Da hadde man plutselig filmfremviser av divx filmer, man kunne vise digitale bilder og trengte faktisk ikke kjøpe DVD-fjernkontrollen. Gratis online spill også (vet at det skal være gratis på nye 360).

 

Blir det samme med 360? At modifisering åpner en rekke muligheter?

 

Eller får en flere slike muligheter med orginalversjonen denne gangen? Er det i det hele tatt noe vits i å modifisere nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har hørt at microsoft har satt en sperre på Xbox 360n. Det er jo selfølgelig mulig å mode den men jeg tipper det tar litt tid før en modchip kommer på markedet. Jev vil heller ikke tro at denne modcippen har noe serlig å si på hvordan du bruker xbox 360n din. Jeg mener at det ikke er vits i å modifisere xbox 360n enda, nå som vi ikke vet noe mere om hva slags alternativer man får i tilleg.

Lenke til kommentar

det er ekstremt avanserte sikkerhets greier i x360, den vil nok bli cracket men det vil nok ta ganske lang tid. den har masse trusted computing greier i seg for å sikre at uautorisert kode kjøres. den har boot rom inne i cpuen og den har en greie som gjør at om man prøver å kjøre uautorisert kode så fryser maskinen. (HyperVisor).

Lenke til kommentar

Som 2mass sier, men som sakt så blir det nok "knekt" en gang, alt til nå som har sakt skal være "umulig å knekke" har jo blitt "knekt" til slutt, men om det er noe stor vits vet jeg ikke, kan jo hende at på et hvis kansje microsoft vil legge til flere funksjoner i denne xboxen, som kansje en nettleser f.eks det hadde vært kult =)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil jeg har en moddet 360.

Jeg har ikke noe Windows Media Pc.

Men jeg har veldig lyst til å kunne legge inn på alt jeg vil av filmer direkte på XBox 360 sin harddisk, og se HD-filer også.

 

Streame video rett fra nettet (slik jeg gjør på dagens XBox), og styre selv hva jeg vil har inn i XBox 360 av media.

 

Blir den knekt?

Ja, selvsagt. Som det blir nevnt her. Det meste blir knekt hvor det er interesse av å få det knekt.

Tar det tid?

Ja, helt sikkert, men jeg tror det blir fullt mulig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Modifisering av gamle xboxen var jo alfa og omega for å få fullt utbytte av den. Da hadde man plutselig filmfremviser av divx filmer, man kunne vise digitale bilder og trengte faktisk ikke kjøpe DVD-fjernkontrollen. Gratis online spill også (vet at det skal være gratis på nye 360).

 

Blir det samme med 360? At modifisering åpner en rekke muligheter?

 

Eller får en flere slike muligheter med orginalversjonen denne gangen? Er det i det hele tatt noe vits i å modifisere nå?

5226629[/snapback]

 

Mente du at man må chippe xboxen for å spille gratis på nett? Det stemmer i så fall ikke, du kan spille gratis på nett uten chip. Hvis du derimot skal spille via XB LIVE så må du betale selv om du har chippet xboxen, i tillegg til at du risikerer at xboxen din blir banna for alltid for fremtidig spill vi LIVE.

 

Du klarer å se filmer, men kun hvis man har Windows Media Center (eller hva d nå heter) , musikk og bilder kan du streame direkte fra pc, mp3 spiller etc eller legge inn på hd på xboxen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Personlig likte jeg bedre XBConnect siden dette var mye lettere å komme i gang med og mer brukervennlig. Xkai link fikk jeg aldri til å virke.. (og ja, jeg åpnet riktige porter etc)

 

I forhold til XB LIVE suger dette uansett. Jeg tenkte jeg skulle spare penger på å ikke bruke live, men det er så stor forskjell at det er verd alle pengene.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Er det noe stor forskjell på disse forskjellige live mulighetene? og disse live mulighetene som ikke er microsoft sine men som andre har lagd, vil de funke på den nye xbox 360? eller må den bli "cracket" først?

5231624[/snapback]

 

1. Det finnes kun to typer xbox live : Gold og Silver, kun Gold kan brukes til å spille med spill over nettet.

 

2. Andre spillemuligheter heter ikke Live, og man trenger ikke å cracek / chippe noe for å bruke disse på f.eks xbox i dag. Regner med at det blir like lite problem å bruke slike programmer på xbox360 også, gratis, men dårligere enn xb live.

 

3. Ja , det er STOR forskjell!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...