Gå til innhold

God og lydløs kjøling (Socket 393)


johanhs

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en Opteron 144 eller Athlon 64 3200+ og vil ha det mest mulig lydløst da den skal i en HTPC. Vil ikke prioritere overklokking i første omgang. Det viktigste er at

1) Den får plass i Silverstone SST-LC03 kabinettet. Vet ikke hvor mye plass det er der...

2) Den er stillegående

3) Kjøler tilfredsstillende

 

Zalman FATAL1TY (595,-), Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet (595,-), Zalman CNPS7700-Cu (395,-) er jo gode alternaltiv. Trenger kanskje ikke de dyreste heller...? Thermalright har jo noen råskinn men lurer på plassen i kabinettet og om jeg har bruk for det. Vapochilli kjølerne har fått kritikk for mye støy...

 

Tips? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de ville jeg gått for CPNS7700cu'en Fatalityen er vel bare en 7700 med lys og fatal1ty logo, og 9500 kan vel bli litt shvær. Big typhoon kan vel også bli for stor.

Kunne jo vært kult om du klarte å dytte en thermalright xp-120 inn. Den kan bli veldig stille har jeg hørt(kjøler bra ved lave viftehastigheter) og med en stillegående papst eller silenx blir det nok bra. Men vet ikke om den får plass

Lenke til kommentar

prøvde en gang men ble bare svimmel, men du kan faktisk nesten lese at det står silenX på vifta :yes:

 

går helt greit og få det veldig stille med luft, at folk sier man må ha vankjøling for og få det stille er bare tull. ensete jeg hører i maskina er at ene hdd idler....

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...