Gå til innhold

Faser ut Sygate-brannmur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er jo synd.

Er det noen som vet hva slags kvalitet det er på Nvidias innebygde firewall? Den er jo gratis og følger med hovedkort med Nvidia chipset.

5224291[/snapback]

Nei, dessverre vet jeg ikke hvor god den kan være i sammenlikning. nVidia oppdaterer den meget sjelden på "software/driver"-siden. Har inntrykk av at det er en blanding av hardware med tilhørende drivere og en GUI for å gjøre innstillinger med mer. Hardware har den fordelen at det jobber raskt uten å hindres av operativssystemet.

 

Kunne godt likt å se en mer omfattende test enn den omtalen som kom når brikkesettet ble omtalt på Hardware.no siste gang. Lurer litt hvorfor nVidia brannmuren holder telnet porten åpen som default innstilling på mitt hovedkort.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva Windows-brukere skal med firewall utover XP default uansett jeg, bare tull jo.

5224477[/snapback]

 

WinXP sin brannmur overvåker ikke trafikken ut fra din PC, kun innkommende. Sygate tar begge.

5230972[/snapback]

 

Prøv igjen.

 

Og ikke at det betyr noe, for å filtrere trafikk *fra* egen PC med lokal software-brannmur er bare en sovepute og gir *ingen* form for sikkerhet.

Lenke til kommentar
Dette er jo synd.

Er det noen som vet hva slags kvalitet det er på Nvidias innebygde firewall? Den er jo gratis og følger med hovedkort med Nvidia chipset.

5224291[/snapback]

Nei, dessverre vet jeg ikke hvor god den kan være i sammenlikning. nVidia oppdaterer den meget sjelden på "software/driver"-siden. Har inntrykk av at det er en blanding av hardware med tilhørende drivere og en GUI for å gjøre innstillinger med mer. Hardware har den fordelen at det jobber raskt uten å hindres av operativssystemet.

 

Kunne godt likt å se en mer omfattende test enn den omtalen som kom når brikkesettet ble omtalt på Hardware.no siste gang. Lurer litt hvorfor nVidia brannmuren holder telnet porten åpen som default innstilling på mitt hovedkort.

5232462[/snapback]

 

Spiller jo ingen rolle, Windows har ingen telnet-tjeneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...