Gå til innhold

478 socket el 775 dilemma til kraftig maskin!

m0g1e

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har noen spm ang noen kjøp jeg planlegger i nærmeste framtid.

Har per idag et 478-socket HK som er av de siste og beste på markedet....til GODE.. og det er jo vrient å selge det siden det sluttes å lages.. (verdi=1000kr splitter nytt)

Spesifikasjoner for datan jeg nå kjører:

CPU: P4 2,533 Mhz 478 socket

Asus P4P800SE HK - NB:akkurat samme som jeg har til gode! . klokkervennlig kort som jeg kjører 23% overklokk med 3 elendige RAM-brikker..helt utrolig egentlig.. CPU: 23-38 grader -standard vifte til CPUen

AGP 8X slot

5 PCI

4GB RAM - maks(DDR 400Mhz)

Har altså tenkt å få bygd 2 dataer uansett, problemet er jo bare HK'et jeg har til gode, som jeg egentlig tror bør bare glemme. Ser jo at socket 775 har mulighet for kraftigere rambrikker og større CPU. Men om jeg heller da klokker en 3,2 Ghz 478 til nærmere 4Ghz som jeg har god tro på, vil det da heller et 775-hk som støtter bedre rambrikker med større Mhz vært bedre enn DDR 400Mhz til s478? Eller har Mhz på rambrikker ikke så veldig mye å si? Og er 478 teknisk sett bedre til å klokke med og gir fra seg mindre varme enn 775? spør siden jeg har hørt om mange som sliter med for høy CPU under klokking av 775..

Driver veldig mye med videoredigering, bilderedigering, HL2, og en del andre spill som krever en del. Er egentlig en av dem som trenger ei kraftpakke som virkelig holder!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vil nok satset på lga775, prosessorene på 775 socketen er litt kjøligere enn s478 og hovedkortene har bedre strømkretser for håndtering av prescotter.. samt dualcore cpuer...

noe som er verdt å merke seg er at intel i januar vil lanserer nye prosessorer på 65nm som er kjørligere enn dagens 90nm prescott. januar er jo ikke så lenge til ;)

Skrevet

Du bør absolutt sjekke ut muligheten for Asus CT-adapter + Pentium M-prosessor (som støttes av ditt nåværende hovedkort). Disse er meget klokkevennlige, og yter helt sinnsykt når de klokkes opp mot desktop-FSB (200mhz). Du må kanskje mekke litt med kjøleløsningen, les mer på overklokking av CPU-forumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...