Gå til innhold

Det er dumt og betale for mye......haha


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt eksempel på dårlig reklame av Elkjøp. De hadde 25 Verbatim dvd+r plater på tilbud ifølge avisen deres, til 149,-. I butikken var de priset til 298,-, uten noe som helst form for tilbudspris. Derfor tok jeg tre pakker, viste de avisen, og fikk de for 149,- pr stk. Hadde en annen kunde vært innom, og valgt akkurat de platene måtte han ha betalt 298kr. Slikt liker ihvertfall ikke jeg! Er det tilbud, så er det tilbud!

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at AMD ikke oppgir prosessorhastighet lenger. Når det står 2200+ vil det si at prosessoren jobber like minst like bra som en fra Intel på 2200 mHz

 

 

altså, er du på jordet eller er du på jordet ?

 

 

5221283[/snapback]

 

Bare så vidt jeg i det hele tatt gidder å kommentere den der, men nei, det er vel heller du som må finne veien ut av pottitåkern. Til å hjelpe deg på vei kan du for eksempel lese dette, er ikke den beste guiden i verden, men det var alt jeg fant på 10 sekunders googling som er den tida jeg gidder å bruke. Det er på høy tid at prosessorer ikke blir evaluert etter klokkefrekvens lenger.

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at AMD ikke oppgir prosessorhastighet lenger. Når det står 2200+ vil det si at prosessoren jobber like minst like bra som en fra Intel på 2200 mHz

altså, er du på jordet eller er du på jordet ?

5221283[/snapback]

 

Bare så vidt jeg i det hele tatt gidder å kommentere den der, men nei, det er vel heller du som må finne veien ut av pottitåkern. Til å hjelpe deg på vei kan du for eksempel lese dette, er ikke den beste guiden i verden, men det var alt jeg fant på 10 sekunders googling som er den tida jeg gidder å bruke. Det er på høy tid at prosessorer ikke blir evaluert etter klokkefrekvens lenger.

5223209[/snapback]

 

Akkurat den saken har vært debattert mye og lenge andre steder på forumet. Poenget her er at selgeren ikke kan si at en AMD 2200+ er på 2,2 ghz selv om han mener at den er sammenlignbar med en Pentium 4 på 2,2 ghz. Disse PR-ratingene er for øvrig ikke gyldige pr dags dato. En AMD 64 3200+ er ikke sammenlignbar med en P4 på 3,2 ghz. PR-ratingen er kun et hint om ytelse innenfor AMD sine prosessorer med PR-rating.

 

Da håper jeg PR-rating legges på is :).

 

Nok en gang, selgeren forsøkte sikkert å formidle en sammenligning med Pentium 4 på 2,2 ghz, men det er irrelevant da det som ble omstridt var det faktum at AMD 2200+ ikke var 2,2 ghz.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

For å legge AMD's ratingsystem på is (iallefall den første biten av det, usikker på om det gjelder de nyeste prosessorene...)

 

Når f.eks Athlon XP 2000+ ble lagd, så ble ratingen brukt for å vis hvor rask en Duron prosessor måtte være for å henge med. Så en XP2000+ på 1,5-1,7GHz et sted, er like kjapp som en Duron på 2GHz, dette grunnet mengde på Cache og andre ting...

 

Vet ikke om de bruker Duron til sammenligning lengre, men om noen har lyst til å finne det ut, så kan dere sende en mail til AMD og spørre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Trenger vi enda en "hate-tråd" mot Elkjøp?

Som i tillegg utarter seg til diskusjon om CPU-rating'en til AMD?

Er du en svett liten fjortiss-nerd som bare må ha en rå gamer-pc så blir man selvsagt veldig såra og vonbråten når mor(far) kjøper PC på Elkjøp.. og Elkjøp må ta imot frustrasjonen over at "familen" får en grei "surfe-pc" med Celeron og IGP.. (eller FX5200) :D

Er det mye frustrasjon over dette som må ut her i tråden?

Mye morsom lesing.. takker! :thumbup:

 

PS.

Du *kan* faktisk av og til gjøre gode kjøp på Elkjøp.. til og med på skjermkort!

:D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Personer som dere øderlegger for næringslivet til de grader. For hver pc som tapes så må det selges minst 7 nye.

 

Haha.. nå har jeg hørt den....... 7 nye..... hvem er det du jobber for egentlig? Elkjøp??.... De tjener inn alt svinnet på de overpriset pc'ene de selger.... så til syvende og sist så vasser de i penger... og jeg vet at de ikke trenger og selge 7 nye for å tjene inn tapet.....

5222962[/snapback]

 

Du aner ikke hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Mitt eksempel på dårlig reklame av Elkjøp. De hadde 25 Verbatim dvd+r plater på tilbud ifølge avisen deres, til 149,-. I butikken var de priset til 298,-, uten noe som helst form for tilbudspris. Derfor tok jeg tre pakker, viste de avisen, og fikk de for 149,- pr stk. Hadde en annen kunde vært innom, og valgt akkurat de platene måtte han ha betalt 298kr. Slikt liker ihvertfall ikke jeg! Er det tilbud, så er det tilbud!

5223191[/snapback]

 

Akkurat det er jeg enig med at er litt latterlig, men andre ting i tråden her er bare for dumt "ooh, de lurer folk til å kjøpe ting med lokketilbud" 1. Folk kan da kjøpe hva de vil 2. Hvem er det som ikke har lokketilbud? Halvparten av webshappene har det jo feks.

 

AtW

Lenke til kommentar
Mitt eksempel på dårlig reklame av Elkjøp. De hadde 25 Verbatim dvd+r plater på tilbud ifølge avisen deres, til 149,-. I butikken var de priset til 298,-, uten noe som helst form for tilbudspris. Derfor tok jeg tre pakker, viste de avisen, og fikk de for 149,- pr stk. Hadde en annen kunde vært innom, og valgt akkurat de platene måtte han ha betalt 298kr. Slikt liker ihvertfall ikke jeg! Er det tilbud, så er det tilbud!

5223191[/snapback]

 

Akkurat det er jeg enig med at er litt latterlig, men andre ting i tråden her er bare for dumt "ooh, de lurer folk til å kjøpe ting med lokketilbud" 1. Folk kan da kjøpe hva de vil 2. Hvem er det som ikke har lokketilbud? Halvparten av webshappene har det jo feks.

 

AtW

5223837[/snapback]

 

 

Grei nok å ha lokketilbud. Men å ha lokketilbud på ting de ikke har er latterlig.

Å det hender mange ganger. :nei:

Lenke til kommentar
Grei nok å ha lokketilbud. Men å ha lokketilbud på ting de ikke har er latterlig.

Å det hender mange ganger. :nei:

5223866[/snapback]

Har opplevd det mange ganger. Får El-kjøp-avisa i posten med masse tilbud. Stikker ut på El-kjøp og de har ikke en dritt av det de hadde på tilbud.

5223950[/snapback]

 

Har ikke de en annonsegaranti eller noe?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at AMD ikke oppgir prosessorhastighet lenger. Når det står 2200+ vil det si at prosessoren jobber like minst like bra som en fra Intel på 2200 mHz

altså, er du på jordet eller er du på jordet ?

5221283[/snapback]

 

Bare så vidt jeg i det hele tatt gidder å kommentere den der, men nei, det er vel heller du som må finne veien ut av pottitåkern. Til å hjelpe deg på vei kan du for eksempel lese dette, er ikke den beste guiden i verden, men det var alt jeg fant på 10 sekunders googling som er den tida jeg gidder å bruke. Det er på høy tid at prosessorer ikke blir evaluert etter klokkefrekvens lenger.

5223209[/snapback]

 

Akkurat den saken har vært debattert mye og lenge andre steder på forumet. Poenget her er at selgeren ikke kan si at en AMD 2200+ er på 2,2 ghz selv om han mener at den er sammenlignbar med en Pentium 4 på 2,2 ghz. Disse PR-ratingene er for øvrig ikke gyldige pr dags dato. En AMD 64 3200+ er ikke sammenlignbar med en P4 på 3,2 ghz. PR-ratingen er kun et hint om ytelse innenfor AMD sine prosessorer med PR-rating.

 

Da håper jeg PR-rating legges på is :).

 

Nok en gang, selgeren forsøkte sikkert å formidle en sammenligning med Pentium 4 på 2,2 ghz, men det er irrelevant da det som ble omstridt var det faktum at AMD 2200+ ikke var 2,2 ghz.

5223280[/snapback]

 

Er helt enig i at de greiene der er diskutable, men når det er så stor forskjell på prosessorene i forhold til klokkefrekvens, synes jeg det er greit at de prøver å finne andre løsninger. De er i det minste internt sammenlignbare. Hele greia her var vel mest et uttrykk fra min side over hvor sinnsykt makk jeg får av drittunger som ikke gidder å sette seg inn i noe som helst, og tror Intel eier AMD fordi de kjører høyere klokkefrekvens... "den var ikke så god på gigahertzen, den der" <--- standardutsagn i fra slike, når de betrakter AMD-prosessorer...

Greia er at vi kan ikke vite hva selgeren prøvde å formidle, siden det er en farget annenhåndsberetning (ingen ønsker vel å fremstå som idioter), men jeg velger å tro at det var kunden som misforsto. Det er det som regel.

Lenke til kommentar
du har jo 30 dagers full retur rett... så du kan jo drive og lure de litt...

en bekjent av meg hadde en litt morsom historie om elkjøp.... han hadde gått ut å kleget på en pc som han hadde levert inn til rep. de kunne ikke finne pc hans, i sine papirer.. han sto på sitt. til slutt fikk han en ny pc av elkjøp... det morsome var at han hadde ikke levert inn en pc.. men han fikk en ny pc, " like a glove" :)

5219143[/snapback]

 

Du kan jo fortelle kameraten din at han er en patetisk kriminell. Og når man ser på din fremstilling så kunne du trengt et kurs i folkeskikk og sunn fornuft selv. Tragisk! :roll:

Lenke til kommentar

Nå var det vel bare snakk om elkjøp her da! ikke noe andre butikker.

Høsehjerne kan du vel være selv. Nå har du sikkert ikke blitt svindlet av elkjøp sin uber skilled selgere med store runde briller. Skjønner at folk er i mot elkjøp, makan til drittbutikk skal du lete lenge etter.!

 

Ps : Så på topic, tror ikke det sto "Skryte tråd: hvilken butikker har du svindlet"

5220035[/snapback]

 

Så det du sier her er at det er greit å svindle folk man er uenig med! Hvis noen da synes du er en drittsekk og behandler andre galt da er det greit at de svindler deg... spennende tanke. :hmm:

 

Jeg ønsker på ingen måte å si at elkjøp driver en servicemessig og tilbudsmessig god butikk, men det beste man kan gjøre for å vise at man er uenig i måten de driver butikk på er vel rett og slett:

 

1. La vær å handle der

2. Anbefal andre å handle andre steder.

 

Ø.

Lenke til kommentar

Det som har gjort Elkøp til en suksessbedrift, er at de melker uvitende folk for penger ved å selge dem ting som enten er bedre enn det de trenger, eller som kan fåes billigere andre steder. Hvordan tror du de klarer å gå i pluss ved å selge noen ting med tap?

 

Jeg synes flere folk burde bli opplyst om srategien til Elkjøp, og heller benytte seg utelukkende av tilbudene deres. Men, på den annen side, hvis hele Norges befolkning plutselig skulle blitt glupe, hadde Elkjøp gått konk, og da hadde markedet blitt endret betraktelig med den følgen at tilbudssalg med tap sikkert hadde opphørt. Dermed hadde jeg mistet muligheten til å benytte meg av de mulighetene Elkjøps salgsstrategi gir meg.

 

Go you!

Lenke til kommentar
Er helt enig i at de greiene der er diskutable, men når det er så stor forskjell på prosessorene i forhold til klokkefrekvens, synes jeg det er greit at de prøver å finne andre løsninger. De er i det minste internt sammenlignbare. Hele greia her var vel mest et uttrykk fra min side over hvor sinnsykt makk jeg får av drittunger som ikke gidder å sette seg inn i noe som helst, og tror Intel eier AMD fordi de kjører høyere klokkefrekvens...  "den var ikke så god på gigahertzen, den der" <--- standardutsagn i fra slike, når de betrakter AMD-prosessorer...

Greia er at vi kan ikke vite hva selgeren prøvde å formidle, siden det er en farget annenhåndsberetning (ingen ønsker vel å fremstå som idioter), men jeg velger å tro at det var kunden som misforsto. Det er det som regel.

5224125[/snapback]

 

Ja jeg er forsåvidt enig med deg, og du kan jo ta som utgangspunkt i at kunden misforsto, men jeg velger å forholde meg til det som står i tråden.

 

Det er nok mange klønete og uvitende kunder der ute, samt en dose drittunger, så jeg skjønner godt frustrasjonen fra din side. Imidlertid er det jo en type stereotypifisering å overføre dette til en enkelt situasjon her på forumet.

"den var ikke så god på gigahertzen, den der" :thumbup: Haha, kan tenke meg at noen har lyst til å slå kunden etter å ha hørt den for tredje gang på en dag.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Elkjøp kjører sine store kampanjer hele tiden.... " Det er dumt og betale for mye" Jeg var ute og skule kjøpe med ny Mobil.... Samsung E730.... Der kosta den 1100 kr... med tele 2 pluss abonnement, jeg tok og kikka litt på nettet og fant på tele 2 sin egen nett shop... samme telefon til 499,- samme abonnoment.... så jeg syntes elkjøp bare driver og går rundt sin egen grøtt.... for det er ikke noe hold i hva de sier....

Hva mener vi om Elkjøp??

5219027[/snapback]

 

 

Jeg håper de sier det er dumt å betale for mye i kampanjen, ikke dumt og betale.

 

det heter vel også grøten sin, ikke sin grøt; som i bilen min, ikke min bil.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...