Gå til innhold

den nye gammer pcen til 16k lagger.Trenge hjelp


stray

Anbefalte innlegg

jeg har denne pcen https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=20766.

her er noen av komponentene

 

AMD Athlon 64 X2 3800+

ASUS A8N-SLI Premium

XFX GeForce 7800 GT 256MB

 

jeg fikk den nettop men har klart å miste innstal cdene så fulgte med, så nå har jeg store problemer med å spille spill. jeg finner bare det ene netverkskortet marvelle. jeg har også store problemmer når jeg spiller Kinghts of the old republiken. da lagger det så mye at jeg ikke klarer å spille, fargene er også litt fuckt, cs sorce funker men jeg har dårlig fps.jeg har installert nyeste drivere fra nvidia så jeg er ikke sikker på om det er skjermkortet så er problemmet, kan vær at det er noen av driverene på hovedkortet som ikke er innstalert, jeg skulle også likt å hatt driverene til det andre nettverkskortet. jeg kjøer win xp sp2 med nyeste updates innstalert.

noen så vet om noen drivere så kan få fart på sakene? Og hva kan være problemet? Har også litt problemer med at programer henger seg, så de må endtaskes!

Endret av stray
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle driverene du trenger er her:

 

www.nvidia.com

 

Mer spesifikt (for skjermkortet):

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.95.html

 

For hovedkortet:

http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_wi...2_amd_6.70.html

 

Disse driverene er korrekte dersom du kjører windows XP (32-bit versjon). Ellers må du velge de korrekte.

 

Da skal alt være i orden med tanke på grunnleggende drivere for systemet.

 

EDIT: Du bør også ta lydkortet. Du finner drivere på www.soundblaster.com - du får lete litt der selv siden det er vanskelig å direkte-linke til sidene der. Ellers er det ikke noen enheter som er kritiske å ha oppdaterte drivere på i systemet ditt så langt jeg kan se.

 

-Stigma

 

PS: Vi har samme grunn-system (HK, CPU osv.) Du har valgt bra ^_^

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

ja nå funker kotor2 bedre men der lagger fortsatt en del, også i 800x men det burde det ikke.fargene er i spillet er nå bra.kan det være en driver så jeg har glemt. instalerte begge driverene nevnt ovenfor

www.nvidia.com

 

Mer spesifikt (for skjermkortet):

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.95.html

 

For hovedkortet:

http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_wi...2_amd_6.70.html

 

Disse driverene er korrekte dersom du kjører windows XP (32-bit versjon). Ellers må du velge de korrekte.

 

 

og cs går glatt men har forstat veldig fps dropp.

 

eg har nettopp bygd pcen sjøl, så det kan knasje vær at noe e kobla litt feil? vett ikke men an funke jo relativt bra, ska teste oppsettet i 3dmark å se hilke resultater jeg får og se om noe er galt. noen andre progs som kan gi noen svar?

 

Edit: COD2 går veldig bra på 1200x1024 elle no

 

tok 3dmark03 nå fekk 14634 er dettte bra? jeg fikk ikke noe bra på cpu testene 1. test 86,7 og 2. test 13,6 ( xps laptop med pentium m 2,13 fikk følgende 105,3 og 15 han fikk forøvri 9200 på score)

 

noen andre benchmarek som er bra for cpu tester?kan det være dobbelkjerne prosessoren som gjør at jeg får så dårlig, har ikke stilt inn prossessoren!

Endret av stray
Lenke til kommentar

ok ingen så har peiling på det asså? bra forum må eg sei, me unntak av stigma så e det jo ingen så har peiling.

Å ja må sei moderator e passe idiot, klage på den overskriften eg hadde fyst, men gidde ikkje svara elle gi et tips ein gong. Trodde det va ein grunn te at folk blei moderator eg, at de kansje kunne gi noen svar,elle i det minsta prøva å hjelpa. Muppet opplegg! må vel vær noen me litt mer peiling en meg så kan hjelpa. Specså på pcen står nevnt så det kan ikkje han tarden av ein moderator klaga på ein gong+ eg har lagt ein ny overskrift som bør følge reglene til dette forumet. eg har som sagt innstallert win xp pro sp2. å med mindre noe har blitt kobbla feil når an blei bygga så burde vel noe han litt peiling på ka problemmet kan vær. Og vist noe har blitt kobblet feil, noe jeg tviler på, så er det vel noen så har hatt disse problemenne før? hadde vært greit om noen hadde gidda og hjelpe meg. mvh stray.

Lenke til kommentar
ok ingen så har peiling på det asså? bra forum må eg sei, me unntak av stigma så e det jo ingen så har peiling.

Å ja må sei moderator e passe idiot, klage på den overskriften eg hadde fyst, men gidde ikkje svara elle gi et tips ein gong. Trodde det va ein grunn te at folk blei moderator eg, at de kansje kunne gi noen svar,elle i det minsta prøva å hjelpa. Muppet opplegg! må vel vær noen me litt mer peiling en meg så kan hjelpa. Specså på pcen står nevnt så det kan ikkje han tarden av ein moderator klaga på ein gong+ eg har lagt ein ny overskrift som bør følge reglene til dette forumet. eg har som sagt innstallert win xp pro sp2. å med mindre noe har blitt kobbla feil når an blei bygga så burde vel noe han litt peiling på ka problemmet kan vær. Og vist noe har blitt kobblet feil, noe jeg tviler på, så er det vel noen så har hatt disse problemenne før? hadde vært greit om noen hadde gidda og hjelpe meg. mvh stray.

5232239[/snapback]

 

Når du oppfører deg som en idiot, er det rart folk ikke gidder å hjelpe?

Lenke til kommentar

Vel, nå har ikke jeg helt peiling på oppsettet og alle dens detaljer. Men jeg mener å huske at flere i forumet har hatt problemer med FPS-dropp i spill mens de har hatt Cool'n'Quiet aktivert. Se om det blir noe bedre hvis du slår det av kanskje?

 

Blir vel en BIOS-setting tenker jeg.

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Culex
Lenke til kommentar

Ok, skal jeg tippe ville jeg tro at det lagger vannvittig når du beveger deg rundt på en grønn planet i KoTOR2-spillet, rettere sagt Dantooine. Til dette finnes det en patch, og om denne ikke funker har jeg no skikklig tweak opplegg jeg gjorde en dag. For dette får du nesten PM'e meg så skal jeg prøve å forklare bedre der..

 

Generelt som stigma sier så innst. og optimaliser alle drivere du har. Gjerne følg/les readme's som som regel følger med.

 

Har C'n'Q aktivert hele tiden selv, så akkurat dèt problemet ser ikke jeg. Men kan jo hende andre har hatt slike bugs.

 

Angående dobbeltkjerna di, så finnes det en tråd i CPU-delen av forumet her. Der står nok også veiledning om eventuelle programmer du må laste ned for å dedikere en "core" til en applikasjon/spill..

 

Edit: Google på: "KotOR2 Patch v201420 og trykk første linken.. :p

 

Edit2: Til cs:s må du nesten prøve med å besøke tråden for å dedikere en kjerne til en app/spill, tror det skal være løsningen der..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Først vill jeg bare takke for de serriøse svarene jeg fikk, det innkluder ikke GuardiaN sitt utspill. Jeg har ikke aktivert C'n'Q så detta kan ikke være problemmet. angående KOTOR2 så er jeg ikke kommet lengre en til den andre planeten, og det er ikke Dantooine? spille opplevelsen blir litt ødelagt, så jeg har ikke trengt å levert noe egenmelding for akutt mageknipe til jobb, som ved kotor 1:P jeg skal skjekke tråden så omhandler prossesoren min å se om det er noe der som kan hjelpe meg, og vist heller ikke dette hjelper meg, skal jeg heller sende deg en pm danile_984. Og igjenn takk for de serriøse svarene:D men ja...

 

 

ok ingen så har peiling på det asså? bra forum må eg sei, me unntak av stigma så e det jo ingen så har peiling.

Å ja må sei moderator e passe idiot, klage på den overskriften eg hadde fyst, men gidde ikkje svara elle gi et tips ein gong. Trodde det va ein grunn te at folk borlei moderator eg, at de kansje kunne gi noen svar,elle i det minsta prøva å hjelpa. Muppet opplegg! må vel vær noen me litt mer peiling en meg så kan hjelpa. Specså på pcen står nevnt så det kan ikkje han tarden av ein moderator klaga på ein gong+ eg har lagt ein ny overskrift som bør følge reglene til dette forumet. eg har som sagt innstallert win xp pro sp2. å med mindre noe har blitt kobbla feil når an blei bygga så burde vel noe han litt peiling på ka problemmet kan vær. Og vist noe har blitt kobblet feil, noe jeg tviler på, så er det vel noen så har hatt disse problemenne før? hadde vært greit om noen hadde gidda og hjelpe meg. mvh stray.

5232239[/snapback]

 

Når du oppfører deg som en idiot, er det rart folk ikke gidder å hjelpe?

5232407[/snapback]

 

 

OK grunnen te at eg oppføre meg som ein idiot e for han klovnen av ein moderator h skreiv fyst innpå å klagte på overskriften så gidda han ikkje svara når eg sendte melding te han, så sletta han ein aen post der noenen kritiserte han, men de hadde også kommt me tips som kunne hjelpe meg. hadde det ikke vært for at jeg var online når han, tror han het slimy eller no, skrev posten så ville jeg aldri fått me meg hva han tipset meg om. Greit nokk at han ikke gidda svar meg men han trenger ikke slette poster fra andre usere som faktisk prøver å hjelpe. så ja før du kommer me uttalester om at jeg oppfører meg som en idiot, bør du kansje få alle fakta på bordet.

Endret av stray
Lenke til kommentar

Hvis du har utrolig hakking i KoTOR 1 så har jeg løsningen. Åpne swkotor.ini og rull deg ned til [Graphics options]. Ikke PM meg allikevel, tror dette også er løsningen for 2'ern. Husker ikek :ermm: er så utrolig lenge siden jeg tweaka dette greiene her.. Uansett; du har rulla deg ned til [Graphics....] og nå legger du til helt nederst før neste "option" starter, slik at det ser nogenlunde slik ut:

 

...

Width=oppløsning som du har valgt

Height=oppløsning som du har valgt

Disable Vertex Buffer Objects=1

 

[Autopause Options]

Mine Sighted=1

...

 

Edit: Tror også problemet er det samme i 2'ern, siden de tross alt bruker samme motor. Men uansett, det vet jeg ikke, fordi det ble fiksa på hos meg hvertfall i patchen til 2'ern..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg har nå installert patchen og det er nå blitt litt bedre, men når jeg skrev Disable Vertex Buffer Objects=1 i swkotor2 blir skjermen svart eller henger seg før jeg kommer til menyen, men jeg tror problemet ligger i cpuen for den kjører på 100% når jeg spiller dette spillet, å det skal det vel strengt tatt ikke kreve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...