Gå til innhold

Fop38, mindre bråk, mer kjøling?


Monhart

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg sitter her med ei Globalwin Fop38 som bråker noe helt forferdelig, så jeg tenker på og kjøpe meg ei 80mm vifte å putte på fop38`en min. Men så lurer jeg på hvilken vifte jeg skal kjøpe, og eventuell 60mm -> 80mm adapter. Vifta bør kjøle mer en original vifta, men samtidig kjøle bedre.. Ingen umulig drøm det vel? :razz:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

 

Tror den vifta mi bråker no for jævlig.... hehehe

 

Du spør etter gode nettbutikker, Jeg har mange men når det gjelder prosessorvifter så har jeg bare en:

 

http://www.microplex.no

 

Denne gjengen har peiling.....

 

 

Jeg kjøpte meg en taisol cgk760-vifte med kopperbunn, denne skal også kjøle opp til XP 1900+ i følge http://www.amd.com Håper dette er til hjelp. :smile:

 

Den vifta du har nå, bråker med ca. 46 desibel, men cgk760 har bare ca. 29 desibel pluss at den er beregnet for overklokking. Jeg tror dette er den beste løsningen FØR vannkjøling, 760 har kopperbunn som vil si at den leder varmen svært godt og at den derfor ikke trenger en sterk bråkete vifte.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2001-12-02 00:17 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2001-12-02 00:22 ]

Lenke til kommentar

Jeg skal være ærlig mot deg. Den 760-vifta bråker jo litt på 29 desibel den også men det er et LAAAAANGT bedre valg enn globalwin.

 

Den har som sagt kopperbunn som leder varmen godt og holder prosessoren din kjølig.

 

Kjøper du noe dårligere alternativ vil du angre og aldri tilgi deg selv..... Jeg fikk det samme tipset selv og gikk i fella ved å kjøpe globalwin FOP38!!!! Men jeg var så heldig å solgte den til en som skulle ha kjøling til bilforsterkeren sin :grin:

 

Men når det gjelder 46,5dB og 36dB vil jeg si at det er bedre men ikke så mye. Velger du taisol, får du ca. halvparten med bråk som må sies å være MEGET bra!!!

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2001-12-02 01:07 ]

Lenke til kommentar

Siden jeg er vant til og sitte 10 cm unna en FOP38 på 46.5db, kan ikke noe bli værre uansett :grin:

Er papst gode vifter, eller bør jeg kjøpe et annet merke?

HK mitt er et MSI K7t Turbo. Når jeg ser i manualen så ser jeg bare 2 kontakter til vifter. Kan jeg sette inn ei 120mm papst-vifte på den ene, og ei 80mm papst-vifte på den andre? Også eventuellt andre vifter innpå strømforsyninga?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...