Gå til innhold

Sempron 3100+, engineering sample - hva er dette?


Weezel

Anbefalte innlegg

En litt lang historie her, men jeg har fått en AMD Sempron 3100+ cpu som erstatning for en gammle socket a CPU.

 

Når jeg sjekker denne med WCPUID er dette en "Engineering sample" så sikkert AMD som har fått sendt ut noen partier som ikke skulle ut - men ta en titt på "Processor" feltet øverst - hva er dette? Har ikke fulgt mest med i CPU verdenen i det siste, så hvis dette er 'kodenavnet' til 3100+ så skyt meg :)

 

cpu.PNG

 

EDIT: Dette er forøvrig en socket 754, men det står 940 i wcpuid :hmm:

Endret av Weezel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

>Brand ID

>On the AMD Athlon 64 and AMD Opteron processors, and the AMD Sempron >processor Model 10,

>the BIOS code uses the brand ID value to construct the proper name string from >tables of ASCII name

>string information. The brand ID is either an 8-bit field returned in EBX by CPUID >standard function

>1 or a 12-bit field returned in EBX by CPUID extended function 8000_0001h (see >“Brand ID—

>Standard Function 1 and Extended Function 8000_0001” on page 23).

>If the 8-bit brand ID and the 12-bit brand ID are both zero, the processor is an >engineering sample. All

>AMD Athlon 64 and AMD Opteron processors support the brand ID and thus report >a non-zero value.

 

Dette fant jeg på AMD s hjemmesider, så jeg ville kanskje returnert den prosessoren.................

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...