Empire of the Sub Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Hei! Dere som kanskje har litt vanskeligheter med å skaffe penger, dere som ikke helt vet hvor dere skal queste og hvordan utstyr dere skal bruke? Her er guiden for dere. Merk: Dette er for nybegynnere som nærmest ikke har rørt spillet, ser liten vits at erfarne spillere leser, i.o.m at det er en del. For det første vil jeg bare si uten penger, kommer du ingen steds henn. Penger er første prioritet, og første punkt i denne fasen. Uten penger, uten utstyr. Utstyr trengs for å gjøre figuren din god og stabil. Jo bedre figuren din er, jo færre ganger dør du. Da går ting fortere, og ikke minst blir spillopplevelsen dobblet når man har mye penger. Når du quester i The Barrens, eller altså The Crossroads vil du merke at backpacken din blir fylt med Light Feathers etterhvert. Disse får du fra 'Greater Plainstriders' i level 10 og oppover, eller ellers Plainstriders. Men Greater dropper flest, de har faktisk en droprate på hele 90%. Som betyr at dem dropper nesten så å si vær gang du dreper dem. For guds skyld, ikke sell disse til vendor. Ta deg en tur til Orgrimmar og legg dem ut på Auction House. ( Spør en vakt hvor det er hvis det er uvisst for deg ). Det du gjør før du legger dem ut, er å sjekke om noen har lagt dem ut før deg. Du søker på Light Feather og sjekker bid og buyout prisen dem har lagt ut. Det viktigste er buyout, de fleste kjøper på buyout hvis ikke bid er usedvanlig lav. Hvis det er en figur som har lagt ut Light Feathers til under 1Gull, må du vente. (Nå mener jeg en stack av light feathers, altså 20stk.) Da må du vente til den blir solgt eller til tiden går ut. Når det er klart, kan du slenge ut dine. Hvis det ikke er noen som har lagt ut fra før av, vil jeg si en god pris er 2Gull og 90Sølv. Kommer helt an på realmen, men i gjennomsnittet er det en drøyt 3Gull. Det som er kjedelig ved å legge prisen altfor høyt, er at det kommer andre og legger under deg. Da får du mest sannsynlig ikke solgt dem, og må legge dem ut på nytt. Når du skal starte en ny en, la oss si du har spilt Tauren ganske høyt og begynner å bli lei. Du vil lage en ny, la oss si Undead. Oisann ? Hvor starter jeg nå ? Jo nemlig, uvisst. Du starter i Silverpine Forest. Drep et par zombier og quest opp til level 4-5, deretter drar du til Undercity og får flightpathen som kan være godt å ha senere. Gå vest for Undercity der det er en flystasjon, ta denne til Durotar. Derfra går du innom Orgrimmar og får flightpath (Slipper du å gå tilbake neste gang). Neste du må gjøre er å gå til Mulgore, som er starting sonen til Tauren. Der du kan questene, der du er kjent og vet hva som skal gjøres. Da går alt mye fortere, og du slipper å rusle rundt i Silverpine å loke etter quest' givere og ikke minst hva og hvor questet er. Når du når level10-11, drar du til The Crossroads og Ratchet som ligger nede ved havnen. Der kan du queste helt opp til level 20. Etterpå drar du rett til Stonetalon Mountains, som er et bra sted for level 20+. Er du nybegynner og lurer på noe spesielt? Post det her! Og hvis du er i pengetrøbbel, er det alltids noen plainstriders å plukke på rundt Crossroads ikkesant ? sniff sniff, light feather... Håper dette ga litt visdom og nytte! - Jhj.
anon12234 Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 hmm, trenger egentlgi ikke penger i hele tatt i starten. for hva skal man bruke penger på annet en reapircosts og flightpaths?. den som kjøper utstyr før endgame må jo være potte tett. gjennom hele spillet kan man får bra utstyr til din lvl i instances.
Islanbadsj Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Linen cloth selger som oftest for 50s per stack på min server, er ikke feil å selge det heller på AH.
smetho Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Jeg for min del liker å spille i forskjellige områder om jeg starter en ny char. Er jo ikke kjekt å gjøre bare de samme questene om igjen. Det blir selvsagt en god del likt, men... Nå liker ihvertfall jeg personlig å levle litt også da.
dimdal Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Du starter i Silverpine Forest. Drep et par zombier og quest opp til level 4-5, deretter drar du til Undercity og får flightpathen som kan være godt å ha senere Nei du starter ikke i Silverpine, du starter i Tirisfal Glades..
dnthalhuk Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Fin info om Light feathers, men hvor er guiden?
jackrabbiten Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Dette er en subjektiv tilbakemelding: Elendig "guide". "Uten penger, uten utstyr." <-- hva mener du med den setninga der? Man bruker uansett ikke penger på utstyr i starten av spillet (hvis du gjør gjør det er du seriøst skakk), ergo er ikke penger viktig for fem øre. Man har _alltid_ nok penger til å repaire og evt. kjøpe ammo til en hver tid, så ikke bruk dette som et argument om du skulle finne på å replisere denne posten. Når begynte UD å starte i Silverpine btw?
SGE7000 Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 hmm, trenger egentlgi ikke penger i hele tatt i starten. for hva skal man bruke penger på annet en reapircosts og flightpaths?. den som kjøper utstyr før endgame må jo være potte tett. gjennom hele spillet kan man får bra utstyr til din lvl i instances. 5205706[/snapback] Vel, hvis man ikke har nok penger har man ikke råd til skills =/ Hadde ihvertfall litt problemer med det på den første charactern min
Empire of the Sub Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 Fin info om Light feathers, men hvor er guiden? 5205797[/snapback] Guiden ? Hvis du mener denne, er den lagd selv. Dette er en subjektiv tilbakemelding: Elendig "guide". "Uten penger, uten utstyr." <-- hva mener du med den setninga der? Man bruker uansett ikke penger på utstyr i starten av spillet (hvis du gjør gjør det er du seriøst skakk), ergo er ikke penger viktig for fem øre. Man har _alltid_ nok penger til å repaire og evt. kjøpe ammo til en hver tid, så ikke bruk dette som et argument om du skulle finne på å replisere denne posten. Når begynte UD å starte i Silverpine btw? 5205936[/snapback] lol. Penger trenger man da uansett? Vet du hva skills og proffessions er ? Vet du hva Annet er ? Kanskje "uten penger, uten utstyr" ikke passet helt, men penger i starten er et dødsviktig faktum i.o.m at spellsa på starten teller 100%, ihvertfall for visse klasser. Det er derfor veldig viktig at man sikrer seg god økonomi fra starten av. Selv når jeg startet, lengtet jeg etter en guide nærme dette. Uansett, jeg lagde denne guiden for de som trenger hjelp. Ikke for "proffe" nerder som deg, der alle andre er møkk dårlige og du er best.
Pillin Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Tror ikke det er noen som kjøper fjær på min server i allefall, hvorfor skulle man gi så mye for noe man kan grinde selv så lett?
Islanbadsj Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Fordi mange folk er late og ikke gidder å finne ut hvor det dropper. Folk kjøper mange merkelige ting. Linen cloth er jo den dårligste clothen, men likevel selger den for nærmere 50s for en stack. Vet om plasser hvor du bruker 10 min på å få en stack, max. Viss folk er villige til å betale for slike ting, så ikke si noe i alle fall.
Empire of the Sub Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 Pillin, legg ut light feather for 1g og se hvor fort du får solgt den. Legg den ut, gå rett til postkassa og penga er der.
Pillin Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 sånn er det ikke på lagging skull men så er vi en forholdsvis ny server da
StorPeder Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 (endret) Du kan sikkert få tjent litt peng på Light Feather, men Skinning/Mining/Herbalism overgår det i lange baner! Linen Cloth også. På Venture Co. selger Linen for mer enn Silk... Penger er ikke sååå utrolig viktig, hvertfall før lvl 20. Kan fint drepe folk i PvP med dårlig, grått, gear Edit: Jeg blanda selvfølgelig Linen og Woolen cloth ... Angående Wool så dropper de bra fra gruvene nordøst i Barrnes. Mobs der er vel rundt lvl 17-19 hvis ikke jeg husker helt feil. Bra plass å grinde litt. Også dvergene og bristlebacks(??) helt sør i Barrens er bra. Da for lvl 20+. Endret 25. november 2005 av kristteo
Empire of the Sub Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 Light Feather er noe jeg vil si den en av de beste måtene til å samle _gull_ på under level 20.
jackrabbiten Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Fin info om Light feathers, men hvor er guiden? 5205797[/snapback] Guiden ? Hvis du mener denne, er den lagd selv. Dette er en subjektiv tilbakemelding: Elendig "guide". "Uten penger, uten utstyr." <-- hva mener du med den setninga der? Man bruker uansett ikke penger på utstyr i starten av spillet (hvis du gjør gjør det er du seriøst skakk), ergo er ikke penger viktig for fem øre. Man har _alltid_ nok penger til å repaire og evt. kjøpe ammo til en hver tid, så ikke bruk dette som et argument om du skulle finne på å replisere denne posten. Når begynte UD å starte i Silverpine btw? 5205936[/snapback] lol. Penger trenger man da uansett? Vet du hva skills og proffessions er ? Vet du hva Annet er ? Kanskje "uten penger, uten utstyr" ikke passet helt, men penger i starten er et dødsviktig faktum i.o.m at spellsa på starten teller 100%, ihvertfall for visse klasser. Det er derfor veldig viktig at man sikrer seg god økonomi fra starten av. Selv når jeg startet, lengtet jeg etter en guide nærme dette. Uansett, jeg lagde denne guiden for de som trenger hjelp. Ikke for "proffe" nerder som deg, der alle andre er møkk dårlige og du er best. 5206217[/snapback] Tipper du lo greit der ja, but no. I starten koster skills ca. 0,nix, så hva prater du om?
Sigga Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Og hvem gidder å bruke penger på professions i starten da? Det du lager da, kommer du sannsyneligvis aldri til å bruke likevel.
dnthalhuk Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Eneste måten å tjene penger på ifølger "guiden" din er jo å selge light feathers. DU burde nevnt Gathering proffesions, salg av Greenies, og at å kjøpe på AH er tull pga instance drops. En annen kjekk ting å nevne er at god økonomi er bra pga en mount som skal kjøpes i level 40 Dessuten som newbie husker jeg at jeg også var interesert i å vite om hvor jeg skulle queste f.eks og hva talent points var.
Aldrack Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Syntes uansett det er et bra forsøk på å hjelpe nybegynnere. Stå på, ikke bry deg om usaklig kritikk
Empire of the Sub Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 (endret) Tja, kan ikke si jeg bryr meg så veldig om patetiske "altvitende" tards. Men det verste er at dem faktisk prøver å ødelegge hele guiden, som ikke er til dem engang - kun for å få oppmerksomhet og vise at dem er norges mr. klok og vis. Gratulerer Jack, du hadde rett. Jeg fikk meg en god latter, enda bedre enn nå Edit: Dem sier faktisk at penger i starten er mer idiotisk en å ikke ha penger. Endret 25. november 2005 av jhj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå