BigJackW Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 Skal bytte ut mitt gamle Sokket A hovedkort med Socket 939. Skal også bytte Strømforsyning! ER dette et bra valg? https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=21629 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 Not really. Personlig ville jeg valgt en 'venice'-prosessor, et hovedkort med nForce4-brikkesett, en skikkelig PSU og en 'bedre' prosessorvifte. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 25. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 Kom med tips da? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 CPU: 3500+ Venice https://prisguiden.no/produkt/30191 Hovedkort: Skal du ha AGP-port velger du ett eller annet med nForce3, skal du ha PCI-E velger du et med nForce4. Alt er sånn ca. like bra. PSU: Hvor mye penger vil du bruke? Kjøler: Ditto. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 25. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Skal ikke bruke mere enn 4000,- til sammen! Edit: Jeg skal ha med AGP ja. Noen tips? Endret 25. november 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 ok, kjøp en bzerk 500watt psu, (de med bzerk viftegriller) en 3500+ venice er et bra valg, du kan godt ta boxed, da den kjøler greit nok, og bråker ikke så ille (mulighet for cool & quiet i windows) angående hovedkort så blir det litt kinkig, går ut i fra at du har et bra agp kort siden du ikke bil bytte til pci-ekspress, derfor foreslår jeg et hovedkort med både agp og pci-e, da er det lettere neste gang du skal kjøpe nytt skjermkort. det går en tråd her om et sånt kort som skal være ganske bra, men jeg husker ikke navnet på kortet, så du får leite litt rundt, eller håpe noen som vet hvem kort jeg tenker på stikker huet innom tråden. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Tagan 420W PSU. 3500+ venice. Zalman CNPS7700-Cu kjøler. MSI K8N NEO2-FX hovedkort. 3600,- ca. på komplett.no Edit: Hovedkort med både PCI-E og AGP er grisedyrt. Endret 25. november 2005 av Goophy Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 Tagan 420W PSU.3500+ venice. Zalman CNPS7700-Cu kjøler. MSI K8N NEO2-FX hovedkort. 3600,- ca. på komplett.no Edit: Hovedkort med både PCI-E og AGP er grisedyrt. 5204248[/snapback] ikke nødvendigvis, asrock sitt kort koster rundt 500spenn, har både støtte for AGP og PCI-E samt støtte for M2 Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 25. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Men uansett kommer jeg ikke til å kjøpe meg nytt skjermkort på en stund! Er fornøyd med det jeg har! Skal tenke litt på om jeg skal kjøpe nytt skjermkort i samme sleng i tilfelle det andre går til h******e Kanskje jeg ikke finner noe nytt AGP kort Men ambefal et hovedkort som har PCI-Express i samme sleng også da? Endret 25. november 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 ikke nødvendigvis, asrock sitt kort koster rundt 500spenn, har både støtte for AGP og PCI-E samt støtte for M2 5204350[/snapback] Joda, men om man først skal ha et nytt hovedkort er det greit å kjøpe ett som er litt bra ihvertfall. Siden trådstarter allerede har et godt skjermkort ser jeg ikke poenget til å ha en PCI-E-port da det sikkert vil holde et år til. Og AGP-kort kommer ikke til å forsvinne SÅ fort. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 Nå bør folk begynne å anbefale Opteron fremfor Venice, billigere* og bedre. Anbefaler Opteron 146 2.0GHz 1MB cache, den koster 1173kr hos databutikken.com/no. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Hvis man gidder vente en måned på prosessoren går jo det an. Men jeg skal PC-en brukes primært til spill (noe jeg antar er tilfellet her) vil jeg heller sette klokkefrekvens fremfor cahce. Og 146-prosessoren er den eneste som er billigere enn tilsvarende i Athlon64-serien. Edit: Ellers er det jo kjekt å kjøpe en Opteron om man vil overklokke. Endret 25. november 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå