Gå til innhold

On the road


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet har stor potensiale, ganske flott i og for seg. Jeg likte også din første justering av det. Men jeg føler at det mangler litt 'gulfarge'. Jeg vet ikke hva for et land det er, men ut ifra naturen, assosierer jeg med litt blesset ut gul-farge. Rammen og teksten ødela helheten syntes jeg. Og fonten du har valgt er rett og slett stygg. (Inget personlig).

 

Prøv å få justert fargekurvene , og bless ut en gul-farge, så kan det se meget vakkert ut. Husk de tre grunnstegene: kontrast, balanse og enhet.

Lenke til kommentar
På sephia og sort/hvitt, hva med å legge på bildestøy? For å få den looken frem litt bedre? Støy er som regel fyfy på farge, men på sephia og s/h kan det funke.

5212799[/snapback]

Slik som i vedlegget? Syntes iallfall at det ble veldig bra selv, kanskje det beste hitill

 

Bildet har stor potensiale, ganske flott i og for seg. Jeg likte også din første justering av det. Men jeg føler at det mangler litt 'gulfarge'. Jeg vet ikke hva for et land det er, men ut ifra naturen, assosierer jeg med litt blesset ut gul-farge. Rammen og teksten ødela helheten syntes jeg. Og fonten du har valgt er rett og slett stygg. (Inget personlig).

5230839[/snapback]

Jo, takk. Landet er til opplysning Bulgaria, og det vil da passe bra med en litt gulaktig "look" for å få frem den øst-europeiske følelsen.

Ja, føler selv at det er noe galt med rammen og teksten. Men fonten må jeg si meg fornøyd med. Skal se om jeg finner en annen ramme som passer bedre.

post-31441-1133475690_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Men det har ikke kommet noen komentarer på selve motivet, om jeg kunne fått noen innvendiger på dette så hadde det vært supert.

5227600[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du har tatt bilde av øret til noen som kjører tog. Det kunne ha vært mye mer futt i motivet om man hadde sett mer av ansiktstrekk og øyne. -Jeg mener ikke at vedkommende skulle ha stirret i linsen, men f.eks svakt bakover med et passe reisende uttrykk. Det er ellers mye mere givende med et bilde av noen som faktisk er på reise - altså f. eks kikker naturlig utover landskapet mens man lener seg på vinduskanten. Her er det litt preg av "Heihei! La oss stikke hodet ut av vinduet og ta bilde av det!"

Lenke til kommentar

Egentlig veldig uenig i deg. Vedkommende som stikker hodet ut av togvinduet er bare interessert og nysgjerrig på hva som ligger foran, og hvor han i heletatt er. Med den gulfargen, får man følelsen av en lang togtur, og en ganske varm dag. Synes det passer helt fint.

 

"Dusty crop fields" :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...