Gå til innhold

On the road


Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått tak i photoshop, og satt å lekte meg litt med det i dag. Prøvde å fikse litt på et bilde jeg har sett potensialet i, men følte at det trengte litt redigering.

Følte at rammen kanskje ble litt stor, eller at den manglet et eller annet. Men er skikkelig nybegynner i PS, så visste ikke helt hva jeg skulle prøve.

Legg ut komentarer på bildet/redigeringen. Hva kunne vært gjort bedre? Hva er bra?

 

Om noen vil se orginalen, så bare spør.

 

Resize%20of%20on%20the%20road.jpg

(Bildet er klikkbart)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drit i rammen og teksten. Hva har du gjort med bildet? Du har trukket ned fargemetningen på en eller annen måte, hva med å trekke den opp i stedet for?

 

alt 2. legg på et rødfilter slik at grønnskjæret forsvinner, og du har et særdeles stilig bilde.

Endret av engekri
Lenke til kommentar

Har trukket ned Hue/Saturation ja. Ville ha blassere farger, følte at det kom til å gjøre bildet bedre. Få en følese av noe som er gammelt. Som en gammel drøm om en lang reise.

 

Burde jeg droppe rammen helt? Vil ikke det gjøre bildet litt ufullstendig?

 

Slenger med det orginale bildet.

 

Edit:

Skal prøve rødfilter ja

post-31441-1132863149_thumb.jpg

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Bedre med rødfilter på, jeg tar tilbake det jeg sa om å intensivere fargene. Å blassifisere dem ble bedre og fikk fram "poenget" bedre. Ang. rammen kommer den an på sammenhengen bildet står i, bakgrunn osv. Men jeg ser meg nødt til å legge meg langtflat og innrømme at det var bedre med ramme på...

Lenke til kommentar
helt ærlig, så likte jeg det i første post best....

 

ikke helt sikker på hvorfor, men det harmonerer mere med omgivelsene føler jeg, det ser ikke ut som en spesielt varm dag...

 

Å ramme passer godt på slike stående bilder... ;)

5204342[/snapback]

Mener faktisk å huske at det faktisk var en ganske varm dag. Var vel derfor vi hang ut av vinduet. De bulgarske togene har nemlig ikke så veldig bra luftesystem.

 

Hva med svart/hvitt eller cepia. Og tittel: "On the rail.."

5204442[/snapback]

Prøvde meg med en sepia-versjon og en svart-hvitt-versjon. Sepia-bildet ble liksom litt for mye av det gode. Men svart/hvitt-bildet ble ganske bra.

Anngående tittelen så har jeg tenkt litt på dette. Men grunntanken med tittelen "On the road" var fra Bob Dylan-teksten: "On the road again, can't wait to get on the road again.."

"On the rails" kunne jo blitt en morsom vri av dette, men velger å beholde tittelen inntil videre

 

Gjorde svart/hvitt-bildet litt mørkere, følte at det passet bedre.

 

Uansett så er det ganske kult å se hvor mange forskjellige bilder man kan lage av ett bilde. Tror iallefall at Photoshop er noe jeg kommer til å fortsette med

post-31441-1133021157_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg prøvde meg litt fram med bl.a sepia effekt og litt kontraster etc.

 

 

Ble det heeeelt på jordet?

5210908[/snapback]

Din sepia-versjon ble bedre enn den jeg laget for meg selv. Men personlig syntes jeg kanskje ikke sepia var den beste løsningen for dette bildet. Litt rart egentlig for vanligvis er jeg ganske glad i sepia.

 

Hva syntes dere? Ble bildet til Andsør bedre enn mine bilder?

Lenke til kommentar
Jeg prøvde meg litt fram med bl.a sepia effekt og litt kontraster etc.

Ser du har benyttet farveutgaven til å lage Sepia. Hva med å gå via sort/hvitt, endre til fraver (bilder et fortsatt sort/hvitt og så sette sepia-effekten? Dette vil enda en variant hvor togets røde side også håndteres i sepia.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde meg litt fram med bl.a sepia effekt og litt kontraster etc.

Ser du har benyttet farveutgaven til å lage Sepia. Hva med å gå via sort/hvitt, endre til fraver (bilder et fortsatt sort/hvitt og så sette sepia-effekten? Dette vil enda en variant hvor togets røde side også håndteres i sepia.

5211256[/snapback]

Som dette?

Ble bedre i svart/hvitt-sepia. Takk for tipset!

 

Men får alikevel ikke bestemt meg om hvilken versjon som er den beste.

post-31441-1133029448_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Pent laget Fez, men var ikke helt slikt jeg tenkte meg det. Ble liksom litt for mye for min smak, men mye mulig at det faller i smak hos andre brukere.

 

Uansett superdupertakk for hjelpen. Morsomt å se hvor mye man kan gjøre for å få en annen følelse av et bilde.

 

Men det har ikke kommet noen komentarer på selve motivet, om jeg kunne fått noen innvendiger på dette så hadde det vært supert.

Lenke til kommentar
Men det har ikke kommet noen komentarer på selve motivet, om jeg kunne fått noen innvendiger på dette så hadde det vært supert.

5227600[/snapback]

 

Det er et bra bildet :thumbup: , men det krever en etterjustering av fargene for å få den rette stemningen.

Alle bildene i dette innlegget er en forbedring fra orginalbildet i post #3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...