Gå til innhold

Ventetid på Vega 259EN


Viewety

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For en stund siden 27/10 bestilte jeg meg en Vega 259EN bærbar fra Itbutikken.

 

Maskinen ble satt opp med følgende spesifikasjoner:

Intel Pentium M 770 2.13 GHz 533FSB

Nvidia Ge Force Go 6600 256MB + Intel GMA900

15.4" WSXGA TFT LCD 1680 x 1050

Harddisk 2.5" 100.0 GB 9mm 5400 RPM

DDR2 RAM 1024MB 200 pinn DDR533 (2x512)

DVD RW DUAL layer brenner 259/M30/255

Intel 2915ABG Wireless LAN 54Mbit

 

Dette kom på total 12.890 NOK

 

Det jeg lurer på er om det er så lang ventetid på denne pcen fra itbutikken, det er ikke lenge til det er en måned siden jeg bestilte den og jeg må si jeg begynner å bli mektig lei av å vente.

Når jeg går inn på orderen så står det at leveringstiden fremdeles er ukjent.

Jeg sendte mail til dem og spurte om de hadde noen anelse om når de fikk den på lager. De sa da at de ikke hadde motatt varene fra deres leverandør enda, og at jeg kunne følge med på track and trace siden deres.

 

Jeg lurer også på om det er noen andre som venter på denne laptopen fra Itbutikken og i så fall, hvor lenge har dere ventet?

 

Mvh Zipman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten teori:

 

Jeg og en til på forumet her har hatt identiske problemer med akkurat denne maskinen. De er blitt sendt som reklamasjon til itbutikken og derfra videre til notebookservice.dk som er leverandør.

 

Kan det tenkes at det er en feil på oppsettet deres og at de holder tilbake maskinene til feilene er fikset? Bare en teori som sagt. :hmm:

 

Er det noen som har fått en fungerende maskin fra Itbutikken med alle setting på maks. Dvs 2.13 prosessor 1GB ram og 100GB Harddisk. (Det tidligere kampanjetilbuddet) :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det er vell kanskje ikke umulig det. men syns de burde ha sagt fra om det i så fall. Er jo greit å vite hvorfor det tar så lang tid.

 

Men jeg har stusset litt på om de ikke vil selge pcen til den prisen.

3 dager etter jeg hadde bestilt pcen, var nemlig orderen min helt fjernet så jeg sendte dem en mail der jeg sa at orderen min var fjernet og spurte om de kunne gjenoprette den igjen. Jeg fikk ikke noe svar på hvorfor orderen var borte, men de gjenoprettet ordren igjen dagen etter.

Lenke til kommentar

Hei Zipman;

 

Forstår godt at du er lei av ventinga på denne maskinen. Dette var i grunnen hovedmotivet mitt ved å bestille den i Norge og hos Netshop. Eg har hatt maskinen i 14 dagar no og er kjempenøgd med den (det har du kanskje fått med deg frå andre trådar på forumet;-)

 

Spørsmålet er kva jurdiske rettar du har m.o.t. ordren din. Dette må du sjekke opp og kanskje du bør gå til Netshop og kjøpe den der. Du kan vel ikkje vente i månadsvis på denne godbiten.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk vurdert å avbestille maskinen og heller bestille fra netshop, men jeg syns likevel det er litt kjipt å måtte betale så mye mer. Jeg vet av erfaringer og av andres erfaringer at netshop = super service, men selvom jeg syns servicen deres er god, føler jeg at 2500+ blir et litt for stort mellomlegg...

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk vurdert å avbestille maskinen og heller bestille fra netshop, men jeg syns likevel det er litt kjipt å måtte betale så mye mer. Jeg vet av erfaringer og av andres erfaringer at netshop = super service, men selvom jeg syns servicen deres er god, føler jeg at 2500+ blir et litt for stort mellomlegg...

5202065[/snapback]

Du får ringe Netshop og fortelje situasjonen og høyre om du kan få eit godt tilbod.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ganske interessant det du skriver Zipman. Om at ordren din ble slettet og sånn. Opplevde jo selv at 2 dager etter jeg hadde bestil min steg prisen med 2000. I tilleg var den defekt. Sendte den tilbake. Det er ca en måned siden nå. Sendte den tilbake rundt da du bestilte din.

 

Skrev mail til Itbutikken og fortalte dem dette og lurte på om det var noe feil med samtlige pc'er og at de holdt de igjen nå til de har funnet ut den gjennomgående feil. Har ikke fått svar ennå.

Lenke til kommentar
Ganske interessant det du skriver Zipman. Om at ordren din ble slettet og sånn. Opplevde jo selv at 2 dager etter jeg hadde bestil min steg prisen med 2000. I tilleg var den defekt. Sendte den tilbake. Det er ca en måned siden nå. Sendte den tilbake rundt da du bestilte din.

 

Skrev mail til Itbutikken og fortalte dem dette og lurte på om det var noe feil med samtlige pc'er og at de holdt de igjen nå til de har funnet ut den gjennomgående feil. Har ikke fått svar ennå.

5207666[/snapback]

 

Uansett kva årsaka er så burde kundane få melding om dette. Personleg kunne eg aldri ha tillit til ein slik leverandør og fylgjeleg gitt dei fyken. Mitt råd er å bryte alle forhold til dette firmaet og satse på dei som beviseleg gir god service her i Norge.

Lenke til kommentar

Som med en del noe useriøse aktører er den lave prisen som holder igjen.

Jeg ser at Itbutikken nå har et nytt kampanje tilbud. Du kan bestille med 1.7 Ghz cpu. Da er det leveringstid på 2 dager. Ved bestilling med alle andre Cpu er det ukjent leveringstid til tross for at varen står "på lager". :hmm:

 

Dette bekrefter min teori fra tidligere. Jeg skal kontake de på mandag.

Lenke til kommentar
Som med en del noe useriøse aktører er den lave prisen som holder igjen.

Jeg ser at Itbutikken nå har et nytt kampanje tilbud. Du kan bestille med 1.7 Ghz cpu. Da er det leveringstid på 2 dager. Ved bestilling med alle andre Cpu er det ukjent leveringstid til tross for at varen står "på lager". :hmm:

 

Dette bekrefter min teori fra tidligere. Jeg skal kontake de på mandag.

5211649[/snapback]

 

Det jeg synes er merkelig er at de faktisk har andre P-M prosessorer innne dersom man ser på cpuer. Jeg trodde at Netshop bygde pcene selv og dermed tok jeg det nesten for gitt at ITbutikken gjorde det samme, men da er det tydligvis noen andre som bygger pcene til ITbutikken?

 

uansett syns jeg det er merkelig at det skal være noe galt med bærbare av denne typen med annen prosessor enn 1,7 GHz.

 

Har du foresten kommet i kontakt med dem Cocytor? og eventuelt fått er godt svar?

Endret av Zipman
Lenke til kommentar
Som med en del noe useriøse aktører er den lave prisen som holder igjen.

Jeg ser at Itbutikken nå har et nytt kampanje tilbud. Du kan bestille med 1.7 Ghz cpu. Da er det leveringstid på 2 dager. Ved bestilling med alle andre Cpu er det ukjent leveringstid til tross for at varen står "på lager". :hmm:

 

Dette bekrefter min teori fra tidligere. Jeg skal kontake de på mandag.

5211649[/snapback]

 

Det jeg synes er merkelig er at de faktisk har andre P-M prosessorer innne dersom man ser på cpuer. Jeg trodde at Netshop bygde pcene selv og dermed tok jeg det nesten for gitt at ITbutikken gjorde det samme, men da er det tydligvis noen andre som bygger pcene til ITbutikken?

 

uansett syns jeg det er merkelig at det skal være noe galt med bærbare av denne typen med annen prosessor enn 1,7 GHz.

 

Har du foresten kommet i kontakt med dem Cocytor? og eventuelt fått er godt svar?

5235487[/snapback]

 

 

Se den andre tråden. Snakket med Notebookservice.dk for 2 dager siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...