donwalt Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 (endret) Hei. Jeg har to routere, men bruker foreløpig bare den ene. Den jeg bruker er en Linksys WRT54G som mine to PCer er koblet til, én via kabel og én trådløst. Det jeg lurer på er om og evt. hvordan jeg kan koble til den andre routeren min (D-Link DI-714P+ med printerport) sånn at jeg kan koble til printeren min til printerporten på den sånn at jeg kan skrive ut med den fra begge PCene? Noe liknende dette: Takker på forhånd for hjelp Endret 24. november 2005 av donwalt
meeg Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Linksys WRT54G har innebygget 4 porters switch, så å koble til D-linken i en av utgangene (kablet) her skulle gå smertefritt. Har du forsøkt?
donwalt Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 (endret) Ja, jeg har for så vidt det, og den kommer opp på DHCP-klientlista til Linksysen. Men bare så jeg er sikker, skal jeg koble kabelen fra LAN-porten på Linksysen til WAN eller LAN-porten på D-Linken? Og når jeg har gjort det, hva gjør jeg videre for å få printeren installert osv.? Endret 24. november 2005 av donwalt
Ivan Drago Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jeg ønsker å gjøre akkurat det samme, bare at jeg har ASUS WL500G istedetfor Linksys WRT54G. Vil også koble til en vanlig PC i ene ethernet porten på D-link DI 714P+ routeren, i tillegg til skriveren med printport. Vet noen hvordan jeg skal sette opp D-link routeren for dette? Her er manualer osv: http://www.dlink.no/?go=jN7uAYLx/oIJaWVTAL...Nr33qTpLUcZtezc
rasken Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Det enkleste og etter min mening det klart beste vil være å benytte LAN porten ja. Benyttes WAN porten har man i praksis satt skriveren i sitt eget lille nettverk, slik at man må route skriver-trafikken til dette. Sett den i LAN-porten du.
nebrewfoz Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Bare pass på at du ikke får noe kluss med IP-adressene. Hvis din Linksys deler ut IP-adresser (via DHCP) i et bestemt adresseområde, pass på at du gir D-Link en statisk LAN-adresse utenfor dette området. Oppsettet av D-Link gjøres enklest med en PC koblet direkte til ruteren. 1.) Sett inn valgt statisk LAN-adresse for D-Link (Du må kanskje restarte ruter og PC nå.) 2.) Slå av DHCP-server på D-Link 3.) Slå av D-Link, koble fra PC. 4.) Koble LAN-port på D-Link til LAN-port på Linksys. Slå på D-Link. Nå skulle du kunne gå inn på konfigurasjonssidene til begge ruterne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå