Gå til innhold

Kjøp av nytt tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg sitter fortsatt på et microsoft natural keyboard v1. hatt det siden det kom (begynner å bli en del år) men det er fortsatt som nytt. knekken og vinklinga på tastene er annerledes (bedre) enn de nye i naturalserien. kjempedigg å bare kunne la armene ligge naturlig foran meg istedenfor å måtte skvise de sammen for så å bøye håndleddene for å kunne skrive.

 

edit: har ikke peiling på hvor du kan få tak i et slikt et, men hvis du gjør det så gi det aldri fra deg:)

Endret av pelle.c
Lenke til kommentar

Angående det med å få piping når man holder inne flere taster samtidig: Dette er noe som så vidt jeg vet vil skje på samtlige tastaturer på markedet. Det varierer bare hvilke tastekombinasjoner som forårsaker pipingen fra tastatur til tastatur.

 

Tror det har å gjøre med kretskortet under tastene - flere av tastene deler samme ledere på en måte som gjør det umulig for alle tastene å fungere samtidig.

 

At Ultra X er av dårlig kvalitet kan jeg forøvrig si meg enig i. Har ikke mistet noen taster på mitt enda, men har opplevd at en av tastene plutselig ble mye tyngre å trykke inn (den "låste" seg fast i øvre stilling). Løsningen ble å trykke knallhardt på tasten (og da mener jeg hardt) og virkelig presse den ned i tastaturet. Da ble den god som ny igjen (hadde egentlig regnet med at den skulle gå i stykker).

 

Jeg har også knekt av den ene støttefoten da jeg flyttet tastaturet en gang, så spesielt holdbart vil jeg absolutt ikke si at det er, siden jeg behandler det forholdsvis pent (med unntak av den gjenstridige tasten, da).

 

Men jeg synes likevel at det er verdt hver krone, siden det er såpass behagelig i bruk.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på jobb på et Logitech UltraX keyboard nå.

 

Det er bra å skrive på, men bråker en del når det er nytt.

 

Tastene er litt dårlige, regner ikke med det kommer til å vare så alt for lenge. Tastaturet mitt fikk en smell forleden, og i dagene etter måtte jeg trykke hardt to-tre ganger for å få space til i virke.

 

Hjemme har jeg Labtec Ultra Flat Keyboardhttp://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306840&cks=PRL som jeg liker bedre. anbefales om man ikke trenger numerisk tastatur.

 

Edit: manglet et ord

Endret av meankanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...