gaatil Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Jeg har en mappe med cirka 2000 undermapper og 10 000 mp3-filer i, som jeg skal slette fra harddisken min. Når jeg markerer mappen og trykker delete, får jeg beskjed om at undermappe x ikke er tom, og beskjed om at disken ikke er formatert, og spørsmål om jeg ønsker å formatere disken. Noen ide om hva som kan være feil her? Fysisk skade på disken? Hvis jeg går inn i hovedmappen og forsøker å slette undermapper enkeltvis, får jeg i forbindelse med mange mapper beskjed om at "kan ikke slette filen: Datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll CRC). Noen ide om hva som kan være feil her? Jeg har forsøkt moveonboot, men den er ikke helt det rette verktøyet for et så stort antall mapper, og den håndterer kun enkeltfiler.
qdos Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Regner med at du har forsøkt rd /s [hovedmappe]
gaatil Skrevet 21. november 2005 Forfatter Skrevet 21. november 2005 Regner med at du har forsøkt rd /s [hovedmappe] 5179914[/snapback] Faktisk ikke, er det en dos-kommando? Har ikke vært borti sånt på årevis.
qdos Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Ikke dos-kommando, men for kommandolinjen i XP. Regnet med at det var det du hadde. Si fra hvis du bruker annet OS. Start->Kjør/Run->cmd.exe
gaatil Skrevet 21. november 2005 Forfatter Skrevet 21. november 2005 Ikke dos-kommando, men for kommandolinjen i XP. Regnet med at det var det du hadde. Si fra hvis du bruker annet OS. Start->Kjør/Run->cmd.exe 5186057[/snapback] Skal vi se, jeg klarer det, men da kommer jeg inn på c-disken. Jeg har glemt kommandoen for å skifte disk, denne mappen ligger på en ekstern harddisk. Kan du hjelpe meg med denne også? På forhånd takk!
qdos Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 (endret) for å skifte til stasjon d skriver du bare d: i kommandolinjen, e: for stasjone e, osv. cd [katalognavn] for å skifte katalog. Endret 22. november 2005 av Jarlsberg
gaatil Skrevet 22. november 2005 Forfatter Skrevet 22. november 2005 for å skifte til stasjon d skriver du bare d: i kommandolinjen, e: for stasjone e, osv. cd [katalognavn] for å skifte katalog. 5189248[/snapback] Fantastisk hjelp! Da fikk jeg slettet de aller fleste av mappene, bortsett fra de hvor jeg får en av to meldinger: data error (cyclic redundancy check) eller the directory is not empty Dette er vel mp3-filer det er noe galt med, jeg ser at jeg har over 10 000 filer i mappene, men bare 9 400 i itunes, så det er noen filer den ikke vil spille. Vil uansett gjerne kvitte meg med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå