Gå til innhold

Sletting av mapper og filer

gaatil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mappe med cirka 2000 undermapper og 10 000 mp3-filer i, som jeg skal slette fra harddisken min.

Når jeg markerer mappen og trykker delete, får jeg beskjed om at undermappe x ikke er tom, og beskjed om at disken ikke er formatert, og spørsmål om jeg ønsker å formatere disken.

Noen ide om hva som kan være feil her? Fysisk skade på disken?

Hvis jeg går inn i hovedmappen og forsøker å slette undermapper enkeltvis, får jeg i forbindelse med mange mapper beskjed om at "kan ikke slette filen: Datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll CRC).

Noen ide om hva som kan være feil her?

Jeg har forsøkt moveonboot, men den er ikke helt det rette verktøyet for et så stort antall mapper, og den håndterer kun enkeltfiler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Regner med at du har forsøkt

rd /s [hovedmappe]

5179914[/snapback]

Faktisk ikke, er det en dos-kommando? Har ikke vært borti sånt på årevis.

Skrevet

Ikke dos-kommando, men for kommandolinjen i XP. Regnet med at det var det du hadde. Si fra hvis du bruker annet OS.

Start->Kjør/Run->cmd.exe

Skrevet
Ikke dos-kommando, men for kommandolinjen i XP. Regnet med at det var det du hadde. Si fra hvis du bruker annet OS.

Start->Kjør/Run->cmd.exe

5186057[/snapback]

Skal vi se, jeg klarer det, men da kommer jeg inn på c-disken. Jeg har glemt kommandoen for å skifte disk, denne mappen ligger på en ekstern harddisk. Kan du hjelpe meg med denne også?

På forhånd takk!

Skrevet (endret)

for å skifte til stasjon d skriver du bare d: i kommandolinjen, e: for stasjone e, osv. cd [katalognavn] for å skifte katalog.

Endret av Jarlsberg
Skrevet
for å skifte til stasjon d skriver du bare d: i kommandolinjen, e: for stasjone e, osv. cd [katalognavn] for å skifte katalog.

5189248[/snapback]

Fantastisk hjelp!

Da fikk jeg slettet de aller fleste av mappene, bortsett fra de hvor jeg får en av to meldinger:

data error (cyclic redundancy check)

eller

the directory is not empty

Dette er vel mp3-filer det er noe galt med, jeg ser at jeg har over 10 000 filer i mappene, men bare 9 400 i itunes, så det er noen filer den ikke vil spille.

Vil uansett gjerne kvitte meg med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...