Simon88 Skrevet 19. november 2005 Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 Sliter litt med å finne ut kva eg skal ønskje meg til jul. Så tenkte eg no som så at pc er noko som alltids går ann å oppdatere litt. Eg kjøpte den ny i mai 2005. Så om nokon kunne gjeve meg nokre idear til kva område eg kan eventuelt oppdatere? Det må ikkje vere så veldig dyrt. Her er Hardwaren min i dag: MSI k8t Neo 2 Hovudkort AMD Athlon 64 3200+ prosessor 1024 DDR Ram Gainward GeForce 6600GT skjermkort 410 GB lagringskapasitet Er open for alle idear. Må ikkje oppdatere, er også open for å gå til annskaffelse av nye ting som er greit å ha på pc'n... For dei som lurer: Eg bruker pc'n til litt onlinespilling, men for det meste msn, downloading (film, musikk osv.), surfing og musikk Lenke til kommentar
embark Skrevet 19. november 2005 Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 Hvis du ikke spiller så veldig mye ser jeg egentlig ingen grunn til å oppgradere. Et godt brukbart system du har. Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 19. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 Ja. Du har vell rett Trur du eg ville merke noko spesielt forskjell om eg hadde kjøpt 1024 meir med ram/minne? Lenke til kommentar
embark Skrevet 19. november 2005 Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 Trur du eg ville merke noko spesielt forskjell om eg hadde kjøpt 1024 meir med ram/minne? 5178758[/snapback] Nei, tror ikke det har noe for seg. Hadde du kunnet spille spill på full grafikk, tror jeg jeg ville satset på en brikke til, men i ditt tilfelle tror jeg ikke det vil gjøre særlig utslag. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 19. november 2005 Rapporter Del Skrevet 19. november 2005 Om du spiller BF2 så er det lite med 1G med ram. til andre spill holder det vel tror jeg. Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 er bf2 eg spelar pc'n takler det bra når alt er på "normal" og 1024 oppløysing, dette når eg spelar 64 players. Når eg spiller lan så klare den mykje meir såklart. Har ikkje spilt bf2 på lenge no... =/ Men ei til brikke vil hjelpe endå meir på bf2? Lenke til kommentar
Machine2003 Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 ja. hvis du ska oppgraderea billig så blir det 2x1024 ram brikker.. Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 2*1024? Trenger vell ikkje meir enn 1*1024 meir? Kan du gi meg nokre linker til gode brikker? Eg har Corsair Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM frå før av... (2*512) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Hva med å ønske stash til pc'en? Webcam, Tastatur\mus, Skjerm, høytalere, kabinett, stol.. kom ikke på mere i farten. men maskinen din funker fett til ditt bruk sånn som den er Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 har god stol, tastatur og mus, god skjerm (kjøpte ny flatskjerm då eg kjøpte pc'n) og webcamera har eg nettopp bestilt trur eigentleg eg har det meste. Så blir vell til at eg investerer i meir minne Lenke til kommentar
arokh Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Eh, er det noe han bør oppgradere så er det skjermkort. Kanskje en god kjøleløsning for cpu også, så kan du klokke den litt. 1GB holder i store lass, tull at man trenger mer enda. Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Nei. Skjermkortet mitt er eg godt nøgd med! Når eg først skal bytte det, så kjem eg nok til å bytte det meste. Cpu'en min har eg allereie overklokka med 10%, dvs til en 3500+, og skal nok klokke vidare. Kjøpte meg ein Arctic Cooling Freezer 64 Pro for eit par månedar sidan. Tempen ligger på 42 i passivt modus. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 20. november 2005 Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Tviler på at du spiller BF2 .. det går fint å spille med 1G ram, men det går mye beddere å spille med 2G.. enig i at han sikkert burde oppgradere skjermkortet, gjerne før rammen også.. Eh, er det noe han bør oppgradere så er det skjermkort. Kanskje en god kjøleløsning for cpu også, så kan du klokke den litt. 1GB holder i store lass, tull at man trenger mer enda. 5179302[/snapback] Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 20. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. november 2005 Ser ikkje vitsen med å skifte skjermkort når det eg har drar alle spel eg har, meir enn godt nok for meg. Blir nok til at eg kjøper meg meir minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå