Gå til innhold

streame wma i ubuntu, forslag til P2P, gDesklets++


Anbefalte innlegg

1: Hvordan får jeg Opera til å streame wmv med en vlcplugin, slik som firefox klarer? jeg mangler også motifwrapper.

 

2: Noen som har noen forslag til P2P progs i Linux (helst debian pakke)? Jeg har prøvd Apollon, eDonkey og en eller annen DC lignende klient. Det jeg ser etter er et program hvor man finner mye, ikke noe sånt som eDonkey, da finner man lite og får dårlig hastighet. Jeg bruker DC++ i windows, og da oppnår jeg 100% av hva linja mi er god for. DC++ i Wine funker heller ikke, da får den problemer når jeg velger en nedlastning. en eller annen feilmelding "What do do?" eller noe sånt.

 

3: hvis jeg lar dataen stå på lenge en stund bruker prosessen python (gDesklets) bare mer og mer minne. Jeg bør restarte den hvertfall daglig, da går den ned i minnebruk til vanlig nivå igjen. Noe jeg kan gjøre med dette?

 

4: Hva er Torsmo? er det noe lignende fluxbox, eller er den en desklet som du plasserer på skrivebordet? eller har jeg misforstått helt?

 

5: Når jeg installerte Ubuntu valgte jeg ingen swap partisjon, fordi det ikke var noen ledige områder å plassere den på. Den gangen tenkte jeg ikke spesielt mye over det, bare fortsatte installasjonen uten. Jeg har bare 512mb ram, og tror jeg burde opprette en swap partisjon, men kan det gjøres uten å reinstallere Ubuntu?

 

Takk på forhånd!

Endret av hockey500
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit, nå har jeg installert Torsmo, og alt funka fint, men selv om jeg skrur på double_buffer yes så blinker den endel, Når jeg starter den i terminal får jeg også beskjed om følgende:

 

torsmo: can't load font 'courier-12'

torsmo: drawing to subwindow of root window (1200072)

torsmo: drawing to single buffer

Lenke til kommentar
1: Hvordan får jeg Opera til å streame wmv med en vlcplugin, slik som firefox klarer? jeg mangler også motifwrapper.

 

2: Noen som har noen forslag til P2P progs i Linux (helst debian pakke)? Jeg har prøvd Apollon, eDonkey og en eller annen DC lignende klient. Det jeg ser etter er et program hvor man finner mye, ikke noe sånt som eDonkey, da finner man lite og får dårlig hastighet. Jeg bruker DC++ i windows, og da oppnår jeg 100% av hva linja mi er god for. DC++ i Wine funker heller ikke, da får den problemer når jeg velger en nedlastning. en eller annen feilmelding "What do do?" eller noe sånt.

 

3: hvis jeg lar dataen stå på lenge en stund bruker prosessen python (gDesklets) bare mer og mer minne. Jeg bør restarte den hvertfall daglig, da går den ned i minnebruk til vanlig nivå igjen. Noe jeg kan gjøre med dette?

 

4: Hva er Torsmo? er det noe lignende fluxbox, eller er den en desklet som du plasserer på skrivebordet? eller har jeg misforstått helt?

 

5: Når jeg installerte Ubuntu valgte jeg ingen swap partisjon, fordi det ikke var noen ledige områder å plassere den på. Den gangen tenkte jeg ikke spesielt mye over det, bare fortsatte installasjonen uten. Jeg har bare 512mb ram, og tror jeg burde opprette en swap partisjon, men kan det gjøres uten å reinstallere Ubuntu?

 

Takk på forhånd!

5173619[/snapback]

 

hvilke desklets kjører du? er kanskje ett av de som har noen problemer

 

limewire funker ganske bra for tiden. det er et nett lignende edonkey, så du kan ikke forvente dc-hastighet med det, men det kan skje. bit torrent er nok det beste hastighetsmessig, men en smule mer stress å vedlikeholde. men nå er jo dc et helvete å vedlikeholde da, men alle halve filene man får osv.. limewire er ikke i pakkesystemet, men installasjonen er smertefri. ubuntugide eller limewire.com

 

ang swap må du resize partisjonen din, og styre på. da bør du være trygg i kommandolinjen, eller finne en guide. det absolutt letteste er en rinst. vil jeg tro.

Lenke til kommentar
jeg kjørte disse deskletene:

SideCandy Weather 0.3

LTCandy Clock Desklet 0.26

SideCandy Mount 0.5

SideCandy Network

 

EDIT: og angående swap, så var det ingen ledige områder jeg kunne legge en swap partisjon på. hva gjør jeg da?

5179969[/snapback]

 

som sagt, resize. en av de andre partisjonene må forminskes. jeg er ikke stødig på det, men vet at ext3-filsystemet lett kan endres størrelse på. må sansynligvis starte maskinen med en live-cd, ikke montere disken, og kjøre ext3.resize eller hva det heter. du får google det. som vanlig, ta en backup først! =)

Lenke til kommentar

Jeg har installert LimeWire slik det står i Ubuntuguide.org, men den sier at jeg ikke har java installert selv om jeg har det.

hakon@ubuntu:~$ runLime.sh
Starting LimeWire...
Java exec found in PATH. Verifying...
OOPS, you don't seem to have a valid JRE. LimeWire works best with Sun JRE available at http://www.java.com
OOPS, unable to locate java exec in  /usr/lib/  hierarchy
You need to upgrade to JRE 1.4.x or newer from http://www.java.com
OOPS, unable to locate java exec in  /usr/java/  hierarchy
You need to upgrade to JRE 1.4.x or newer from http://www.java.com
ls: /opt/j*: Ingen slik fil eller filkatalog
OOPS, unable to locate java exec in  /opt/  hierarchy
You need to upgrade to JRE 1.4.x or newer from http://www.java.com
hakon@ubuntu:~$

følgende java-pakker har jeg installert:

free-java-sdk

javacc

java-common

java-gcj-compat

libant1.6-java

libbcel.java

libbcel.java-doc

libdb4.3-java

libgnucrypto-java

libgnuaxp-java

libhsqldb-java

libjaxp1.2-java

libjessia-java

libregexp-java

libsablevm-classlib1-java

libservlet2.3-java

libxalan2-java

libxerces2-java

libxt-java

openoffice.org2 java-common

vnc-java

 

det burde da virkelig holde? eller er det bare det at limewire ikke finner java?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...