nikrus Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Hei Jeg er en outlook bruker, og det har skjedd en irriterende feil. Feilen: Jeg skriver inn riktig brukernavn og passord og trykker på log-in knappen, det skjer ingenting. Log-in skjermen kommer opp igjen. Hva kan være feilen?? Blir glad for hvert eneste svar. På forhånd takk
nomore Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Du spesifiserer veldig lite hvilken versjon du bruker, når det fungerte sist, hvem som er leverandøren din av epost osv. Men eg tipper det er en av følgende: - manglende domene i adressen(@domene.no) - feil passord(forskjell på store og små bokstaver) - feil på server adresse(noen vært å rotet?) - brannmur/antivirus som blokkerer - problemer hos leverandøren
nikrus Skrevet 18. november 2005 Forfatter Skrevet 18. november 2005 Du spesifiserer veldig lite hvilken versjon du bruker, når det fungerte sist, hvem som er leverandøren din av epost osv. Men eg tipper det er en av følgende: - manglende domene i adressen(@domene.no) - feil passord(forskjell på store og små bokstaver) - feil på server adresse(noen vært å rotet?) - brannmur/antivirus som blokkerer - problemer hos leverandøren 5171240[/snapback] Jeg bruker versjon 2003, Det fungerte senest for 14 dager siden, og har satt opp server selv. Det er mange som bruker pcen så det kan jo hende at noen har rotet, men det er liten sjans for (I og med at pcene blir brukt i bedrift).
pmarius Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Tipper problemet ditt er manglende autentisering, den funksjonen er ganske godt gjemt i Outlook 2003. For eksempel hvis man bruker Gmail, så holdert det ikke bare å skrive brukernavn og passord og navn på pop3 og smtp-servere. Man må i tillegg også krysse av for om det kreves autentisering dessuten må man endre portnummeret på utgående server (smtp) fra 25 til 465. Man må også huske å krysse av for SSL. Mulig din e-posttjeneste har noen lignende innstillinger...
nomore Skrevet 18. november 2005 Skrevet 18. november 2005 Du spesifiserer veldig lite hvilken versjon du bruker, når det fungerte sist, hvem som er leverandøren din av epost osv. Men eg tipper det er en av følgende: - manglende domene i adressen(@domene.no) - feil passord(forskjell på store og små bokstaver) - feil på server adresse(noen vært å rotet?) - brannmur/antivirus som blokkerer - problemer hos leverandøren 5171240[/snapback] Jeg bruker versjon 2003, Det fungerte senest for 14 dager siden, og har satt opp server selv. Det er mange som bruker pcen så det kan jo hende at noen har rotet, men det er liten sjans for (I og med at pcene blir brukt i bedrift). 5171277[/snapback] Dersom du har satt opp server selv, hva bruker du, og hva sier loggen?
novastaR Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 pmarius: Jeg skal legge inn Gmail i Microsoft Outlook nå, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Har skrevet inn "pop.gmail.com" og "smtp.gmail.com", men hvordan var det med authenication? Hva skal jeg hukke av på? Fint om du forteller meg i detalj hvordan det gjøres. - På forhånd takk
pmarius Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 pmarius: Jeg skal legge inn Gmail i Microsoft Outlook nå, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Har skrevet inn "pop.gmail.com" og "smtp.gmail.com", men hvordan var det med authenication? Hva skal jeg hukke av på? Fint om du forteller meg i detalj hvordan det gjøres. - På forhånd takk 5180645[/snapback] Klikk deg inn på linken under, der finner du en detaljert beskrivelse av hvordan du setter opp Gmail på Outlook 2003: http://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13278
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå