Gå til innhold

Counter Strike lag taktikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Jeg og noen venner skal snart på et dataparty er jeg bor! Vi skal selvføgelig være med i CS 1.6 compoen, men vi mangler taktikker på de fleste map! Noen som vet om en nett side med taktikker til cs 1.6 på baner som De_Dust 2, De_Nuke, De_Inferno etc. ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Skrevet

Det er jo mulig og prøve GameSpot.

De har guider til de fleste spill!

Skrevet

Med mindre dere alle er spillere som har spilt med avanserte taktikker og slikt før (noe jeg tviler på siden dere ikke vet om noen taktikker selv), så vil jeg fraråde dere å prøve å øve inn slike avanserte teknikker.

Bruk heller tiden på å få inn lagspillet, at dere snakker sammen og slikt HELE tida mens dere spiller. Er også kjekt å finne seg faste posisjoner som CT på de fleste mappene, og lær dere å time nades. :)

Så om dere får øvd inn alt dette, kan dere eventuelt øve inn noen taccs, som fakes og slikt ;)

Skrevet (endret)

Jeg og et par venner, spilte compo her i helga. (3on3)

Vi spilte masse alene, mot boter, og fant steder der vi ville stå/gå.

Underveis i kampene byttet vi posisjoner hvis vi begynte å tape.

Eks. Hvis vi var CT, og han ene på B1 ble drept ofte, byttet vi pos.

På inferno er det lett å kjøre fakes, f.eks:

Rush midt, nade sidegang osv. Så går dere gjennom CT-spawn og til B1.

Eller, dere kan rushe banan, med nades, mens bomba går midt/sidegang.

Hvis dere blir stoppa i sidegang kan den med bomba trekke B1, det er viktig å trekke. ;)

På Dust2 er det ganske vanlig å kjøre B2 split, eller så kan dere kjøre en silent B1 med bomba, og resten lang med nades.

Nuke, storm ute, smoke som f***, gå inn, og ned ventilen. De tror dere er oppe.

Det var de jeg kom på, som vi prøve oss på. Men, vi spilte 3on3 da. :)

Endret av NorthGarden
Skrevet

Heiheihei!! no roa vi sarkasmen LITT ned her?

lag egne taktikker, funker best det! Men på dd2 er det omtrent samma taktikk alle lag bruker..

2 på A, 2 på B og en i midten med AWP.. (Rimte da eller?)

Skrevet (endret)
lag egne taktikker, funker best det! Men på dd2 er det omtrent samma taktikk alle lag bruker..

2 på A, 2 på B og en i midten med AWP.. (Rimte da eller?)

5169511[/snapback]

Ja, det er CT-taktikker eller? Det er ganske standard.

Eller:

- 2 b1, 2 b2 og 1 trapp.

De fleste vet nok dette, men når du er CT, så vent helt til bomba er spottet (sett).

For hvis de på laget ditt ikke har sett bomba ennå kan det være fake. Så hold plassen din. :p

- 2 b1, 1 spotter midt, 2 b2.

Endret av NorthGarden
Skrevet

Beste taccen, hvertfall i gunround som ct på dd2 er 2 b1 og 3 b2.. Så holder alle tre på b2 ca på spot, og en står på kanten ned mot ct spawn og spotter cw, så nader han + sier fra at de kommer. Så nader han andre som står litt lengre bak. Sistemann spotter lang, og om han ikke har spotta noen lang nader han også cw! :D

Annen ting som er kjekt, er 2 cw, hvor han som spotter lang booster disse opp så de kommer seg aggro på cw.

På b1 er det nice med en som holder på platå med awm, og spotter mørk imens han andre sitter med colt utenfor døra eller på spot, noobspot eller lignende.

Skrevet

Ja, fin tacc det det.

En annen veldig fin ting som CT @ B1 @ DD2, er at, ved utgangen fra mørk til B1, så er det mulig å komme seg på siden av utgangen, mot fjellet.

Håpløst forklart, men de som har gjort det før skjønner nok. ;)

Det går også ann å kaste to smokes mot midt-døra, og løpe inn i lower dark. Sitt der, så hører du om folk kommer mørk eller CW. Er de ikke der er de lang. (Dette er som CT)

Om du vet at folk kommer lang, så setter du deg inne i CT-spawn, så venter du der til de kommer, bare å plukke dem, med mindre de smoker da. Smoker de så bare sniker du deg opp mot B2. (Også som CT)

Skrevet
Det går også ann å kaste to smokes mot midt-døra, og løpe inn i lower dark. Sitt der, så hører du om folk kommer mørk eller CW. Er de ikke der er de lang. (Dette er som CT)

5169873[/snapback]

Med mindre de kjører stille. ;) med mindre du må, så aldri ta slike sjangser. Ikke trekk helt med mindre du er 100% sikker de kommer på andre bombspottet.

Om ikke alle er spotta, kan eventuelt en bli igjen mens de andre trekker, så ikke du kan bli lurt av en fake ;)

Om du vet at folk kommer lang, så setter du deg inne i CT-spawn, så venter du der til de kommer, bare å plukke dem, med mindre de smoker da. Smoker de så bare sniker du deg opp mot B2. (Også som CT)

5169873[/snapback]

16bit ftw! :w00t:

Og om noen skal fortelle meg at dette er tullete på lan, så kan jeg informere dere om at jeg spilte alle 3-4 matchene på PolarParty compoen i Høstferien (der hvor gamingorb vant, og DaY-mixen kom på andreplass) med 16bit :p

Skal sies PP er et elendig gaming-lan, men gøy var det :yes:

Skrevet (endret)
16bit ftw! :w00t:

Og om noen skal fortelle meg at dette er tullete på lan, så kan jeg informere dere om at jeg spilte alle 3-4 matchene på PolarParty compoen i Høstferien (der hvor gamingorb vant, og DaY-mixen kom på andreplass) med 16bit :p

Skal sies PP er et elendig gaming-lan, men gøy var det :yes:

5170045[/snapback]

Haha. Jeg vet ikke om det er ulovlig/lovlig, men under Suntime Gathering spilte jeg med blockheads (models) . De får større hoder. :evil:

Morro å pracce taccs da. Liker det jeg. :love:

Endret av NorthGarden
Skrevet
Jeg bruker bare å storme å drepe noen, før jeg selv blir skutt :D

ikke værdens beste taktikk.. men de fleste er ikke forberedt på å møte motstanderen så tidlig :p

5187819[/snapback]

Med mindre motstanderne er totalt noobs/uber random mix eller lignende ville dette funke VELDIG dårlig... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...