Gå til innhold

Civ. 4 på Norsk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Finnes Civ.4 på Norsk? eller en mulighet for å få det på Norsk?

Skulle ønske jeg også kunne vært med på den gleden spillet fører med seg, men desverre har jeg dårlige Engelsk kunskaper.

Hadde vært fint om dere ikke kom med slike kommentarer: Lær deg Engelsk

Ja jeg prøver, men det er ikke alle det er like enkelt for.

Endret av frecjoha
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter det eg kan finne ut, får du Civ4 på engelsk, spansk, fransk, tysk og italiensk, men ikkje norsk. No veit eg ikkje kor dårleg det står til med engelsk-kunnskapane dine, men Civ4 er ikkje eit veldig språk-intensivt spel. Det er sjølvsagt noko enklare å lære seg om du er god i engelsk, men eg trur du kan komme langt med litt tålmod og utforskingsvilje, og kanskje ei ordliste i bakhand. Det kan jo òg tenkast at du kan lære litt av å spele det. Eg lærte i alle fall ein del av den tidlege engelsken min frå dataspel (samt litt frå programmeringsspråk).

Kay

Skrevet
Etter det eg kan finne ut, får du Civ4 på engelsk, spansk, fransk, tysk og italiensk, men ikkje norsk. No veit eg ikkje kor dårleg det står til med engelsk-kunnskapane dine, men Civ4 er ikkje eit veldig språk-intensivt spel. Det er sjølvsagt noko enklare å lære seg om du er god i engelsk, men eg trur du kan komme langt med litt tålmod og utforskingsvilje, og kanskje ei ordliste i bakhand. Det kan jo òg tenkast at du kan lære litt av å spele det. Eg lærte i alle fall ein del av den tidlege engelsken min frå dataspel (samt litt frå programmeringsspråk).

Kay

5168175[/snapback]

Er en god del plasser der man må kunne en god del engelsk for å skjønne alt som står der, blant annet i beskrivelsene av diverse wonders osv.

Skrevet

Kanskje ikke et godt råd, men å spille spill på engelsk kan faktisk være en god måte å lære seg språk på. Jeg lærte meg engelsk på den måten lenge før vi hadde noe engelskundervisning i skolen.

(Tok meg for eksempel et års tid å finne ut at jeg ikke trengte å trykke på "a" hver gang jeg skulle videre...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...