Gå til innhold

9800 Pro som sovner stille inn


inawindyplace

Anbefalte innlegg

Kjøpte et Sapphire Radeon 9800 Pro kort for halvannet år siden, brukte det mye til spilling og var godt fornøyd med det. En natt for ca 1mnd kutta det ut, synd¨/trist/leit

 

Vel, kom over et identisk kort for rundt 500-lappen og kjøpte det etter å ha vurdert full oppgradering av maskina. Kortet funket utmerket, helt til i går.

Maskina har stått ca 6 timer påslått men med avslått skjerm, ingen reaksjon når jeg slår på skjermen. Ved restart heller ingen ting. Ved å se på skjermens egen info står det at den er i "standby-modus" og at jeg må bevege musa eller tastaturet. Dette fungerer selvsagt ikke. Så hva kan man gjøre?

 

Er det noen som har erfaringer med disse kortene, om det er svakheter eller om kortet rett og slett har en egen standby-modus som jeg ikke kommer rundt

 

Det er ettermontert Arctic VGA Cooler, og kortet overklokkes kun under spilling.

 

Uansett, R.I.P

Endret av inawindyplace
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et litt eldre POV Geforce 4200 kort liggende, kjører det uten problemer, å da med de samme ledninger og kabler tilkoblet. Har en relativt ny Mist strømforsyning.

Skjønner ikke hvorfor det står på skjermen at maskina har inntatt hvilemodus? hverken mus eller tastatur fungerer, og maskina booter heller ikke opp normalt. Det er vel et tegn på defekt skjermkort?

Lenke til kommentar

viper44; Jeg får ikke startet opp maskinen med Radeon-kortet, men kan jo alltids installere det andre kortet for så å gjøre endringene, så sette i kortet igjen. Virker ikke som kortet får strøm, for når jeg drar ut strømkabelen fra skjermkortet starter ikke maskina opp, akkurat det samme som MED strømkabel. Pov 4200 kortet bruker ikke ekstra strøm, så det fungerer fint. Arctic VGA Cooleren får tydeligvis strøm fra hovedkortet da den snurrer og går. Snodige greier dette

Lenke til kommentar

har teste kortet på annen maskin (takk jossefine) og kortet er definitivt ikke verdt mange kronene nå.

Da er det kanskje naturlig å spørre:

Siden det koster noen kroner å oppgradere hele sjitn, hva anbefaler dere som skjermkort i klassen 1000+ noen små?

Er en stund siden sist jeg var oppdatert på fronten, og det virker som det kommer 5-10 uttrykk i ettersleng på hver korttype (GT, GTO, XL, XT etc...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...