Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sportsluftfilter til Accord 87 modell.


underground

Anbefalte innlegg

Hei har tenkt litt på å kjøpe et sportsluftfilter til min honda accord 1987 modell. Først og fremst for å få litt grommere lyd i den. Noen som vet om noe sted de selger dette som passer min bil. Husker ikke hva de filterene heter (Konfilter tror jeg). Har en plastboks med filter i fra før. Og går det an å montere et nytt filter på det eksisterende røret. (skal selvsagt ta vekk boksen som står der fra før.

 

Takker for svar :)

 

EDIT: Det er snakk om en Accord Aerodeck 2.0EXi 87 modell.

Endret av underground
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner en som har såtte inn K&N filter på en civic. Da byttet han også gummirøret med et fett alu rør. Han får en vanvittig fet lyd ifra motoren.

Nå har jeg ikke prøvd dette selv, det med gummirøret og alu røret. Man får sikkert litt mer lyd ved å bruke K&N filter på det orginalet gummirøret. Men har hørt fra andre at man får mye mye mer lyd dersom man bytter det til et alu-rør istedenfor gummirør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ang. KN filter kontra normal luftboks.

 

Ingen av delene som lager noe mer lyd enn den andre, men KN filteret slipper ut mye mer lyd fra motoren enn den orginale luftboksen som sitter der.

Og da det gjelder alu rør, dette har VELDIG lite å si, hjelper kanskje litt på klangen i lyden, men hører du forskjell er du god :)

Lenke til kommentar
Ang. KN filter kontra normal luftboks.

 

Ingen av delene som lager noe mer lyd enn den andre, men KN filteret slipper ut mye mer lyd fra motoren enn den orginale luftboksen som sitter der.

Og da det gjelder alu rør, dette har VELDIG lite å si, hjelper kanskje litt på klangen i lyden, men hører du forskjell er du god :)

5235108[/snapback]

 

Du får en litt mer fin lyd med alu-rør ja.. Derfor mer grom lyd.. :thumbup: Som om du har mid-bass å dyp-bass.. Istedenfor bare bass.. Om du skjønte sammenhengen..

Lenke til kommentar
Hmm en interessant tanke det ja. Nå er ikke jeg noen reser på metallarbeid. Har du noe peiling på hva som trengs av verktøy til å lage noe sånt?

5248395[/snapback]

 

Du kunne prøve å få tak i ferdig rør lix.. Du trenger egentlig ikke mye mer enn et sag som kan kappe alu, kappe røret opp.. Lage vinklelklemmer, mye enklere enn å sveise vinkler å sånt.. Hehe.. Du må nok bare improvisere ;)

 

Da jeg lagde mine loddet jeg da.. Men det er en annen sak.. Anbefaler IKKE å sveise, alu-røret kan plutselig smelte helt ved høye temperaturer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...