Gå til innhold

Mafia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


(kanskje jeg skal finne frem det gamle Geforce 3 kortet, eller kanskje t.o.m Geforce 2! da disse kortene ikke genererer så mange avanserte grafikkdetaljer som G4)


 

Hehe...pølsevev! GF4 er jo bare et overklokket GF3 med en ekstra vertex shader, ikke noe mer. Selvfølgelig "genererer" GF3 like mange "avanserte grafikkdetaljer" som GF4....det er jo DX8 kort begge to. GF2 er en annen sak men.... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-01 15:45, As}{antii skrev:

Quote:


Den 2002-09-01 12:21, Clintern skrev:

Mafia ruler gata bokstavlig talt
:grin:

Eneste jeg syns er kjipern er at spillet hakker på min P4 [email protected] Geforce4 Ti 4400 i så lav oppløsning som 1024x768 16 bits :sad: Har t.o.m skrudd ned på shadows, view distance osv.. men hakker for det :sad:


 

 

 

Hmmm..er vel en eller annen hardware-feil ev.t dårlige drivere. Jeg kjører på default (1024, shadows, og full view distance) Har Tbird 1.33 og Gforce2 Pro 64mb ddr. Går smooth her.. :smile:

 

Nei så lenge man har det nyeste av drivere osv så har du kraft i massevis og alle spill bør funke med den kassa di :smile: Må virkelig si at Mafia er et fett spell, og grafikknmotorn er bare knall i motsetning til GTA3 sin.

 

Nope, jeg har 30.82 driverne til skjermkortet. Får f.eks ca.9400p i 3D Marks2001 og de fleste spill går veldig bra i høyere oppløsning enn 1024 t.o.m, men at akkurat Mafia skal hakke syns jeg er merkelig.

Så det må være en eller annen grafikkdetalje/funksjon som er slått på som jeg kanskje burde slå av. FSAA er selvfølgelig av..

Hm.. Får vel bare prøve spillet med å slå av en og en funksjon om gangen og se hva det kan være.

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-09-01 17:04 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-01 15:45, As}{antii skrev:


Hmmm..er vel en eller annen hardware-feil ev.t dårlige drivere. Jeg kjører på default (1024, shadows, og full view distance) Har Tbird 1.33 og Gforce2 Pro 64mb ddr. Går smooth her.. :smile:



 

UTROLIG!! hvordan klarer du det da? har samme specs, men med gf3 overklokka, opptimalisert bios og drivere. Hakker som ei høne her når jeg kjører rundt i byen. Har lest på mange forum at dette spillet krever vannvittig til maskin. Folk med xp1800+ sliter med dette spillet. Så jeg har mine tvil om at du klarer å kjøre dette spillet "smooth" (hva du nå mener med det). Vil si at 15-20 fps ikke er det. Drivere eller ikke, du må ha gjort underverker med et eller annet. Så gi oss detaljer så vi kan tro deg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-01 19:27, Dreadlord skrev:

Quote:


Den 2002-09-01 15:45, As}{antii skrev:


Hmmm..er vel en eller annen hardware-feil ev.t dårlige drivere. Jeg kjører på default (1024, shadows, og full view distance) Har Tbird 1.33 og Gforce2 Pro 64mb ddr. Går smooth her.. :smile:



 

UTROLIG!! hvordan klarer du det da? har samme specs, men med gf3 overklokka, opptimalisert bios og drivere. Hakker som ei høne her når jeg kjører rundt i byen. Har lest på mange forum at dette spillet krever vannvittig til maskin. Folk med xp1800+ sliter med dette spillet. Så jeg har mine tvil om at du klarer å kjøre dette spillet "smooth" (hva du nå mener med det). Vil si at 15-20 fps ikke er det. Drivere eller ikke, du må ha gjort underverker med et eller annet. Så gi oss detaljer så vi kan tro deg.

 

 

Vel, det kommer ann på hva du mener med å hakke da. Det går seff ikke smooth i de mest trafikkerte strøkene og der det er masse skyskrapere. Bruker dere no-cd cracken..? (utover det så sier jeg ikke mer i frykt for at jeg blir banna fordi admins'a tror at jeg preiker warez)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-01 19:27, Dreadlord skrev:



UTROLIG!! hvordan klarer du det da? har samme specs, men med gf3 overklokka, opptimalisert bios og drivere. Hakker som ei høne her når jeg kjører rundt i byen. Har lest på mange forum at dette spillet krever vannvittig til maskin. Folk med xp1800+ sliter med dette spillet. Så jeg har mine tvil om at du klarer å kjøre dette spillet "smooth" (hva du nå mener med det). Vil si at 15-20 fps ikke er det. Drivere eller ikke, du må ha gjort underverker med et eller annet. Så gi oss detaljer så vi kan tro deg.


 

Puh.. Var godt å få bekreftet at det ikke er noe galt med ting her(hverken spillet eller maskinen).

 

Litt dumt av disse folka som laget Mafia å lage det så "tungt" slik at bare folk med 3.0GHz og G4 ti4600 (og nå Radeon 9700) skal få gleden av å spille i brukbar oppløsning flytende(over 40-50fps i snitt).

Ser ut som dette blir det første spillet jeg må spille i 800x600 med Geforce 4 kortet mitt :sad:

 

Fortsetter utviklinga slik så må jeg vel investere i et Radeon 9700 ved årsskifte(å kjøpe nå er vel å kaste bort en del penger, dessuten er det ikke SÅ lenge sida jeg kjøpte G4 kortet så da får jeg vente litt).

Lenke til kommentar

Jeg spiller med medium settings, 1600*1200 oppløsning og det går glatt. Jeg har gf ti4400 og xp 1600+. View distance har jeg på halvt..

 

Men uansett så er grafikken til mafia rå inni bygninger, folka er, bilene er..men ikke mere. Jeg syns grafikken er utrolig dårlig på bygningene. Og gta3 har bedre grafikk på det..men grafikken inne i bygninger..*smukt*

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-01 21:23, Clintern skrev:

Quote:


Den 2002-09-01 19:27, Dreadlord skrev:



UTROLIG!! hvordan klarer du det da? har samme specs, men med gf3 overklokka, opptimalisert bios og drivere. Hakker som ei høne her når jeg kjører rundt i byen. Har lest på mange forum at dette spillet krever vannvittig til maskin. Folk med xp1800+ sliter med dette spillet. Så jeg har mine tvil om at du klarer å kjøre dette spillet "smooth" (hva du nå mener med det). Vil si at 15-20 fps ikke er det. Drivere eller ikke, du må ha gjort underverker med et eller annet. Så gi oss detaljer så vi kan tro deg.


 

Puh.. Var godt å få bekreftet at det ikke er noe galt med ting her(hverken spillet eller maskinen).

 

Litt dumt av disse folka som laget Mafia å lage det så "tungt" slik at bare folk med 3.0GHz og G4 ti4600 (og nå Radeon 9700) skal få gleden av å spille i brukbar oppløsning flytende(over 40-50fps i snitt).

Ser ut som dette blir det første spillet jeg må spille i 800x600 med Geforce 4 kortet mitt :sad:

 

Fortsetter utviklinga slik så må jeg vel investere i et Radeon 9700 ved årsskifte(å kjøpe nå er vel å kaste bort en del penger, dessuten er det ikke SÅ lenge sida jeg kjøpte G4 kortet så da får jeg vente litt).

 

 

Trokke det er rein kraft det kommer ann på.. altså.. hvis alle andre spell funker fett så er det vel heller Mafia du skal skylde på. Du har kraft i massevis! =)

Lenke til kommentar

Jeg kjører en XP2000+ Med 512MB DDR333 og et GF4TI4400. WinXP Pro.

Kjører i 1280x1024x32bit Alle detaljer og view-distance på Max. Kjører nyeste nVidia driver 40.42 tror jeg.

10800 i 3DMark2001SE

Ingen problemer i det hele tatt!

Merker ikke noe til noen slowdowns...

 

Må si meg enig, utendørsgrafikken er ikke alltid noe å skryte av, men innendørs er smekker...

Er foreløpig på "Racing-brettet" Fairplay. :cool:

 

[ Denne Melding var redigert av: Cybermantix på 2002-09-03 12:16 ]

Lenke til kommentar

Har en p4 1,6 512 ram.. og riva tnt 2.. Og det kjører perfekt her, utenatt musa ligger litt etter bevegelsen din.. Noen som vet hvordan dette kan fikses?

 

Er på det forbanna racing brettet.. Det er forbanna vanskelig! Trenger noen tips... (eller litt hjelp) Det er sinnsykt vanskelig å styre bilen..

 

Mvh

Kristian

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-03 17:39, mad-max^ skrev:

Har en p4 1,6 512 ram.. og riva tnt 2.. Og det kjører perfekt her, utenatt musa ligger litt etter bevegelsen din.. Noen som vet hvordan dette kan fikses?



 

Det har vel kanskje noe med riva tnt2 kortet du har. Ikke raskeste korte i gården, noe som kan føre til slowdowns med musen. Om du ikke gidder å bruke penger på dyre skjermkort som gf3-gf4 så kjøp et billig gf2 kort . Ligger fra 200 og oppover. Du vil få myyye bedre fart i spillet med et slikt kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...