Gå til innhold

Hvilken type artikkler vil dere helst lese på Overklokking.n


Overklokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker at dere begynner å tenke litt mer "pang for penga" og helhetlig maskin "man skal tross alt TJENE på overklokking, med alt det dillet dere driver med TAPER man. Hold en strengere fokus på om ting dere vurderer osv virkelig er VERDT å kjøpe...

 

IKKE TENK MAKSIMAL YTELSE PÅ BEKOSTNING AV PRISEN, velg heller kompromissløsninger som gir MEST FOR PENGA, det er faktisk det overklokking SKAL dreie seg om...

 

Det er feks jæveligøst patetisk å pjåte på med peltier og alt mulig faenskap på feks en geforce 2 GPU når man ikke merker en dritt i forskjell (der er vi inne på en annen sak, kutt "alt hjelper" holdiningen og si helle i fra om at det IKKE lønner seg) , bruk heller tiden på noe mer nytting...

 

Ta for eksempel et vannkjølings oppsett som er best mulig BILLIG OG BRA

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2001-12-01 13:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-01 12:35, ilex skrev:

man kan aldri få nok av vannkjølings artikler. 3dfxcool.no har jo en liten vannkjølingspakke, (mangler radiator) til 900,- noe. En test av denne opp mot swiftech sakene dere kjøpte fra microplex.no kunne vært artig.


 

Ocshoot har en test av det kittet

 

kjekka: Jeg skulle gjerne sett litt tester av utstyr som ikke har vært på markedet så lenge og som er kjent for å være bra. Eksempelvis testinga av Chieftec'en dere gjorde for en liten stund var jo totalt uinteresant. Hvorfor enda en rævslikkingstest når PCWN allerede har skrytt kabinettet opp i skyene og HW.no har to tester av så godt som like kabinetter?

 

Ellers:

 

round-ups. Trenger ikke være så store, men ta de mest aktuelle og så kan vi få en "fasit" på hva som er best. Skulle likt å se en round-up på vannblokker, både hjemmelagde og kjøpte.

 

og masss masse bilder. Om dere ikke får plass i artikkelen så lag en ekstra sider med bilder. Pass også på å lage dem STORE slik at man virkelig kan studere bildet. http://www.digit-life.com er et godt eksempel på en site som kan det å ta bilder

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-01 22:15, pærs0n skrev:

Det finnes nesten ikke bra RAM på det norske markedet.. Det eneste skikkelige jeg har sett er twinMOS hos
og Crucial hos
.. Det hadde vært konge om dere kunne fått testa de !


Morten Pærs0n


 

 

Oik skal ha kr 620,- pr enhet!!! :sad: Jeg kjøpte 2x256 mb ram direkte fra Crucial og betalte totalt kr 751.-. Har prisene steget så mye på to uker, eller har oik planlagt å tjene grovt på dette?

 

Uansett ville det vært fint med tester av hardisker som blir kjørt på pc med meget høy fsb, og av ram på meget høy fsb.

Lenke til kommentar

Det hadde vært veldig kjekt å få en total oversikt over hvilke komponenter som fungerer godt sammen feks. "Editors pick" eller ihvertfall hva man IKKE bør satse på hvis man skal overklokke litt.

Jeg registrer at mange litt ferske gjerne ønsker seg en rask komplett oversikt over hva man bør kjøpe for å snekre sammen en solid maskin uten å måtte følge med på all post og artikler i månedsvis før man begynner å ane hva som fungerer.

Er det neon som har noe særlig kjennskap til harddisker, og om det eventuelt er mulig å få noe mer ytelse ut av dem utenom å gå til scsi?

Lenke til kommentar

Quote:



Oik skal ha kr 620,- pr enhet!!! :sad: Jeg kjøpte 2x256 mb ram direkte fra Crucial og betalte totalt kr 751.-. Har prisene steget så mye på to uker, eller har oik planlagt å tjene grovt på dette?


Uansett ville det vært fint med tester av hardisker som blir kjørt på pc med meget høy fsb, og av ram på meget høy fsb.




 

Tok en tur innom Crucial for å sjekke om dette stemmer.. Hvis det gjør det skal jeg jo selvsagt bestille :smile: Dette blei regnestykket for en 256mb PC2100 modul:

 

Pris 256mb PC2100: $53.09 som er 474 kr (kurs: 8.92470).

Så skal de ha moms på dette, 474kr*1,24=588kr.

I tillegg kommer porto på $20 = 179kr.

 

Totalt kr 766,- for en modul. For to moduler blir det 588*2+179= kr 1355,-

 

Forundrer meg at OiK i det hele tatt kan tjene noe på dette.. menmen, de har vel enellerannen slags avtale med Crucial.. jeg skal i alle fall ikke bestille direkte fra Crucial :smile:

 

Forresten, les på http://www.pcworld.no (minneprisene til værs!). Prisøkningen kom dog noe sent i år, men den kommer hvert år :grin:

 

Morten Pærs0n

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-01 12:35, ilex skrev:

man kan aldri få nok av vannkjølings artikler. 3dfxcool.no har jo en liten vannkjølingspakke, (mangler radiator) til 900,- noe. En test av denne opp mot swiftech sakene dere kjøpte fra microplex.no kunne vært artig.


 

Jeg fikk dette settet fra 3dfxcool.no i dag:-) Håper å ha en test klar om et par uker.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-01 12:35, ilex skrev:

man kan aldri få nok av vannkjølings artikler. 3dfxcool.no har jo en liten vannkjølingspakke, (mangler radiator) til 900,- noe. En test av denne opp mot swiftech sakene dere kjøpte fra microplex.no kunne vært artig.


 

Jeg fikk dette settet fra 3dfxcool.no i dag:-) Håper å ha en test klar om et par uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...