AzZ Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Vi er to som startet et datafirma for litt over et år siden nå. Vi driver på med service av så å sei alt innen data hardware og lignende. Men jeg legger merke til at vi bruker mye tid på å lage oppdragsrapport i Excel. Vi har en ferdig mal og slikt, men jeg ville gjerne hatt ett mer gjennomført system. Der vi kan legge inn kunder i en database, vi kan ha alt sentralt. Der vi kan skrive inn notater om kunden, oppdraget og lignende. Er det noen som har tips til meg her i løypa?
kvase Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 (endret) Advanced Time Reports er et smart program for alle som trenger å skrive timelister eller selv sende ut regninger http://www.digi.no/nettjuveler/?id=6613&uid=1002620 Tidsbehandling http://itpro.no/download.php?op=viewsdownload&sid=116 Excel-basert fakturaprogram VR-Fakturadata er enkelt i bruk, det holder styr på fakturaene dine og gir profesjonell utskrift på giro-ark. Og ikke minst er det gratis. http://itpro.no/download.php?op=viewsdownload&sid=121 Endret 16. november 2005 av kvase
Wooho Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Tja dere kan bruke Access eller min personlige favoritt SLQ*Plus, uansett tror Access egner seg best da dere har et lite firma eller?
General_musa Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 hei, jeg har nøyaktig samme problemet... men saken er det at jeg ihvertfall er ikke så utrolig stabil i access.... så skulle hatt noe ferdig greier.. noen forslag der ute? hovedsaken for meg ihvertfall er ikke regningskriving, men ett register over kunder, hva er gjort, hva er kjøpt osv... magnus
Nesredna Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 Mammut Datax er veldig greit... det har vi på arbeidsplassen min
Wooho Skrevet 17. november 2005 Skrevet 17. november 2005 hei,jeg har nøyaktig samme problemet... men saken er det at jeg ihvertfall er ikke så utrolig stabil i access.... så skulle hatt noe ferdig greier.. noen forslag der ute? hovedsaken for meg ihvertfall er ikke regningskriving, men ett register over kunder, hva er gjort, hva er kjøpt osv... magnus 5165756[/snapback] Jeg vil fortsatt anbefalt Access da det er egnet for små firmaer og er meget enkelt å lære seg. Kjøper du deg en bok i Access har du roen i løpet av noen få timer da det er kun veivisere du bruker når du skal opprette databasen. Ikke noe koding med andre ord og du kan tilpasse den dine brukerbehov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå