Gå til innhold

Enkel PC, så billig som mulig


Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger hjelper til å sette opp en billig PC. Har bygd endel PC'er tidligere, men dette har vært gamer pc'er til rundt 10k. Så er rimelig blank på dette området.

 

Den skal kun brukes til enkel surfing, spille musikk og se filmer. Har ikke no planer om å overklokke, men er muligheten der så kan jeg alltids tyne den litt. Hovedpoenget er at alt skal være så BILLIG som mulig. Håpet på å ende opp på rundt 2000 for kabinett,hk,cpu,skjermkort,ram.

Har skjerm,harddisk,mus,tastatur,dvd-brenner,diskettstasjon fra før.

 

Kabinett:

Må ha integrert PSU på helst 300w (ikke q-tec). Tenkte på Aopen QF50 her.

 

CPU:

Aner ikke hva som er best av amd og intel på dette området. Billig!

 

HK:

Kommer jo an på hvilken cpu det blir. Muligens greit med integrert skjermkort, men det MÅ ha tv-ut(S-VHS).

 

Skjermkort:

MÅ HA tv-ut(S-VHS). Billig!

 

RAM:

Vil ha 512mb her. Det hjelper vel litt på, kontra 256?

 

 

Er mest i tvil på hovedkort og cpu. Har mildt sagt ikke peiling på hva som duger i denne prisklassen.

 

Takknemlig for all hjelp og råd jeg kan få :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er en kontormaskin jeg anbefalte til en annen fyr. Den skal nok funke helt greit til bruksområdet. Trekker du fra CD-R og HDD blir det på under 2000kr.

MERK:Kabinettet skal egentlig ikke være Q-tec, jeg la det til for å illustrere et kabinett med PSU til omtrent samme prisen på shg.no, regner med at du finner det selv.

5160523[/snapback]

 

Blir vel mye porto å betale, best å ta alt fra en sjappa.. ;)

Lenke til kommentar
Blir vel mye porto å betale, best å ta alt fra en sjappa.. ;)

5160552[/snapback]

Altså, tar du meg for en idiot å være? Tror du jeg bare finner det billigste og lager oppsett av det, uten å tenke i det hele tatt? ALT kan kjøpes fra shg.no...

Jiiisez, følg med da folk!

 

Edit: Nå sjekket jeg faktisk linken, og shg.no ligger på topp med alle produktene han trengte... Så den kommentaren din ble nå nedgradert til rett dum.

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar
Blir vel mye porto å betale, best å ta alt fra en sjappa.. ;)

5160552[/snapback]

Altså, tar du meg for en idiot å være? Tror du jeg bare finner det billigste og lager oppsett av det, uten å tenke i det hele tatt? ALT kan kjøpes fra shg.no...

Jiiisez, følg med da folk!

 

Edit: Nå sjekket jeg faktisk linken, og shg.no ligger på topp med alle produktene han trengte... Så den kommentaren din ble nå nedgradert til rett dum.

5160709[/snapback]

 

...Og lagerstatus ukjent.

Lenke til kommentar

Takk for raske svar!

Socket 754 og AMD er veien å gå i denne prisklassen altså?

 

Ser at det finnes noen hovedkort med integrert skjermkort, men regner ikke med at disse har TV-UT? Hvis jeg kjøper et slikt kort, er det mulig å ordne en S-VHS utgang på en annen måte?

 

Vi MÅ ha en S-VHS utgang. Utstyr til dette er nemlig allerede anskaffet.

Lenke til kommentar
Takk for raske svar!

Socket 754 og AMD er veien å gå i denne prisklassen altså?

5160949[/snapback]

S754 er veien å gå, helt klart.

Edit: Nå sjekket jeg faktisk linken, og shg.no ligger på topp med alle produktene han trengte... Så den kommentaren din ble nå nedgradert til rett dum.

Ble ikke denne kommentaren litt sjenerende og unødvendig?

Lenke til kommentar

Må si meg lysten på å komme med slike kommentarer iblandt jeg også. Er fryktelig mange som må komme med kommentarer om utrolig åpenbare ting, som om man ikke har tenkt på det. Føler mer og mer at dette er et forum der gjennomsnittlige amerikanske drosjesjåfører dveler.... Dette avskrives selvfølgelig med det faktum at slike personer ikke vet at det finnes andre stater enn sin egen, og andre byer enn sin egen, lang mindre andre land og språk. Det siste gjelder ikke i Florida =)

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Ser at det finnes noen hovedkort med integrert skjermkort, men regner ikke med at disse har TV-UT? Hvis jeg kjøper et slikt kort, er det mulig å ordne en S-VHS utgang på en annen måte?

 

Vi MÅ ha en S-VHS utgang. Utstyr til dette er nemlig allerede anskaffet.

5160949[/snapback]

Trenger fremdeles svar på dette. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...