Gå til innhold

Må jeg bruke Windows x64 på AMD 64?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle windows versjoner vil trygt fungere.

5159140[/snapback]

men det beste er jo å ha programmer som klarer å utnytte det at du faktisk har en 64-bits prosessor..... ytelsene vil jo ikke bli de samme hvis du kjører med et 32-bits-system... alternativt kunne du jo hoppe på en eller annen linux-distro som har 64-bits...

Lenke til kommentar
Alle windows versjoner vil trygt fungere.

5159140[/snapback]

men det beste er jo å ha programmer som klarer å utnytte det at du faktisk har en 64-bits prosessor..... ytelsene vil jo ikke bli de samme hvis du kjører med et 32-bits-system... alternativt kunne du jo hoppe på en eller annen linux-distro som har 64-bits...

5161862[/snapback]

Det vil forstsatt være en dårlig idè ettersom det er få drivere som støtter x64 versjonen av Windows... Ville holdt meg til 32bits versjonen forløbig, og kanskje skiftet over til 64bits versjonen litt senere...

Lenke til kommentar

Om programmet ikke støtter x64, vil de kjøre på 32bit. Så den veien spiller det ingen rolle. Alt av programware som følger med Windows er i x64, og vil derfor være raskere. Og etterhvert vil flere og flere program/spill bli laget i x64. Derfor ser jeg ingen grunn til at han ikke skal kjøpe Win x64. Selv om jeg ville gått for en GNU/Linux distro med støtte for 64-bits prosessorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...