Gå til innhold

Grafiske spm. ang. Path of Neo

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det en frame limiter i Path of Neo, og i såfall, kan jeg skru den av? Finner den jo verken under options eller i .cfg fila ..

Er stuck i 30 fps uansett om jeg kjører 800x600 eller 1024x768...

Akkurat nå kjører jeg: 1024x768 med shader på 7. Lurer på hva jeg bør ha shader'n på også, sitter jo med 9600XT og ikke har støtte for 3.0, så 8 på setting er vel maks, eller bør jeg ikke være så høyt i det hele tatt?

På forhånd takk ;)

Endret av klomp1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, om du har 30 eller 60 fps vil du ikke merke noen stor forksjell.

Du skal være fornøyd med 30 :)

Og dessuten har oppløsningen fra 800x600-1025x768 VELDIG lite å si. Still ned resten av grafikken. Detaljer, texturkvalitet o.l

Skrevet

60 fps hjelper da ganske mye mer på flyten enn 30fps.

Særlig fps og bil spill trenger somregel mer enn 30fps for å virke glatt.

Må være motion blur for at 30fps skal virke særlig glatt.

Skrevet (endret)

Jeg kan spille i 800x600 med 1 på shader quality, og den kommer ALDRI over 30 fps, ligger der hele tiden, men selv her har jeg noen ganger store FPS fall så jeg er nedi 15 fps. Og spillet oppfører seg helt likedan i 1024x768 med shader på 8, som er høyest for mitt skjermkort.. Her også ligger den på 30 fps, men aldri over og har akkurat de samme fps-fallene på de samme stedene... Det er altså null forskjell i ytelse fra 800x600 med "low" settings, fra 1024x768 med "high", det er vel merkelig?

Sjekket i oppgavebehandlingen under spilling, og det ble brukt bare 3-400 mb av minnet, så det kan ikke være der... Skjønner ingenting... Spillet er patchet og jeg har prøvd både omegadrivere og ATI sine...

Er det en innstilling i MatrixConfig som jeg kan edite, for å gjøre noe med dette?

PS: Vil forresten påstå at det er bedre med 60fps enn 30 :p Men det var ikke derfor jeg lurte, synes bare det er vanskelig å finne de innstillingene jeg vil ha, når det kjøres i 30 hele tiden...

Ps igjen: Kan forresten spille i 1280x1024 uten noe serlig ytelsestap, men det er jo fordi ytelsen er ræva =) Skal slenge med noen screens senere, fra en spesiell bane som låser seg på 16 fps, med høy og lav shader qual, synes det ser helt likt ut, i tillegg til at ytelsen er lik :S

Endret av klomp1
Skrevet (endret)

Screen 1: 800x600 med kun 1 på shader quality

Screen 2: 1024x768 med 8 (max) på shader quality

Screen 3: 1280x1024 med kun 1 på shader quality

Som dere ser, så spiller det ingen rolle om jeg spiller i 800x600 eller 1280x1024 med 1 på shader, og regner med det ikke gjør det 1024x768 med 8 på shader hell, bare litt uheldig i det bildet ble tatt (ble skutt eller noe sånt f.eks. )

(Denne banen er ekstrem forresten, hadde jo ikke giddet å spille hvis det hadde vært sånn hele veien! Virker som det går til helvette når folk skyter... Men faen ass, må da gå an på MINIMUMS innstillingene?!? )

Det her kan vel ikke være normalt?? =) Ser at "requierments" er 512mb ram, om det er minimum eller ikke vet jeg ikke, men har jo det... Og har ikke sett det over 400 mb i systembehandling :S

EDIT: Glemte å si det, FPS-count oppi høyre hjørnet, med rød skrift seff! :p

EDIT2: La til en fjerde screen: 1280x1024 med 8 (max) på shader. Akkurat samme som med 1 på shader, skjønner ingenting jeg!! :D

post-70600-1132190886_thumb.jpg

post-70600-1132190921_thumb.jpg

post-70600-1132191167_thumb.jpg

post-70600-1132191837_thumb.jpg

Endret av klomp1
Skrevet
Er nok spillet som er sperret på 30fps, slowdowns kan være cpuen din som er for svak eller rett og slett en svak grafikkmotor.

5166019[/snapback]

Kjipt da, hvis det er sperre altså... Noen andre med spillet som kan bekrefte det eller ikke?

Nekter å tro at CPU'n er for svak for MINIMUM (Pentium4 1,8ghz er anbefalt), hvis det er noe, så må det være skjermkortet, men det står at spillet er kompatibelt med alle ATI kort fra 8500 og oppover... Da burde det jo være mulig å finne en innstilling jeg kan spille flytende med? Tåpelig opplegg....

Er bare dette spillet jeg har problemer med, så er ikke no spyware/virus og sånn... Finner hvert fall ingenting.. (Norton AV, Spybot S&D og Ad-aware)

Skrevet

Skal sjekek det ut jeg ang FPS drops. Men det skjermkortet du har er ikke akkurat up to date. Samt at utviklerne burde skjere seg og utgi en patch til oss europeere også ikke bare til de i USA. Synes forøvrig at spillet var konge, hadde vært best uten de bugsa som er med i PC versjonen.

Skrevet

Og dessuten har oppløsningen fra 800x600-1025x768 VELDIG lite å si. Still ned resten av grafikken. Detaljer, texturkvalitet o.l

5162070[/snapback]

seff er det forskjell på 30 og 60 fps. veldig stor forskjell vil jeg si.

du er vel bare ikke sånn hardc0re gamer sånn som oss andre her

Skrevet

5162070[/snapback]

seff er det forskjell på 30 og 60 fps. veldig stor forskjell vil jeg si.

du er vel bare ikke sånn hardc0re gamer sånn som oss andre her

5171619[/snapback]

Ja, forskjell er det, men ikke noe spesielt stor.

Det hakker hverken på 60 eller 30 fps, men det vil gå mer "glidene" på 60.

Skrevet

Tok selv en test og fikk også max 30FPS :dontgetit: Men spillet lagger jo ikke engang når det dropper ned til 15FPS. :hmm: Har rundet av spillet selv og de scenene der du fighter Agent Smith(s) så går det glatt. Spec i profilen.

post-43894-1132332448_thumb.jpg

Skrevet
Tok selv en test og fikk også max 30FPS :dontgetit: Men spillet lagger jo ikke engang når det dropper ned til 15FPS. :hmm: Har rundet av spillet selv og de scenene der du fighter Agent Smith(s) så går det glatt. Spec i profilen.

5172937[/snapback]

Er nok fps-lock da ja, men som du sier, så "hakker" det jo ikke, så lenge man ikke ligger på 15fps lenge, sånn som her av og til...

Av en eller annen grunn fløyt spillet uvanlig bra under Smith/s fightene her og, lå hele tiden på 30 da plutselig.. :hmm: Så er vel et eller annet på noen baner, og spesielt når skudd blir avfyrt, skjermkortet her ikke trives med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...