Gå til innhold

Intel Yonah-logoer klare?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Diskusjon av merkevarer er ikke "off-topic" når overskriften omhandler logoer, som i praksis er samme sak. Poenget mitt er at det å bygge sterke merkenavn ikke er synonymt med å produsere gode kvalitetsprodukter hvis noen skulle tro det. Jeg mener altså at Intel ikke lenger er i stand til å produsere produkter som kvalitetsmessig står i stil med de sterke varemerkene sine (les: logoene) som markedsavdelingen deres står bak. Sammenlignet med de beste alternativene som finnes i markedet nå så representerer "Yonah" på mange måter det som mange betrakter som steinalderteknologi, dvs. arkitekturmessig et antikvarisk design (resirkulering av 2 stk. P6-kjerner fra 90-tallet pålappet 2MB L2 cache, m.v) og kan sånn sett betraktes mer som et tilbakeskritt enn så mye annet etter min mening. Det eneste som er "nytt" her er selve produksjonsprosessen (65nm), men det var jo strengt talt nødvendig for å i det hele tatt gjøre denne prosessorserien salgbar prismessig. Uansett, det ser ut som markedsavdelingen til Intel fortsatt er i stand til å levere varene i form av stadig sneidigere merkenavn og treffende logoer. Bare synd at resten av selskapet ikke lenger er i stand til å henge like bra med i svingene.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
[ignorer bruker aktivert]

 

Logoene ser jo greie ut de. Om de er ekte er en annen sak, er nok ikke så lenge til vi får svaret. De nye navnene var kanskje litt merkelige, " Intel Core Duo" høres litt rart ut.

5165708[/snapback]

 

Ja tenkte litt på det selv. Alle de andre logoene sier noe om prosessorene.. men Core Solo og Core Duo sier ikke akkurat "Yonah"

Lenke til kommentar
Jeg mener altså at Intel ikke lenger er i stand til å produsere produkter som kvalitetsmessig står i stil med varemerkene sine (les: logoene) som markedsavdelingen deres står bak. 

5165553[/snapback]

 

Intel har en dyktig markeds avdeling som selger produktene deres for hva de er verdt og mer til, det ser jeg ikke som et problem.

Vil man overleve må man selge... Intel må tjene penger, tjene penger er ofte ganske essensielt for en bedrift.. :)

 

Logoene er forsåvidt spennende, men hvordan produktene blir får vi bare vente å se.

Man ser ofte etter resultateme samma hvilken teknologi som brukes.

Om de hadde laget en "286sx" som var raskere enn noe produkt tilgjengelig i dag, så hadde sikkert mange kjøpt det også....

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Diskusjon av merkevarer er ikke "off-topic" når overskriften omhandler logoer, som i praksis er samme sak.  Poenget mitt er at det å bygge sterke merkenavn ikke er synonymt med å produsere gode kvalitetsprodukter hvis noen skulle tro det.  Jeg mener altså at Intel ikke lenger er i stand til å produsere produkter som kvalitetsmessig står i stil med varemerkene sine (les: logoene) som markedsavdelingen deres står bak.  Sammenlignet med de beste alternativene som finnes i markedet så representerer "Yonah" på mange måter det som mange betrakter som steinalderteknologi, dvs. arkitekturmessig et antikvarisk design (resirkulering av 2 stk. P6-kjerner fra 90-tallet pålappet 2MB L2 cache, m.v) og kan sånn sett betraktes mer som et tilbakeskritt enn så mye annet etter min mening.  Det eneste som er "nytt" her er selve produksjonsprosessen (65nm), men det var jo strengt talt nødvendig for å i det hele tatt gjøre denne prosessorserien salgbar prismessig.  Uansett, det ser ut som markedsavdelingen til Intel fortsatt er i stand til å levere varene i form av stadig sneidigere merkenavn og treffende logoer. Bare synd at resten av selskapet ikke lenger er i stand til å henge like bra med i svingene.

5165553[/snapback]

Hadde du skrevet alt dette i den første posten din hadde den fått bli ;). Men mer diskusjon om dette kan tas på pm til aktuell moderator - ikke i tråden.

 

Ber om at vi ALLE nå diskuterer intels logoer og rundt dette, og ikke personer. Fjernet litt som gikk på person i enkelte innlegg.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Quote:

Intels arvtager til Pentium M "Dothan" nærmer seg lansering.

 

Trodda da "Sonama" var etterfølger etter "Dothan" jeg?

5186941[/snapback]

 

Siden Sonoma ikke er en CPU så er "den" nok heller ikke etterfølgeren til Dothan (som er kodenavnet til Pentium M 90nm, og dermed en CPU).

 

Er en del tråder om dette på forumet nå..

Endret av mar
Lenke til kommentar
Quote:

Intels arvtager til Pentium M "Dothan" nærmer seg lansering.

 

Trodda da "Sonama" var etterfølger etter "Dothan" jeg?

5186941[/snapback]

En rask oppklaring er kanskje på sin plass:

 

"Sonoma" er ikke en CPU, men et kodenavn på 2. generasjons Intel Centrino. Centrino er en pakke som består av Intel prosessor, Intel brikkesett og Intel WLAN-kort.

 

Da 1. generasjons Centrino under kodenavnet "Carmel" ble lansert i 2003 så bestod den av prosessoren Pentium-M "Banias" med 1MB cache/400MHz FSB, brikkesettene i855PM "Odem" uten integrert grafikk og i855GM "Montara-GM" med integrert Intel Extreme Graphics2-grafikk, og Intel PRO/Wireless 2100 WLAN-kort med støtte for 802.11b. Denne pakken støttet bare AGP 4X-skjermkort og DDR266-minne.

 

I 2004 ble Centrino-pakken oppgradert med prosessoren Pentium-M "Dothan" med 2MB cache/400MHz FSB, samme brikkesett og Intel PRO/Wireless 2200BG WLAN-kort med støtte for 802.11b/g. Denne pakken støttet forøvrig AGP 4X-skjermkort og DDR333-minne.

 

I år ble 2. generasjons Centrino lansert under kodenavnet "Sonoma", og består av prosessoren Pentium-M "Dothan" med 2MB cache/533MHz FSB, brikkesettene i915PM "Alviso" uten integrert grafikk og i915GM "Alviso-GM" med integrert Intel GMA900-grafikk og Intel PRO/Wireless 2915ABG WLAN-kort med støtte for 802.11a/b/g. Denne pakken støtter PCI-Express x16-skjermkort og DDR2-400/533-minne.

 

Neste generasjons Centrino blir lansert 1. kvartal neste år under kodenavnet "Napa", og vil bestå av dobbelprosessoren Pentium-M "Yonah" med 2MB delt cache/667MHz FSB, brikkesettene i945PM "Calistoga" uten integrert grafikk og i945GM "Calistoga-GM" med integrert Intel GMA950-grafikk og Intel PRO/Wireless 3945ABG WLAN-kort med støtte for 802.11a/b/e/g. Denne pakken vil trolig støtte både PCI-Express x16-skjermkort og DDR2-667-minne.

 

Jeg håper dette oppklarer eventuelle missforståelser mhp. Centrino :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Quote:

Intels arvtager til Pentium M "Dothan" nærmer seg lansering.

 

Trodda da "Sonama" var etterfølger etter "Dothan" jeg?

5186941[/snapback]

En rask oppklaring er kanskje på sin plass:

 

"Sonoma" er ikke en CPU, men et kodenavn på 2. generasjons Intel Centrino. Centrino er en pakke som består av Intel prosessor, Intel brikkesett og Intel WLAN-kort.

 

Da 1. generasjons Centrino under kodenavnet "Carmel" ble lansert i 2003 så bestod den av prosessoren Pentium-M "Banias" med 1MB cache/400MHz FSB, brikkesettene i855PM "Odem" uten integrert grafikk og i855GM "Montara-GM" med integrert Intel Extreme Graphics2-grafikk, og Intel PRO/Wireless 2100 WLAN-kort med støtte for 802.11b. Denne pakken støttet bare AGP 4X-skjermkort og DDR266-minne.

 

I 2004 ble Centrino-pakken oppgradert med prosessoren Pentium-M "Dothan" med 2MB cache/400MHz FSB, samme brikkesett og Intel PRO/Wireless 2200BG WLAN-kort med støtte for 802.11b/g. Denne pakken støttet forøvrig AGP 4X-skjermkort og DDR333-minne.

 

I år ble 2. generasjons Centrino lansert under kodenavnet "Sonoma", og består av prosessoren Pentium-M "Dothan" med 2MB cache/533MHz FSB, brikkesettene i915PM "Alviso" uten integrert grafikk og i915GM "Alviso-GM" med integrert Intel GMA900-grafikk og Intel PRO/Wireless 2915ABG WLAN-kort med støtte for 802.11a/b/g. Denne pakken støtter PCI-Express x16-skjermkort og DDR2-400/533-minne.

 

Neste generasjons Centrino blir lansert 1. kvartal neste år under kodenavnet "Napa", og vil bestå av dobbelprosessoren Pentium-M "Yonah" med 2MB delt cache/667MHz FSB, brikkesettene i945PM "Calistoga" uten integrert grafikk og i945GM "Calistoga-GM" med integrert Intel GMA950-grafikk og Intel PRO/Wireless 3945ABG WLAN-kort med støtte for 802.11a/b/e/g. Denne pakken vil trolig støtte både PCI-Express x16-skjermkort og DDR2-667-minne.

 

Jeg håper dette oppklarer eventuelle missforståelser mhp. Centrino :)

5186977[/snapback]

 

Bra initiativ. Nesten så jeg syns dette skulle vært en sticky. Veldig mange som ikke har peiling på alt Centrino-greierne.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
En kan få en viss anelse av at disse logoene er ekte bare ved å se på fontbruken. En morronerd som skal "fake" slikt, har sjelden godt kunnskap om fontbruk.

5160107[/snapback]

 

Hmm, lurer på hva du legger i "godt kunnskap om fontbruk.".

Logoen har 4 ord, alle i forskjellig font/vekt.

Likner litt på slik ting så ut rett etter at folk flest hadde fått tilgang på WYSIWYG.

 

-oep

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...