ntec Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Hvordan lager jeg topscore i PHP? Nye personer i topscorelista blir lagt til via postform. Poengsummene ligger lagret i en egen fil, kalt topscore.txt: 9234 poeng - Simon 251 poeng - Lars 34235 poeng - Johan 655 poeng - Preben Hadde vært fint om f.eks. lars slår sin gamle rekord, så hadde hans gamle rekord automatisk blitt sletta:)
ZoRaC Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Se på funksjoner som: fopen fwrite explode Lagre i f.eks dette formatet: Simon|||9234 Lars|||251 Så kjører du en loop med explode på "|||" og sjekker om du får match på samme navn og i såfall bytter du ut poengsummen ellers setter du inn en ny linje.
ntec Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 (endret) Se på funksjoner som:fopen fwrite explode Lagre i f.eks dette formatet: Simon|||9234 Lars|||251 Så kjører du en loop med explode på "|||" og sjekker om du får match på samme navn og i såfall bytter du ut poengsummen ellers setter du inn en ny linje. 5156532[/snapback] fopen, fwrite, explode... for avansert for meg=( Endret 15. november 2005 av ntec
???????? Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Da må du lese litt i manualen da, www.php.net Måten ZoRaC foreslår, sammen med file() er nok den enkleste metoden å løse problemet ditt på. Alt sammen er grunnleggende funksjoner som du burde forsøke å håndtere. Dersom du ikke klarer det burde du prøve google.com eller hotscripts.com
Axentrix Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 foreslår å bruke file slik: $array = file("topscore.txt"); foreach($array as $key => $value) { $array[$key] = explode(" ",$value); } Da får du vel sortert det litt
ntec Skrevet 15. november 2005 Forfatter Skrevet 15. november 2005 foreslår å bruke file slik: $array = file("topscore.txt"); foreach($array as $key => $value) { $array[$key] = explode(" ",$value); } Da får du vel sortert det litt 5156913[/snapback] fikk ikke denne til å funke... :/ det hadde holdt om jeg fikk sortert de etter navn ja, resten kan jeg ordne selv:)
Axentrix Skrevet 15. november 2005 Skrevet 15. november 2005 Nei, merket det.. Dette funker bra: <?php $array = file("topscore.txt"); foreach($array as $value) { list($poeng,$ubrukt,$ubrukt,$navn) = explode(" ", $value); $topscore[$navn] = $poeng; } print_r($topscore); ?>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå