Gå til innhold

Ny spill PC til rundt 15000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men lønner det seg egentlig å legge så mange kroner i CPU? Hvor stor forskjell er det egentlig mellom en X2 3800+ og en X2 4400+, sett bort i fra 512KB cache og og 200Mhz? Personlig ville jeg kjøpt en X2 3800+ om jeg skulle ha dobbelkjerne, mer for pengene føler jeg... Er trossalt 1500kr i prisforskjell, ikke ytelseforskjell.

 

BTW: Skal du direktelinke til databutikken.com må du bruke URL'en som står over produktet. Jeg vet hvordan kabinett du snakker om, men synes du ikke det blir litt... kvapsete(?) i forhold til hardwaret?

 

Her er en maskin som ytelsesmessig omtrent matcher ditt oppsett, men som i gjengjeld inneholder litt estetikk (Lian Li V1000B). Fjerner du lydkortet og Raptoren har du en maskin til omkring 15-16000kr. ASUS anbefaler faktisk på sine sider det Corsair minnet sammen med sitt nye HK.

 

Edit: Loffe Leif

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Er enig i at kabinettet så litt kvapsete ut ja, blir derfor å bestille et Lian Li kabinett isteden (modell PC7).

 

Ellers ser opplegget slik ut foreløpig:

 

Prosessor:

AMD Opteron 165

Pris: 2600

Skjermkort: (Dette er allerede bestilt og kan ikke forandres)

Geforce 7800 GTX 512 MB fra POV

Pris: 5895 kr

Minne:

Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb

Pris: 2670 kr

Harddisk:

Hitachi Deskstar K7K250 160 Gb

Pris: 687 kr

Hovedkort:

DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D

Pris: 1188 kr

PSU:

HIPER Type-R Black 580W Modular ATX 2.2

Pris: 810 kr

DVD-Brenner:

NEC ND-3550 Dual-Layer

Pris: 359 kr

Kabinett:

Lian LI PC7

Pris: 866 kr

 

Totalpris: 15075 kr

 

Noen vil kanskje si at jeg bør kjøpe en større harddisk, men da denne er utsolgt i 250 gb (og man ikke vet når den kommer inn igjen) går jeg for en 160 gb. Tror ikke jeg trenger større uansett.

 

Har noen spørsmål til slutt:

1. Vil jeg trenge noe ekstra kjøling (skal ikke ha vannkjøling)?

2. Passer hovedkortet til CPU og egner det seg til overklokking?

3. Er rammen god til overklokking?

Lenke til kommentar

Joda ser fint ut oppsettet ditt. Kjøper du DFI hovedkort er du jo forberedt på heftig overklokking, dog ikke feilfri installasjon (kan være litt klur med noen av de kortene). Minnet er i og for seg greit, men vil heller anbefale dette OCZ minnet, da det har strammere timings. Ulempen med OCZ minnet er at det ikke er særlig klokkevennlig. Klokking av de Corsair brikkene er jeg usikker på, men tviler at du klarer å presse de helt syke frekvensene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...