Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jensen HL301, LAN gjennom strømnettet?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe meg trådløst nettverkskort og aksesspunkt/ruter slik at jeg kan flytte en pc inn på rommet og fortsatt ha nett. Nå la jeg derimot merke til at Elkjøp selger Jensen HL301 til 800 kr, som rett og slett kjører nettverket gjennom strømnettet. Det første som slo meg er at dette må være noe dritt, men de salger det vel ikke dersom det ikke fungerer, gjør de vel? Jeg fant det i prisguiden også (ingen har den, men veil. pris er 1000 kr). Her har den 1 erfaring, som bl.a. sier at den er 100% stabil. Hastigheten var ikke mye å skryte av, men det er stort sett kun surfing og dokumentbehandling den vil brukes til, samt kanskje litt ventrilo nå og da, så 14Mbps burde holde (nettet er uansett ikke mer enn 2,5Mbps).

 

Spørsmålet er: dersom dette faktisk er såpass stabilt, og siden prisen vil være noenlunde lik uansett om jeg går for "standard trådløs" eller trådløst gjennom strømnettet, ville dette være noe å satse på? Det er en 2-3 murvegger mellom et evt. trådløst nettverkskort og en evt. trådløs ruter/aksesspunkt, jeg vet ikke hvor bra slikt går gjennom vegger.

 

edit: Offisiell produktlink (norsk)

 

Her var en test hos DinSide av noe tilsvarende. Den skal leses nå ;)

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det blir noe slikt på meg da ;)

 

Får se hvorvidt det i det hele tatt er forsvarlig å bruke noe spenn på en så gammel maskin. Forresten noen som vet systemkravene til Ventrilo utover DirectX 8.1 ??

• Client Requirements •

 

Windows Platform:

 

DirectX 8.1 or higher installed on your system.

 

In order to function properly, the Ventrilo client program requires a sound card that supports Full-Duplex sound playback and microphone recording. It also requires a sound card that is capable of handling multiple sound streams.

 

Older sound cards like the Creative Labs Sound Blaster 16, PCI and Vibra series are not capable of this, but the newer generation of sound cards like Sound Blaster Live and Audigy are more then sufficient. Other manufacturers sound cards, such as the Turtle Beach Santa Cruz, should also be compatible.

 

Please be aware that any number of things can effect proper operation of a voice communication program, such as the Operating System, microphone, sound card, sound card drivers and hardware conflicts. Problems caused by any of these items can sometimes be diagnosed and resolved but a lot of them are beyond our control.

 

edit: må da være noe minimum på ram og cpu?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Hvis du ender opp med Jensen HL301, blir jeg, og sikkert flere med meg, veldig glad hvis du kan poste en erfaring i prisguiden(også i denne tråden dersom du gidder).

5154159[/snapback]

Det står mellom den eller "vanlig" trådløst, noe som bare blir en hundrelapp billigere, og muligens mindre stabilt. Fordelen med "vanlig" trådløst, er at pappa blir mer fleksibel i forhold til hvor han kan sitte og jobbe med laptopen, så kanskje jeg kunne fått han med å spleise så det ble enda billigere? Vi får se hva jeg lander på, men blir det HL301, kommer det nok erfaring i prisguiden ja ;)

Lenke til kommentar

Er det mye utsryr som kan sende ut interferens på 2,4GHz båndet (WLAN,BT ol.) i ommrådet der det trådløse er, så er nok Jensen's produkt mitt i blinken...

 

Var en kunde som fikk oppmontert et slikt sett etter mye trøbbel med trådløst nettverk, og alt ble bra...

 

Et annet sted, der faller det trådløse ned pga trådløse høytalere som ender ut masse støy. Der hadde også dette vært aktuellt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...