Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Jetta2 noen feil, hjelp :p

miXer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Har en VW Jetta2 GTI som jeg bytta dempere(Jamex korte dempere) og fjører(cobra 40mm) på i august, men det slår veldig både forran og bak. Har sett på bærebrua forran at foringene er nesten helt utslitt. Dette er ikke bra. Kan dette være grunnen til ubehagelig kjøring?

1. Ved kjøp av nye foringer, er det smart å kjøpe orginale,eller bør jeg kjøpe poly?

2. Hva er så stor forskjell med orginale og poly foringer?

3. Har nesten ikke brekk, men skjønner ikke hvorfor. Har byttet trommel på den ene siden en gang(mars 05), og byttet bremsebåndene på begge sider en gang(mars 05). Har også byttet håndbrekkvaier. Men ingenting har hjulpet. Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du bør ha spesielle foringer kommer vel an på kjørestilen din..

Jeg bytta mine nå i sommer, tenkte ikke over at det kunne være lurt med andre enn de verkstedet hadde, så jeg kjøpte dem. Kjenner div folk med samma bil som meg som har spesielle foringer og som merker stor forskjell under kjøring. Bilen blir vel stivere, ligger bedre på veien, osv..

Så om du kjører aktivt og slik så er det vel kanskje ikke så dumt..

Skrevet (endret)

men husk at med steinharde poly foringer så forflytter all belastninga seg til de svakeste punkta i forstillinga....

Endret av exs
Skrevet (endret)

Okei. Da tror jeg at jeg like godt går for orginale foringer. Interessen for "senka/sitte støpt" på veien saker har jeg egntli lagt litt av meg. Pluss at jeg skal prøve å selge den, så gidder ikke gjøre allverdens med den!

Noen som har svar på mitt spørsmål nummer 3?

Endret av miXer
Skrevet
dårlig selvjustering?

prøvd å stramme og regner jeg m? :p

5153853[/snapback]

Har prøvd å stramme opp under brekket ja, men skal ikke behøve å stramme baki tromlene. Kan hende feilen ligger i selvjusteringa, men da bygger jeg heller om til skivebrems bak!

Skrevet
dårlig selvjustering?

5153853[/snapback]

Har prøvd å stramme opp under brekket ja, men skal ikke behøve å stramme baki tromlene. Kan hende feilen ligger i selvjusteringa, men da bygger jeg heller om til skivebrems bak!

5155100[/snapback]

det ville jeg også gjort... du kan vel oxo bruke den akselen du har, sjekk ut vw audi club forumet hvis du trenger deler til ombygging

Skrevet
dårlig selvjustering?

5153853[/snapback]

5155100[/snapback]

det ville jeg også gjort... du kan vel oxo bruke den akselen du har, sjekk ut vw audi club forumet hvis du trenger deler til ombygging

5156513[/snapback]

Jeg kan bruke den akselen jeg har ja! Har komplett sett, mangler bare skivene. Noen som vet hvor jeg kan få tak i disse for en billig penge?

Skrevet
Prøv på Biltema. Kjøpte selv komplett bremse-sett til Jetta II der, betalte under 2000,- (skiver, klosser, tromler, bremsebånd, monteringssett).

5156770[/snapback]

Kjøper ikke no sånt på biltema. Har bare dårlige erfaringer derfra. Skal under tvil kjøpe båndbrekkvaierne der.

• 2 uker senere...
Skrevet

For å gjøre en LANG historie kort. Har byttet termostat. Skrue knakk, skrue byttet, alt satt sammen igjen, men den stopper når den blir varm. Og har ikke giddi(dum som jeg er) å fylle på frostvæske før den går orntlig. Resultat: vannet har frysi i slanger/ekspansjonstank. Hvordan får jeg tinet opp dette igjen? Trenger helst svar fort. Prøver å selge bilen!

Skrevet
Er det ingen som har hatt samme problem, og fikset dette fort? Trenger sårt svar! Takk for all hjelp :thumbup:

5235475[/snapback]

hell oppi kokene eller veldi varmt vann ivertfall oppi beholderen ,vent litt og pump så på slangene til radiatoren for og få sirkulasjon

Skrevet
Er det ingen som har hatt samme problem, og fikset dette fort? Trenger sårt svar! Takk for all hjelp :thumbup:

5235475[/snapback]

Joda, har tint motorer før.

skru av slangene, pakk inn fronten i plast eller gamle dyner/klær og sett på en vifteovn eller to. Pass på at det ikke tar fyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...