AiKi Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 (endret) Det er jo kjent at bærbare ikke er noe særlig til spilling. Men det varierer jo veldig i skjermkortene, og jeg har ikke noe greie på disse integrerte fra SIS og Intel. Kan noen gi en slags oversikt over hvordan det er med ytelsen til de forskjellige grafikkløsningene til billige bærbare, rundt 7000? Har en venn med en billig bærbar, såvidt den kjører CS og Batllefield 1942, på lave innstillinger. Sånn f.eks. ATI X600 integrert, hva slags stasjonær tilsvarer det? Noe håp om å kjøre Battelfield 2 Endret 13. november 2005 av kjehaako
efikkan Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Integrerte grafikkløsninger som bruker systemminnet vil ikke være egnet til spilling. Slik jeg har forstått det, er de fleste/alle løsninger fra Intel og SIS slike. Jeg fraråder integrerte løsninger, på grunn av den elendige ytelsen det medfører.
Timmii Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 Finnes intel/SiS integrerte grafikk-kontrollere som ikke tar av systemminne. Men har eget. Men slike løsninger er heller ikke laget for spilling. Funker det? ja. Kommer det til å " lagge " fps-drop på visse plasser ? ja. Kjører selv på et Ati Radeon X600 på min bærbar. Fungerer greit til de fleste spill, men viss du skal ha deg en spillemaskin vill jeg annbefalt en stasjonær pc med f.eks GeForce 6800 GT https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=18997
MrJavalava Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 SIS/Intel løsninger er etter mitt syn ubrukelig til spill, selv om det integrerte minne er veldig stort. Har førstehånds erfaring med SIS/Intel kort, selv til stasjonær.. unngå dette merket sier jeg bare. Men til vanlig kontorbruk så gjør det jobben. Siden SIS/Intel stortsett kan bare brukes til kontorapplikasjoner, er det en fin måte å unngå at poden bruker maskinen til spill
OC-Freak Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Les tester osv på nettet så vil då få en ide om hvor bra de forskjellige kortene er. F.eks ATI mobile X600 er omtrent 25% tregere enn ATI X600 for stasjonære. Sammenlignet med for eksepel Geforce 6600GT for stasjonære yter mobile X600 omtrent 1/4 av det 6600GT gjør grovt regnet. X700 mobile er mer enn dobbelt så kraftig som X600 mobile og yter litt mindre enn stasjonær nvidia 6600GT. nvidia mobile 6600 yter omtrent det samme som 6600GT og er litt raskere enn ATI mobile X700 (hvis referanse klokkehastighet er brukt - noen klokker kortene forskjellig!). Det var bare litt generell blabla - alt avhenger av programmer osv også, da noen kort yter bedre i enkelte tilfeller enn andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå