Gå til innhold

100% CPU load av svchost


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har nettopp fått et merkelig problem på maskinen. Når alle programmer har startet opp, begynner en prosess ved navn svchost (Ja, jeg vet det er mange og at den er en del av Windows) å kjøre ved 97-99% cpu load. PID er 1572 hver gang. Jeg har prøvd å finne ut noen av modulene den kjører, og det viser seg at den første er en ved navn C:\Windows\AppPatch\AcGenral.dll. I mappen ligger det flere filer ved navn Ac....dll. Lyddrivere.

 

Hvis jeg prøver å avslutte prosessen så slutter alt lydrelatert å fungere.. Jeg kan ikke spille av musikk, eller video. Jeg kan heller ikke stille på volumet.. Maskinen sier bare at den ikke finner noen lydenheter, selv om de står i enhetsbehandling. Noen ganger starter det opp en ny svchost med PID: 2472, 2064 eller 1920. Etter jeg har avsluttet den tre ganger til så pleier den å forsvinne helt... Når jeg avslutter prosessen så endres Windows temaet til Windows standardstil, og det er ikke mulig å bytte tilbake før etter en stund...

 

Jeg har prøvd å kjøre HiJackThis, AdAware, Spybot S&D!, Nod32 antivirus scan...

Jeg har også et oppstartsprogram som finner alle programmer som starter med maskinen og det er ingen ting rart der...

 

Håper på svar

Jon

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke deaktivert systemgjennoppretning viste det seg, men det hjalp ikke noe.... Når jeg har kjørt det sier det bare: "Ingen endringer har blitt gjort..."

 

Jeg har lagt ved screenshot av alle oppstartsgreiene mine, og alle modulene som kjører under den rare svchost.exe... Er det noen som gidder å laste ned CodeStuff starter og sammenlikne modulene sine fra svchost.exe med PID 1572 eller 1576 (Evt. den hvor første modul er AcGenral.dll)? Eller bare legge ut en screenshot her så jeg kan sammenlikne?

 

Jon

post-34217-1131977328_thumb.jpg

post-34217-1131977283_thumb.jpg

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

JEG FANT UT AV DET! :D :D :D

 

Det jeg gjorde var å sammenlikne alle systemtjenestene som kjørte før jeg avsluttet svchost.exe, med de som kjørte etterpå, og så prøvde jeg å starte en og en igjen. Det viste seg at det var en som het Automatic Updates som skapte problemene... Det er desverre denne tjenesten som ordner med windows update.... Nå er ihvertfall tjenesten deaktivert inntil videre, så skal vi prøve med en reboot....

 

Weee :D Det funker etter reboot også :D :D .D

 

Takk så mye til de som har hjulpet til :)

 

Nå har jeg lyd også :p

 

Så gjenstår det bare å få Windows update til å funke igjen....

 

Jon

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...