vivastar Skrevet 13. november 2005 Skrevet 13. november 2005 (endret) Jeg har nettop kjøpt en Sony DVD-brenner DWQ30AB2 (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313883&cks=PRL ) men så kommer problemet, jeg får til å brenne vanlig CD-R plater, men når jeg kommer til DVD brenning så er det noe krøll! jeg prøvde her om dagen å kopiere en DVD, å det gikk fint å overføre DVD image fila til hardisken, å jeg begynner å brenne DVD'n, men da brenningen ble ferdig å skulle prøve den da, så først prøver jeg på DVD spilleren men det funker ikke. Så prøver jeg på PC'n å den finner ikke noe innpå DVD'n ! men det går ikke ann å brenne noe nytt innpå DVD'n , så det må jo være noe innpå den DVD'n! jeg prøvde å brenne en Sånn MP3 DVD å. Brenningen gikk fint den helt til jeg skulle prøve den DVD'n, å den funka ikke Jeg bruker faktisk Nero 6 Ultra Edition hvis det var noe til hjelp! Kan det være noe innstillinger som kan være galt Endret 13. november 2005 av vivastar
OC-Freak Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Prøv kvalitetsplater som f.eks verbatim først. That's Write (ihvertfall optodisc versjonene) er lav kvalitet.
vivastar Skrevet 14. november 2005 Forfatter Skrevet 14. november 2005 (endret) Prøv kvalitetsplater som f.eks verbatim først. That's Write (ihvertfall optodisc versjonene) er lav kvalitet. 5151106[/snapback] men har en kompis som bruker disse Platene, å de fungerer helt topp hos han å ikke bare det, men så skulle jeg brenne en vanlig CD-R plate som støtter 50x men jeg fikk til å bare å brenne platen på 16x, Nero sa at CD-R platen støtter ikke mere enn 16x Begynner å lure på om det er noe i veien med selve breneren Endret 14. november 2005 av vivastar
OC-Freak Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 (endret) Prøv kvalitetsplater som f.eks verbatim først. That's Write (ihvertfall optodisc versjonene) er lav kvalitet. 5151106[/snapback] men har en kompis som bruker disse Platene, å de fungerer helt topp hos han 5152512[/snapback] Og han har helt identisk brenner? Det har også en del å si. Endret 14. november 2005 av OC-Freak
vivastar Skrevet 14. november 2005 Forfatter Skrevet 14. november 2005 Prøv kvalitetsplater som f.eks verbatim først. That's Write (ihvertfall optodisc versjonene) er lav kvalitet. 5151106[/snapback] men har en kompis som bruker disse Platene, å de fungerer helt topp hos han 5152512[/snapback] Og han har helt identisk brenner? Det har også en del å si. 5152570[/snapback] han har en Aopen DVD brenner!
OC-Freak Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 Da vil jeg fremdeles foreslå at du prøver noen andre plater som f.eks Verbatim advanced AZO plater. OBS på at det også er lagt inn slike "feil" i Nero hvis Nero detekterer en ulovlig lisensnøkkel. Dvs Nero "feilbrenner" med vilje som straff for at man bruker en ulovlig lisensnøkkel. Vet ikke om det gjelder deg - men kan være verdt å nevne - oppdatere til nyere Nero versjon kan også være verdt å prøve.
mongojarle Skrevet 14. november 2005 Skrevet 14. november 2005 jeg har bestillt samme brenneren som trådstarter (men har ikke testet den enda)... jeg har kjøpt disse platene, er de av ok kvalitet? og hva med disse cd-platene? jeg har niks og nada peil på brenning og ditt og datt...
vivastar Skrevet 14. november 2005 Forfatter Skrevet 14. november 2005 Syns det er rart at jeg ikke får til å avspille/se det jeg brenner på disse "Thats Write" Platene er det egentli fordi brenneren min er for dårlig??
JohnRichard Skrevet 16. november 2005 Skrevet 16. november 2005 Det er sikkert fordi platene dine er for dårlig. Prøv med kvalitetsplater som foreslått. Og bruk kun ett brenneprogram du har lovlig lisens til (oppdater til siste versjon...kanskje ikke Nero 7 for den BUGGER noe sykt).
Richard_87 Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Jeg fikk den brenneren i går, og brant 4 filmer i dag. Alle sammen ble "dårlige". Noen startet opp så vidt, og noen ikke i det hele tatt selv om det ble 100% brent. Og ikke med Nero osv. Men de platene jeg har er jallajalla plater fra Ica Maxi. De heter ACT storage eller noe. Tror de er dårlige i alle fall. For hvis ikke sender jeg tilbake brenneren med en gang for å bytte den!
Richard_87 Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Noen flere som har erfaringer eller noe liknende om denne brenneren? For hvis det er en dårligere brenner enn andre i samme prisklasse kommer jeg til å bytte den, og det må jeg rekke mens angrefristen enda er gyldig.
Psh Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Bare for å ha sagt det, kost på dere litt bedre plater! De ACT Storage platene er fake YUDEN000 T02 plater, med SYKT dårlig kvalitet. Så ikke skyld på brenneren før dere har testet brenneren med kvalitetsplater! Luer du på hva som er kvalitets plater? Sjekk ut OC-Freak sin sticky!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå